Międzysektorowa wymiana informacji

0

Dane Biura Informacji Kredytowej mogą o 20% zwiększyć trafność przewidywań dotyczących szkodowości w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych OC – wynika z badania przeprowadzonego we współpracy z UFG. Badanie pokazało wysoką, nawet na poziomie blisko 80%, korelację pomiędzy pewnymi kategoriami informacji kredytowej a szkodowością w zakresie ubezpieczeń OC. Znaczenie międzysektorowej wymiany informacji dla bezpieczeństwa transakcji ubezpieczeniowo-bankowych było głównym tematem konferencji prasowej, która odbyła się podczas IX Kongresu Ryzyka Bankowego – wydarzenia, które BIK organizuje dla szerokiego grona firm sektora finansowego i instytucji zainteresowanych ograniczaniem ryzyka w swoich działaniach biznesowych.

– Badanie przeprowadzone z Biurem Informacji Kredytowej pokazało, że UFG jako integrator danych dla sektora ubezpieczeń w Polsce może brać czynny udział w międzysektorowej wymianie danych. Z takiej wymiany korzyści powinny odnieść nie tylko instytucje, ale również klienci indywidualni, uzyskując dodatkowe benefity w związku z pozytywną historią kredytową czy ubezpieczeniową. Zastosowanie  zaawansowanych narzędzi analitycznych i aktuarialnych wykazało ponadto duży potencjał informacyjny bazy Ośrodka Informacji UFG możliwy do wykorzystania w przyszłości – powiedziała Małgorzata Ślepowrońska, Dyrektor Zarządzający Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Korelację potwierdzają również dane Federalnej Komisji Handlu (FTC), wskazujące, że wiarygodność finansowa jest dobrym wyznacznikiem prawdopodobieństwa zgłaszania roszczeń  z tytułu ubezpieczenia. Ludzie z dobrymi nawykami kredytowymi na co dzień zachowują się uważniej – wykazują staranność w zachowaniu bezpieczeństwa wobec siebie i składników swojego majątku.

W krajach wysokorozwiniętych funkcjonują już modele scoringowe do przewidywania ryzyka ubezpieczeniowego oparte na danych kredytowych. Uzyskane wyniki wskazują, że również w Polsce istnieją statystyczne podstawy do wymiany danych między sektorem ubezpieczeniowym i bankowym na potrzeby ryzyka ubezpieczeniowego. Dla ubezpieczycieli oznacza to możliwość wzmocnienia oceny klienta i lepszego identyfikowania ryzyka klientów, co pozwoli w efekcie zaproponować lepsze warunki ubezpieczenia i zatrzymać dobrych klientów, charakteryzujących się ryzykiem niższym od przeciętnego – powiedział dr Mariusz Cholewa, Prezes  Zarządu Biura Informacji Kredytowej S.A.

Czytaj również:  Czy nadchodzą ciężkie czasy dla branży spożywczej?