5 korzyści jakie może uzyskać sklep Magento może zyskać dzięki content marketingowi

    sklep-e-commerce

    Czy chciałbyś, aby Twój sklep Magento generował więcej sprzedaży? Świetnym rozwiązaniem w tym wypadku jest content marketing, który już od wielu lat sprawdza się jako skuteczna strategia do zdobywania klientów. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści może on dać Twojemu sklepowi.

    Content marketing w Magento – na czym to polega?

    grafika-wektorowa-e-commerceContent marketing to szereg działań, które mają na celu zdobywanie klientów za pomocą publikacji treści mających dla nich znaczenie (inne cele i korzyści omówimy za chwilę). Sprawuje on ważną rolę w dostarczaniu grupie docelowej informacji, które rozwiązują jej problemy oraz dostarczają wartościowe porady. W procesie tym odbiorcy owego contentu nabywają większego zaufania do jego autora, czyli w tym przypadku Twojego sklepu Magento. Tworzenie takiej relacji jednocześnie pozytywnie sprzyja sprzedaży.

    Content marketing przybiera różne formy. Mogą to być artykuły blogowe, e-booki, filmy instruktażowe, e-maile itd. Kluczowym czynnikiem jest tutaj to, że owe treści są darmowe, a dzięki swojej wysokiej wartości pomagają docelowym odbiorcom.

    Dlaczego inwestowanie w content marketing powinno być tak ważne? Wcześniej sprzedawcy promowali swoje produkty głównie przez gazety, czasopisma, telewizję, radio czy ulotki. Obecnie te tradycyjne formy marketingu dalej mają zastosowanie, jednak tracą swój potencjał z racji rosnącego znaczenia Internetu w wyszukiwaniu, jak i w bezpośrednim kupowaniu produktów. Z tego powodu mądrym wyborem jest promowanie swojego biznesu e-commerce właśnie za pomocą omawianej metody.

    5 korzyści, jakie daje content marketing dla sklepu Magento

    Oto przykładowe powody, które zapewne zachęcą Cię do inwestowania w content marketing:

    1. Lepsze SEO

    Internauci chcą wynajdywać użyteczny content, który zaspokoi ich potrzeby – w dokładnie takim celu powstał Google. Z tego powodu owa wyszukiwarka będzie faworyzować strony, które publikują liczny i wartościowy content.

    Przykładowo dodanie do swojego sklepu Magento tematycznego bloga może bardzo pomóc pod względem pozycjonowania. Treściwe i rozbudowane artykuły dostosowane pod odpowiednie słowa kluczowe nie tylko pomogą klientom podejmować decyzje zakupowe, ale i sprawią, że Twoja witryna pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania.

    2. Budowanie wizerunku marki

    Sprzedawcy Magento powinni inwestować w content marketing, gdyż jest to świetny sposób na tworzenie wizerunku. Według Content Marketing Institute 70% ludzi woli nabywać wiedzę o danej firmie dzięki artykułom, a nie bezpośrednim reklamom. Oprócz tego, jeśli na pewne popularne zapytania w swojej niszy (np. „jak wybrać kolor ściany” w branży remontowo-budowlanej) to właśnie treści z Twojej strony pokazują się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania, tworzysz w ten sposób wizerunek eksperta, co także niesie ze sobą wiele korzyści.

    3. Lepsza konwersja

    Content marketing nie tylko przyciągnie ruch do Twojego sklepu Magento czy też zbuduje zaufanie do marki, ale i przekształci potencjalnych klientów w tych prawdziwych. Rozbudowane artykuły czy filmy poradnikowe dotyczące konkretnego asortymentu lub kategorii służą tak naprawdę jako poszerzone opisy produktów. Klienci często szukają zestawień typu „10 najlepszych telefonów do 1 000 złotych”. Możesz zamieścić taki ranking na swoim blogu z rozbudowanym opisem poszczególnych telefonów oraz z linkami do tychże produktów będących w ofercie sklepu. Prezentujesz dlatego swoją ofertę, ale i jednocześnie dostarczasz wartość.

    4. Tworzenie relacji z klientami

    Budowanie długotrwałej więzi z klientami jest konieczne, jeśli chcesz zapewnić powodzenie swojemu sklepowi Magento. Content marketing właśnie na to pozwala, gdyż rozwiązywanie problemów klientów poprzez dostarczanie im wartościowych treści buduje taką relację.

    5. Lepsza obsługa klienta

    Jakościowe treści mogą tak naprawdę zredukować czas i środki, jakie należy przeznaczyć na pomoc klientom. Content marketing charakteryzuje się proaktywnym podejściem do problemów klientów. Dlaczego można tak powiedzieć? Nie muszą oni choćby zadawać bezpośrednich pytań odnośnie do szczegółów produktów, czy dzwonić w razie problemów do centrum obsługi klienta. Wystarczy, że przeczytają bardziej rozbudowane artykuły blogowe oraz sekcje FAQ odpowiadające na jedne z częściej zadawanych pytań. W ten sposób nie tylko oszczędzasz czas, ale i z wyprzedzeniem dajesz wartość klientom.

    Podsumowanie

    Jak zatem widać inwestowanie w content marketing może przynieść wiele korzyści dla Twojego sklepu Magento. Nie tylko przyciągniesz więcej ruchu, ale i zadbasz o jego lepszą konwersję. Przy tym wszystkim reputacja i rozpoznawalność Twojej marki na pewno się poprawi. Pamiętaj jednak, że efekty te zwykle pojawiają się dopiero po czasie, dlatego uzbrój się w cierpliwość, a na pewno tego nie pożałujesz.