10 FashionPhilosophy Fashion Week Poland

0

Dzięki rosnącej rozpoznawalności oraz licznym sukcesom w kraju i na świecie FashionPhilosophy Fashion Week Poland podkreśla modowe tradycje Miasta Łodzi, prężnego ośrodka rozwoju przemysłów kreatywnych.

Przemysł modowy rozwija się w Łodzi od dwustu lat. Tradycje włókiennictwa i projektowania ubioru trwale zapisały się w historii miasta i po dziś dzień współtworzą jego krajobraz. Dzięki modzie Łódź projektuje również swoją przyszłość. Miasto jest dużym ośrodkiem akademickim, w którym istotną rolę odgrywają uczelnie takie jak Akademia Sztuk Pięknych, gdzie kształcą się projektanci ubioru. W Łodzi odbywają się także najważniejsze polskie wydarzenia modowe z FashionPhilosophy Fashion Week Poland na czele. Przy łódzkim ASP działa również Centrum Promocji Mody, będące sceną dla pokazów Studio, premierowego projektu 10. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland.

10. FashionPhilosophy Fashion Week Poland, który odbędzie się w dniach 6-10 maja 2014 roku w centrum EXPO-Łódź, otwiera nową przestrzeń dla rozwoju rynku modowego jako wiodącej gałęzi przemysłów kreatywnych. Tak jak dotychczas, tegoroczna edycja Polskiego Tygodnia Mody łączy dwa wymiary designu: artystyczny i biznesowy. Z jednej strony, dzięki premierowym pokazom najlepszych polskich projektantów, Fashion Week Poland jest miejscem wyznaczania nowych trendów, z drugiej, stale umacnia polski rynek mody, czyniąc go atrakcyjnym dla świata biznesu.

Za sprawą umów partnerskich FashionPhilosophy Fashion Week Poland z zagranicznymi imprezami modowymi, najzdolniejsi polscy twórcy regularnie prezentują swoje projekty w Portugalii, Niemczech, Austrii, Francji, Wielkiej Brytanii, czy Rosji. Z każdą kolejną edycją, nazwiska projektantów, którzy zaistnieli podczas Polskiego Tygodnia Mody, zyskują coraz większą rozpoznawalność na scenie międzynarodowej. Coraz więcej polskich designerów rozpoczyna również współpracę z rodzimymi markami.

Na każdą edycję Fashion Week Poland akredytuje się blisko 1000 dziennikarzy ze wszystkich znaczących, zagranicznych i polskich opiniotwórczych tytułów.Polski Tydzień Mody współpracuje również z włoskim magazynem Collezioni, na łamach którego publikowane są kilkustronicowe relacje z każdej edycji wydarzenia.

Czytaj również:  Sklepy stacjonarne z elektroniką idą w odstawkę. Polacy traktują je jak wystawy, a kupują w Internecie

Nawiązując współpracę z Miastem Łodzią jako Partnerem Strategicznym, FashionPhilosophy Fashion Week Poland wspiera idę rozwoju łódzkich przemysłów kreatywnych. Przemysły kreatywne, choć są stosunkowo młodym sektorem gospodarki, nabierają coraz większego znaczenia we współczesnym świecie. Swojego potencjału nie czerpią z tradycyjnie rozumianej produkcji, lecz z aktywności i talentu twórców szeroko pojętej sztuki, mediów i projektowania. Odgrywają również pozytywną rolę w stymulowaniu rozwoju ośrodków postindustrialnych. Dlatego właśnie idea przemysłów kreatywnych stała się kluczowym punktem Strategii Zarządzania Marką Łódź na lata 2010-2016 (http://www.kreatywna.lodz.pl/).