Co drugi pracownik uważa, że narzędzia on-line zastąpią e-maile i telefony w firmach

0

Aż 67% pracowników uważa, że narzędzia on-line wykorzystywane wewnątrz firmy mogą usprawnić komunikację z pracownikami. Co więcej, 56% jest zdania, że mogą one wyeliminować dotychczasowe formy kontaktu jak e-maile i rozmowy telefoniczne w firmach – wynika z raportu emplo „Efektywność biznesowa zaczyna się od komunikacji wewnętrznej”. Duże zainteresowanie kompleksowym narzędziem komunikacji wewnętrznej potwierdzają wewnętrzne dane emplo, z których wynika, że aż 7 na 10 pracowników przynajmniej raz w tygodniu loguje się na wdrożoną w firmie platformę komunikacji wewnętrznej.

Dziś w komunikacji wewnętrznej nie chodzi tylko o przekazywanie informacji z góry na dół, ale o budowanie środowiska pracy, które współtworzą pracownicy i na które mają realny wpływ. Takiej demokracji nauczyły nas platformy społecznościowe, z których wszyscy korzystamy prywatnie. Budowanie komunikacji wewnętrznej w organizacjach w oparciu o dokładnie te same społecznościowe mechanizmy to dziś konieczność i odpowiedź pracodawcy na oczekiwania pracowników. Jak wynika z naszego badania, większość zatrudnionych uważa, że nowe technologie mogą istotnie wspierać firmę w budowaniu skutecznej komunikacji wewnętrznej – mówi Paweł Leks, CEO, emplo.

Pracownicy dają lajka społecznościowej komunikacji wewnętrznej

W swoim badaniu emplo sprawdziło, w jakiej mierze zdaniem respondentów technologia może wesprzeć firmy w budowaniu skutecznej komunikacji wewnętrznej. Niemal 7 na 10 pracowników potwierdziło, że narzędzia on-line wykorzystywane wewnątrz firmy mogą usprawnić komunikację z pracownikami. Podobna grupa respondentów (65,7%) zadeklarowała, że chciałaby mieć dostęp do jednego rozwiązania on-line gromadzącego w jednym miejscu komplet informacji o firmie, prowadzonych w niej projektach i pracownikach. Co więcej, ponad połowa badanych (56,1%) uznała rozwiązania on-line za skuteczną alternatywę dla e-maili i rozmów telefonicznych wewnątrz organizacji.Grafika 2 Grafika 3 Grafika 1

 

 

 

 

Przewagę internetowej platformy komunikacji wewnętrznej nad standardowymi e-mailami zauważa Aleksandra Jankowska-Bożyk, HR and Organization Director w PZ Cormay S.A. Producent odczynników diagnostycznych i dystrybutor światowej klasy aparatury medycznej zatrudnia w Polsce ok. 200 osób, pracujących w 3 lokalizacjach, zarówno w biurach, jak i zakładzie produkcyjnym. – Nasza firma posiada również przedstawicielstwa za granicą, m.in. w Rosji i spółkę w Szwajcarii, w związku z czym komunikacja wewnętrzna jest kluczowym elementem dobrej współpracy. Z uwagi na to, że w naszej grupie kapitałowej pracują osoby różnych narodowości, komunikację prowadzimy w dwóch językach. A zależy nam, aby nasi pracownicy mieli dostęp do informacji firmowych w jednym miejscu i czasie, co bez wsparcia technologii nie byłoby możliwe. Taka platforma łączy w sobie funkcje e-maila, Intranetu, Skype’a i Facebooka. Każdy pracownik ma możliwość dotarcia do praktycznie każdej informacji, a przy tym jego skrzynka e-mailowa nie jest obciążana dużą liczbą wiadomości – podkreśla Aleksandra Jankowska-Bożyk z PZ Cormay S.A.

Czytaj również:  W wakacje banki udostępnią klientom przenośne bankomaty w miejscowościach turystycznych. Polacy coraz częściej korzystają z kart płatniczych

7 na 10 pracowników korzysta z platformy społecznościowej w firmie