Czy powinieneś pozycjonować swoją stronę lokalnie? Oczywiście! Mamy na to dowody

0
Czy powinieneś pozycjonować swoją stronę lokalnie

Jeszcze przed kilkunastoma laty promowanie usług w mniejszej społeczności nie było konieczne. Każdy wiedział, gdzie jest najlepszy fryzjer w mieście, a do kogo warto pójść po świeży chleb. Dziś punktów sprzedaży oraz usługodawców jest tak wiele, że trudno zdecydować się na jednego z nich. Większa konkurencja spowodowała też, że właściciele firm, chcąc wyprzedzić rywali i zdobyć jak największą liczbę Klientów, promują się w każdym dostępnym miejscu. Jednym z najpowszechniejszych mediów, w którym można zamieścić reklamę, jest internet. Zanim jednak pojawisz się w sieci, poznaj siłę pozycjonowania lokalnego. Czym ono jest? Znamy odpowiedź na to pytanie!

Pozycjonowanie lokalne wspiera małe firmy w dążeniu do zwiększonej sprzedaży

Gdy Twój potencjalny Klient szuka interesujących go usług, jest nastawiony na to, że szybko znajdzie to, co go interesuje. Mało tego – chce, żeby dany sklep czy firma znajdowały się jak najbliżej niego i miały doskonałe opinie oraz korzystny cennik. Z pomocą przychodzi wyszukiwanie lokalne, które pozwala na przeszukanie najbliższej okolicy pod kątem wpisanego w wyszukiwarkę zapytania. Jak mówią specjaliści z Agencji ESEO, korzyści są obustronne: internauta skorzysta z konkretnej usługi blisko miejsca, w jakim się aktualnie znajduje, a firma odnotuje zyski, nie wydając zbyt wiele na reklamę. Jak to działa? W urządzeniach, którymi posługujemy się na co dzień, zainstalowano nadajniki GPS lub lokalizatory oparte na używanym IP. To one odgadują nasze położenie i na tej podstawie dopasowują reklamy, firmy i usługi do naszych potrzeb. Wykorzystując więc lokalne pozycjonowanie stron, możesz precyzyjnie dotrzeć do Klienta, a jednocześnie nie martwić się rozbudowaną konkurencją. Potentaci branżowi będą promować się na frazy ogólne, a Twoimi rywalami okażą się jedynie lokalne firmy obejmujące swoim działaniem podobny obszar. Masz więc dużo większą szansę na zawarcie intratnych transakcji, niż w przypadku reklamy zawężonej wyłącznie do ogólnopolskich fraz.

Czytaj również:  Najlepsi specjaliści SEM spotkają się w Krakowie Branża warta ponad 2 mld złotych rośnie w tempie 6,1 proc. rocznie

Dowiedz się, jak możesz przygotować swoją stronę pod lokalne pozycjonowanie

Jeżeli prowadzisz małą, lokalną firmę nastawioną na konsumentów z danego regionu, lokalne pozycjonowanie stron to dla Ciebie doskonałe wyjście. Odpowiednio skonstruowane zapytania lokalne wyświetlające się wysoko w wynikach wyszukiwania sprawią, że potencjalny Klient zainteresuje się Twoją ofertą i chętnie z niej skorzysta. W przypadku, gdy masz już witrynę firmową, konieczne okaże się jej zoptymalizowanie. Niezbędne jest zastosowanie fraz w opisach kategorii, na stronie „O mnie”, podanie dokładnego adresu (ze znacznikiem na Mapach Google), optymalizacja nagłówków i meta tagów, a także nasycenie słowami kluczowymi tekstu na stronie. Niezwykle istotne jest naturalne wprowadzenie do treści nazwy miasta lub regionu. Proces ten jest trudny, gdyż obecnie Google kładzie nacisk na wysoką merytoryczność tekstu i odrzuca nienaturalne według algorytmu zdania. Warto zatem poprosić o wsparcie specjalistów z ESEO, którzy pomogą Ci stworzyć treści wysokiej jakości, z zachowaniem wszelkich wytycznych istotnych dla wyszukiwarki.

źródło – https://www.eseo.pl/