Wszechobecne aplikacje mobilne na smartfonach Polaków

0
aplikacje telefon technologia

Aplikacje mobilne towarzyszą nam już na każdym kroku. PAYBACK postanowił sprawdzić, do jakich celów najczęściej ich używamy. Dlaczego je instalujemy? I jak wypadają na tym tle aplikacje mobilne programów lojalnościowych? Prezentujemy wyniki najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, które firma przeprowadziła przy okazji świętowania 10-lecia działalności na polskim rynku.

Oprócz korzystania z tak oczywistych funkcji jak dostęp do skrzynki mailowej oraz dzwonienie i wysyłanie SMS-ów, dla 30% Polaków smartfon to urządzenie do płacenia za bieżące zakupy i rachunki. Choć wciąż najwięcej z nas sięga po laptopa podczas zakupów internetowych, to już co trzeci ankietowany wybiera do tego celu swojego smartfona.

Niezastąpione aplikacje mobilne

Aplikacje mobilne usprawniają wiele działań z użyciem telefonu, dlatego cieszą się bardzo dużą popularnością – korzysta z nich prawie 90% respondentów. Do czego najczęściej je wykorzystujemy? Przede wszystkim dzięki nim możemy na bieżąco śledzić media społecznościowe (69% wskazań). Bardzo podobny odsetek, bo 68%, sięga po aplikacje do robienia zakupów. Połowa z nas natomiast, dzięki zainstalowaniu aplikacji bankowej, szybko i sprawnie opłaca wszystkie swoje rachunki i sprawdza stan konta. Często jednak rezygnujemy z zainstalowania aplikacji mobilnej ze względu na kwestie bezpieczeństwa. Ponad 60% ankietowanych nie chce przekazywać swoich danych osobowych.

Na zakupy ze smartfonem

Osoby, które używają smartfona podczas zakupów, wykorzystują do tego celu najwyżej dwie aplikacje mobilne. Co czwarty użytkownik sięga po nie kilka razy z miesiącu, taki sam odsetek znacznie częściej – kilka razy w tygodniu. Jakie funkcje takich aplikacji cieszą się wśród respondentów największym zainteresowaniem? Dla prawie 30% ankietowanych jest to idealny sposób do wyszukiwania produktów w atrakcyjnej cenie, natomiast 25% chętnie korzysta z ofert promocyjnych, które proponuje im dana aplikacja. Dzięki licznym kuponom i zniżkom z łatwością mogą obniżyć koszt swoich zakupów. Zazwyczaj wydają na nie do 100 zł (50% wskazań). Tylko co dziesiąty przeznacza od 200 do 500 zł. Jakie artykuły wówczas najczęściej wybieramy? Ponad połowa respondentów kupuje w ten sposób produkty spożywcze, podobny odsetek odzież oraz paliwo.

Czytaj również:  Roboty przejmują obowiązki operatorów kamery. Inteligentne stabilizatory pomagają w pojedynkę stworzyć profesjonalne wideo

Programy lojalnościowe zawsze pod ręką

Ponad 70% ankietowanych deklaruje, że chętnie korzysta z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Dzięki nim oszczędzają pieniądze i czas – doceniają możliwość szybszego zbierania punktów, które mogą wymieniać na wybrane nagrody lub wykorzystywać przy płaceniu za zakupy.

Jak potwierdzają wyniki naszego badania, aplikacje mobilne programów lojalnościowych są dla Polaków przede wszystkim źródłem oszczędności. Tak działa również aplikacja PAYBACK, z której na co dzień korzysta blisko 400 tysięcy naszych uczestników. Największą jej zaletą jest łatwy dostęp do eKuponów, dzięki którym mogą jeszcze szybciej zbierać punkty oraz korzystać z ofert rabatowych. Ponadto cenią sobie jej intuicyjność i prostotę oraz brak konieczności noszenia przy sobie plastikowej karty – mówi Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w PAYBACK Polska.

PAYBACK Opinion Poll

Powyższe badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 14-23 lipca 2019 r. metodą ankiety online na grupie 2044 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.