Sygnity prezentuje wyniki za trzy kwartały roku obrotowego 2015/2016 i przedstawia strategiczne kierunki rozwoju Grupy

0

Grupa Sygnity zaprezentowała wyniki finansowe za trzy kwartały roku obrotowego 2015/2016. W tym okresie Grupa Sygnity zanotowała 330,4 mln zł przychodów (porównywalne r/r), 57,2 mln zł zysku brutto ze sprzedaży (-2,7% r/r), 20,9 mln zł zysku EBITDA (+9,5% r/r), 8,3 mln zysku EBIT (+5,1% r/r) oraz 1,1 mln zł zysku netto (-81,1% r/r). Backlog na czwarty kwartał roku obrotowego wynosi 94,4 mln zł i jest porównywalny r/r. Zarząd przedstawił także plany dotyczące strategicznych kierunków rozwoju Grupy.

Jan Maciejewicz, Prezes Zarządu Sygnity S.A.
Jan Maciejewicz, Prezes Zarządu Sygnity S.A.

Wyniki finansowe Grupy Sygnity za trzy kwartały odzwierciedlają trudną sytuację rynku, na którym funkcjonujemy. Grupa ma duży potencjał w postaci wykwalifikowanej kadry ponad 1000 specjalistów. Aby w pełni go wykorzystać, opracowaliśmy strategiczne kierunki rozwoju, zgodnie z którymi już działamy. Oczekiwanym efektem będzie z jednej strony poprawa marżowości tradycyjnego biznesu i rozszerzenie naszej oferty produktowej, a z drugiej strony wejście w nowe branże na rynku polskim oraz rozwój na rynkach zagranicznych – mówi Jan Maciejewicz, Prezes Zarządu Sygnity S.A.

W tradycyjnym biznesie, czyli segmentach bankowo-finansowym, public oraz utilities, Grupa koncentrować się będzie na organicznym rozwoju biznesu, z naciskiem na poprawę marżowości. Ponadto Sygnity chce wejść na perspektywiczne krajowe rynki IT, w których dotychczas była obecna w niewielkim stopniu, tj.: do branży telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, przemysłowej, logistycznej oraz na rynek handlu detalicznego.

Trzeci kwartał roku obrotowego 2015/2016 pokazał, że Grupa jest w stanie osiągać zadowalającą marżowość swojego biznesu dzięki konsekwentnej dyscyplinie kosztowej. Pojawienie się na perspektywicznych rynkach pozwoli nam na utrzymywanie generowanych marż na satysfakcjonujących, wysokich poziomach. – podkreśla Jan MaciejewiczPonadto wejście w nowe obszary oznacza, że obecni będziemy na ok. 2/3 polskiego rynku ITdodaje.

Kolejnym elementem planu rozwoju są alianse strategiczne/przejęcia. Sygnity planuje aktywnie poszukiwać możliwości współpracy z interesującymi podmiotami posiadającymi portfolio produktów dopełniających ofertę Sygnity lub pozwalających na poszerzenie udziału w rynku – Chcemy dynamicznie rozwijać portfolio produktów i usług Grupy zarówno poprzez wewnętrzne inwestycje, jak i poprzez akwizycje gotowych rozwiązań w  perspektywicznych, rentownych obszarach – mówi Jan Maciejewicz.

Czytaj również:  100 miliardów dolarów - tyle przez 5 lat firmy wydały na cyfryzację fabryk. Efekty rozczarowują

Trzecim strategicznym kierunkiem jest ekspansja zagraniczna. Sygnity jest już obecne na rynku amerykańskim poprzez Sygnity International. „Rozwinięte rynki zagraniczne, w tym amerykański, na którym już z powodzeniem konkurujemy z lokalnymi graczami, charakteryzują się możliwością osiągania wysokich marż. Najlepszym dowodem na to są dobre wyniki operacyjne Sygnity International osiągane od 2015 roku na rynku USA. – podkreśla Jan Maciejewicz W najbliższym czasie będziemy koncentrować się na rozbudowie kompetencji sprzedażowych w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej – dodaje.