Aplikacje webowe pod lupą polskiego przedsiębiorcy

0

Zwiększa się zainteresowanie polskich przedsiębiorców oprogramowaniem w chmurze. Jak pokazują badania instytutu PMR Research, z aplikacji webowych korzysta aż 64% firm z sektora MSP, 18% to klienci korporacyjni. To właśnie małe firmy, dla których nowoczesna technologia staje się coraz bardziej dostępna, generują największe wzrosty. A zwiększające się wydatki na IT to szansa dla producentów aplikacji webowych do systematycznego powiększania swojego udziału w rynku.

Korzystanie z oprogramowania w chmurze to rozwiązanie optymalne zarówno dla dużych, jak i małych graczy rynkowych. Kupowanie lub samodzielne tworzenie systemów informatycznych to krok mało opłacalny w szybko zmieniającej się i ewoluującej branży IT. Ekonomiczniejszą decyzją z finansowego punktu widzenia jest korzystanie z licencji, miesięcznych lub dłuższych, dających dostęp do pożądanych przez przedsiębiorcę aplikacji. W ten sposób odpadają koszty utrzymania działów IT, serwerowni itp., a pozostają jedynie te newralgiczne, niezbędne w biznesowym świecie, jak konieczność inwestycji w komputery, laptopy czy urządzenia mobilne typu smartphone i tablet.

Zwiększające się znaczenie infrastruktury IT w życiu przedsiębiorstw potwierdzają analizy. Zgodnie z przewidywaniami firmy analityczno-doradczej Gartner, globalne wydatki na usługi produkty IT wzrosną w 2014 roku o 3,1% w stosunku do ubiegłego, osiągając poziom 3,8 biliona USD. Szczególnie istotne wzrosty prognozowane są w zakresie wydatków na oprogramowanie dla firm (o 6,8%), gdzie wartość rynku szacowana jest na 320 mld USD. Nie bez echa przejdą także usługi informatyczne, na które popyt wzrośnie o 4,5% i osiągnie poziom 963 mld USD.

Skąd te wzrosty? – To wynik zwiększającej się dostępności, także cenowej, proponowanych aplikacji biznesowych. Zwróćmy uwagę, że dziś nowoczesne technologie informatyczne pracują wielowymiarowo – jako narzędzia do zarządzania firmą, ale także budowy przewagi konkurencyjnej, zwiększania własnej efektywności oraz prowadzenia strategicznej komunikacji z kontrahentami i pracownikami – tłumaczy Zuzanna Szymańska z firmy QSG S.A. Popyt rynkowy połączony z szerokimi możliwościami producentów pozwalają na tworzenie rozwiązań o szerokim spektrum działania, wychodzących poza utarte schematy.

Czytaj również:  USD/JPY pod linią ale z szansami