Bezpieczna poczta – czy wiesz o niej już wszystko?

Bezpieczna poczta – czy wiesz o niej już wszystko

Firmowe konta mailowe mogą być narażone na wiele różnych zagrożeń. Część z nich pochodzi z zewnątrz, jednak niektóre są generowane przez użytkowników. Udzielenie dostępu osobom niepożądanym, wyciek danych czy utrata ważnych plików, to tylko niektóre z problemów związanych z cyberbezpieczeństwem. Sprawdź, czy masz świadomość zagrożeń, jakie czyhają na Twoją skrzynkę mailową!

Poczta e-mail jest jedną z najpopularniejszych form komunikacji w internecie. Chociaż na wielu polach zastąpiły ją popularne aplikacje i komunikatory, to wciąż jest jednym z głównych kanałów kontaktu w sprawach biznesowych czy formalnych.  Jednak zarówno  prywatne, jak i firmowe konto pocztowe musi być odpowiednio zabezpieczone. Z jakich zagrożeń trzeba sobie zdawać sprawę?

Konta pocztowe na firmowej domenie

Większość serwisów oferujących usługi hostingowe umożliwia tworzenie kont pocztowych dla pracowników. Przeglądając oferty, warto zwrócić szczególną uwagę na to, czy poczta zabezpieczona jest oprogramowaniem antywirusowym. Dobrym pomysłem jest także przechowywanie kopii zapasowych danych – dzięki temu można odzyskać ważny plik omyłkowo skasowany przez pracownika. Szukając hostingu poczty, sprawdź ofertę dostępną na progreso.pl – ich zasady są przejrzyste, a usługi możesz testować za darmo. Progreso oferuje też ogromną pojemność, która gwarantuje, że Twojej firmie nie zabraknie miejsca na skrzynkach pocztowych.

Szkolenia z bezpiecznego korzystania z poczty

Nie wszyscy na bieżąco śledzą nowinki technologiczne. Część pracowników może być nieświadoma zagrożeń, jakie niesie ze sobą korzystanie z poczty e-mail. Nowe rodzaje oszustw i sposoby ich przeprowadzania czasami zaskakują nawet specjalistów, nic więc dziwnego, że szeregowy pracownik może nie zdawać sobie z nich sprawy.  Dlatego pierwszym krokiem do budowania bezpieczeństwa powinny być szkolenia, podczas których pracownicy dowiedzą się jak korzystać z poczty i rozpoznawać zagrożenia, a także jak na nie reagować.

Logowanie do poczty firmowej

Jednym z najpopularniejszych ataków jest włamanie na konto pocztowe. Haker może wówczas wykraść wrażliwe dane, wysyłać wiadomości, w których podszywa się pod pracownika i wyłudzać cenne informacje. Aby ograniczyć ryzyko takich sytuacji, należy stosować bezpieczne, trudne do złamania hasła oraz wieloetapową weryfikację. Pracownicy muszą także pamiętać o regularnej zmianie danych logowania i trzymaniu ich w tajemnicy.

Czym jest PHISHING?

Ten rodzaj oszustw jest szczególnie niebezpieczny. Ofiarą takich ataków mogą paść nawet osoby ostrożne i biegłe w nowoczesnych technologiach. Oszustwo polega na wysyłaniu wiadomości, w których haker podszywa się pod osobę, firmę lub instytucje i próbuje skłonić do przesłania konkretnych informacji, danych logowania czy kliknięcia w link albo pobrania załącznika. Celem ataku może być uzyskanie dostępu do dokumentów i kont, niekiedy może chodzić także o zainfekowanie komputera odbiorcy złośliwym oprogramowaniem. Takie wiadomości mogą wyglądać bardzo wiarygodnie, dlatego warto się dokładnie upewnić, komu udzielasz informacji i w jakie linki klikasz.