Według firmy Piper Sandler aplikacja do wideokonferencji firmy Zoom Video Communications nadal odnotowuje ogromny wzrost liczby pobrań, co oznacza, że rozwiązania do pracy zdalnej mogą być nadal na fali i popyt na nie nie wyhamowuje. ZM odnotował wzrost pobrań o 3,248 proc. w czerwcu, podczas gdy liczba pobrań z roku na rok wzrosła o 2865 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, napisał analityk James Fish, powołując się na dane o pobraniach aplikacji mobilnych z AppFigures. Ten wzrost jest nadal jednym z najbardziej imponujących trendów, jaki widzieliśmy w dziedzinie technologii, chociaż firma zauważyła, że korelacja między pobieraniem aplikacji a przychodami może nie być liniowa.
Kolejną pozytywną rekomendację otrzymała spółka Jeffa Bezosa — Amazon. Firma Cowen podniosła poziom ceny docelowej do najwyższego na Wall Street na poziomie 3700 USD z 2750 USD wcześniej. Jest to podwyżka ze względu na oczekiwane wyniki finansowe firmy za drugi kwartał, które zostaną opublikowane w tym miesiącu. Analitycy oczekują bardzo dobrych wyników ze względu na silne przyspieszenie sektora e-commerce. Internetowa sprzedaż detaliczna wciąż odnotowuje istotny wzrost popytu ze względu na pandemię oraz w konsekwencji ponownego częściowego zamknięcia gospodarki USA. Amazon może również zyskiwać dzięki usłudze Web Services, czyli chmurze i na biznesie reklamowym spółki. Mimo tego, że cena akcji wzrosła o 90 proc. od marcowego dołka, analitycy pozostają byczo nastawieni do firmy Bezosa, a wycena jest nadal atrakcyjna.
Cena docelowa dla akcji Facebooka została podniesiona przez firmę Jefferies z 250 do 285 USD ze względu na lepsze spojrzenie na rynek reklamy internetowej. Popyt na tego typu usługi wraca szybciej, niż oczekiwano, a wydatki na reklamę w maju i czerwcu wzrosły. W drugiej połowie roku trendy w wydatkach powinny się poprawiać, a reklama cyfrowa powinna zwiększać swój udział w rynku na rzecz reklamy tradycyjnej, w radio czy w telewizji — uważają analitycy Jefferies.
Departament Zarządzania Aktywami
Copernicus Capital TFI S.A.