Pandemia COVID-19 przyspieszyła tempo zmian behawioralnych w stylu życia ludzi na całym świecie, w sposobie w jaki: pracują, jedzą, komunikują się, bawią, uczą, spędzają czas wolny czy robią zakupy. Nowa rzeczywistość wpłynęła w dużym...
We wtorek 20 października 2020 r. Rada Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej wybrała nowy skład Zarządu CCIFP. Na czele Izby stanął Fabrice Audan, Prezes firmy Wyborowa Pernod Ricard. Wiceprezesami CCIFP zostali: Joanna Affre, Wspólnik Zarządzający Kancelarii...
Już blisko 350 inwestorów przekonał Browar Za Miastem do inwestycji w nowy browar, który powstaje w miejscowości Rumianek koło Poznania. Po miesiącu trwającej nadal emisji crowdfundingowej spółka zgromadziła 1,7 mln zł wpłat. To 40...
Browar Brodacz sukcesywnie realizuje strategię rozwoju, zmierzającą do budowy własnej warzelni oraz otwarcia profesjonalnej linii produkcyjnej. Zorganizowane do tej pory dwie akcje crowdfundingowe zgromadziły ponad 1500 inwestorów. Pozyskane w ten sposób środki Brodacz przeznaczył...
Wealthon, fintech oferujący finansowanie polskim przedsiębiorcom, pozyskał od inwestorów 3 mln zł w ramach emisji prywatnej akcji. Środki zostaną przeznaczone na rozwój nowego produktu. Doradcą przy pozyskaniu kapitału dla spółki był Dom Maklerski INC....
Udział sprzedaży internetowej powrócił do poziomu zbliżonego do okresu sprzed pandemii. Jednocześnie polscy klienci chętniej niż wcześniej stawiają na wygodne zakupy w mniejszych formatach handlowych.
Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych w...
Koncepcja kampanii „Oznaczenie ma znaczenie” powstała w odpowiedzi na potwierdzone badaniami fakty – aż 53% żywności marnuje się w gospodarstwach domowych, czego powodem często jest niewłaściwa interpretacja przez konsumentów oznaczeń przydatności do spożycia umieszczanych...
Skoro Amazon – światowy gigant rynku e-commerce - otwiera swoje kolejne samoobsługowe sklepy stacjonarne, coś musi być na rzeczy. Okazuje się, że nawet w czasach tzw. Digital Age, nie wszystko chcemy kupować online. Zakupy...
Żyjemy w dziwnych czasach, których istnienie jeszcze na końcu 2019 r. dopuszczaliśmy wyłącznie w hollywoodzkich filmach katastrofalnych. Dzisiaj zmierzamy się z nową rzeczywistością, w której podstawowym słowem jest bezpieczeństwo. I jeśli nawet nie wybierasz...
Wilanów to jedna z najpopularniejszych warszawskich dzielnic. Mieszkać w tej okolicy to marzenie wielu osób i nic dziwnego, gdyż uchodzi ona za luksusową i elitarną, a osiedlając się na Wilanowie można liczyć nie tylko...
iTaxi, polska platforma technologiczna, pozyskała kolejne miejsca postojowe na warszawskim lotnisku Okęcie. Obecnie wynajmuje 2/3 wszystkich dostępnych stanowisk. Jest to kolejny krok w realizacji strategii firmy, zakładającej uzyskanie pozycji lidera w sektorze usług taksówkowych....
Jak wynika z wynikami badania „Omnicommerce.Kupuję wygodnie”, 27% internautów deklaruje, że w związku z ryzkiem zarażenia koronawirusem, częściej robią zakupy online. Wśród osób powyżej 35 lat jest to nawet 38%. Więcej kupować online zaczęło...
Zakupy robione w sposób zautomatyzowany przez lodówki to wciąż science fiction. W najbliższych latach będzie się rozwijał model subskrypcyjny. Koszyki zakupów będą tworzone przez analizy Big Data i same sklepy. Wystarczy usprawnić sposoby dostaw lub zatrudnić wyspecjalizowanych shopperów....
Większość Polaków nie wyobraża sobie wigilijnego stołu bez karpia. Rocznie z polskich stawów odławia się ok. 20 tys. ton karpi. W ubiegłym roku do konsumentów trafiło ok. 16,5 tys. ton, z czego większość kupiono w grudniu. Choć jeszcze...
Polska okazała się bezkonkurencyjna w nowym rankingu Coface TOP 500 CEE, który wyznacza pięćset największych przedsiębiorstw w Europie Środkowej i Wschodniej. Zdeklasowaliśmy pozostałe kraje nie tylko pod względem liczby firm ujętych w rankingu, lecz...
Według badań Kantar TNS1 aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost. Innowacyjne maszyny w formie „Lodówkomatów” mogą być już niedługo dostępne w całej Polsce. Motorem napędowym dla rozwoju sieci maszyn może...
Krystalizuje się powtarzalna kolejność na podium najdroższych sieci supermarketów. Po raz kolejny są to Frisco.pl, Makro i Selgros.
Średnia wartość wszystkich koszyków zakupowych w czerwcu wyniosła dokładnie tyle samo co, przed miesiącem i...
W maju przeprowadzono trzecie badanie cen produktów na co dzień goszczących w koszykach zakupowych przeciętnego Polaka.
Uśrednione wartości koszyków cenowych w 50 sklepach kanału tradycyjnego i 1 online pokazują, że maj był droższy...
Na polskim rynku pojawiła się instytucja finansowa, która łączy tradycyjną bankowość z uproszczonym systemem ubiegania się o kredyt konsumencki. Jest częścią francuskiej Grupy Oney Bank, która w sektorze bankowym działa od 35 lat, obecnie...
InPost – operator logistyczny, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) wraz z najszybciej rozwijająca się niezależną siecią bankomatów i wpłatomatów w Polsce – Planet Cash, przy współpracy...
Najwyższe ceny artykułów spożywczych czekają na Polaków w internecie. Wybierając sklepy offline można zaoszczędzić nawet do 16 proc. na tych samych produktach.
Robiąc zakupy w hipermarketach z najniższymi cenami produktów można wydać nawet...
Na koniec I kw. 2019 roku w Polsce działało 510 centrów handlowych o łącznej powierzchni prawie 12 mln mkw. W budowie znajduje się obecnie 433 tys. mkw. Podsumowując I kw. 2019 roku, eksperci Colliers...
W 2019 roku Vision Express świętuje 25 lat działalności w Polsce, podsumowuje udany pierwszy kwartał i ogłasza otwarcie 200. salonu. Na przełomie roku stanowisko Dyrektora ds. Rozwoju i Inwestycji objęła Katarzyna Dąbrowska, która po...
W ciągu roku sfinalizowano ponad 100 transakcji dotyczących zarówno pojedynczych nieruchomości jak i całych portfeli. Zwłaszcza w sektorze magazynowo – logistycznym transakcje portfelowe przyczyniły się do uzyskania wysokiego wyniku.
W 2018 roku najwyższy wolumen inwestycyjny...
Niemal połowa posługujących się internetem mieszkańców miast liczących powyżej 200 tys. osób robiła już zakupy podstawowych produktów, m.in. żywności czy środków czyszczących, w sieci. Liczba ta będzie rosła, gdyż konsumenci coraz bardziej cenią sobie wygodę....
Dobiegły końca negocjacje między Browarami Regionalnymi Jakubiak Marka Jakubiaka a jedną z wiodących firm wytwarzających piwa rzemieślnicze. W ich wyniku spółka Doctor Brew wydzierżawiła należący do Grupy BRJ Browar Lwówek. Zakład produkował będzie zarówno...
Pocztowe numery adresowe (PNA) mają ułatwiać sortowanie przesyłek. Ale pytania o nie pojawiają się przy finalizacji zakupów w sklepach stacjonarnych. Według konsumentów, nieudzielenie odpowiedzi skutkuje niekiedy odmową sprzedaży. Sieci temu zaprzeczają. Kasjerzy nie mają...
Z dniem 14 września 2018 r. nastąpiły zmiany we władzach spółki Auchan Polska. Nowym Prezesem Zarządu Auchan Polska spółka z o.o. został mianowany Gerard Gallet, reprezentując Auchan jako Dyrektor Generalny Kraju.
Zmianie uległ skład Zarządu...
Modern-Expo Group, wiodący na rynku producent wyposażenia przestrzeni handlowych, uzyskał 15 mln dolarów wsparcia z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju.
Pieniądze zostaną przeznaczone na wschodnie inwestycje firmy związane z produkcją, innowacjami i...
Odpowiednio zaplanowana przestrzeń miejska nie tylko staje się przyjaznym miejscem do życia dla mieszkańców, lecz także pozwala chronić środowisko naturalne, m.in. dzięki unikaniu emisji zanieczyszczeń. Wielofunkcyjne kompleksy budynków, dobrze zaplanowana komunikacja miejska, farmy fotowoltaiczne...
Analitycy Haitong Bank przeprowadzili coroczną analizę kondycji polskiego sektora detalicznego. Nastroje na tym rynku są nieco mniej optymistyczne niż rok temu, głównie z powodu niepewności związanej z konsekwencjami wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę. Jednak większość...
ID Logistics, jeden z europejskich liderów w logistyce kontraktowej, podsumował działalność w 2. kwartale 2018 roku. W tym okresie przychody firmy wzrosły o 8,3 proc.* do poziomu 353 mln EUR. Grupa ID Logistics podpisała...
Już ponad połowa społeczeństwa deklaruje zmniejszenie spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego na rzecz roślinnych. W Europie co dziesiąty produkt wprowadzany na rynek jest wegetariański. Choć Polacy to mięsożercy, stopniowo rośnie zapotrzebowanie na roślinne produkty i dania...
Nie tylko Orlen, ale także supermarkety Auchan stawiają na elektromobilność. Lipiec kończył się dużym ożywieniem.
Przez pół roku w naszym kraju nie uruchomiono, poza nielicznymi wyjątkami łamania prawa, żadnej nowej stacji szybkiego ładowania „elektryków”. To...
Niemal co drugi użytkownik ma zainstalowaną na swoim telefonie lub tablecie choć jedną aplikację zakupową. Z drugiej strony, jak pokazują wyniki analizy Just Run App oraz Spicy Mobile, wydawcy inwestujący w m-commerce muszą mocno...
Nadal rośnie udział oferty gastronomicznej i rozrywkowej w centrach handlowych
W budowie pozostaje ponad 500 000 m kw. powierzchni handlowej. Prawie 80% tej liczby zostanie oddane do użytku w bieżącym roku, z czego...
W styczniu tego roku Amazon otworzył pierwszy sklep swojej marki (Amazon Go), w którym klienci zrobią zakupy bez wsparcia kasjera czy obsługi. O wdrożeniu podobnego systemu myśli Walmart, amerykańska sieć supermarketów. Sklepy typu ‘no check-out’...
8 grudnia 2017 w Pałacu i Folwarku Łochów po raz trzeci została nagrodzona społeczna odpowiedzialność biznesu. Podczas „Responsible Business Awards Gala” zostały uhonorowane przedsiębiorstwa, które wyróżniły się wybitnymi osiągnięciami w zakresie działalności społecznej i...
Dla pracodawców i pracowników korzystne jest otoczenie, które pozwala na realizowanie wspólnych idei. Środki, które można przeznaczyć na akcjonariat pracowniczy, są o wiele łatwiej dostępne we Francji niż na Ukrainie. Marka Auchan jest dziś obecna...
Stereotypowo uznaje się, że odpowiedź brzmi „tak”, ale wciąż brak jednoznacznych argumentów, że tak jest. Być może jest to kwestia źle postawionego pytania. Może należy raczej zapytać „w jaki sposób mobile wpływa na sprzedaż?”....
W pierwszym kwartale roku sytuacja na rynku mieszkaniowym zaczęła się stabilizować. Podaż nadal się odbudowywała, a tempo wzrostu cen wyhamowało do poziomu 3% kw/kw....
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Transformacja energetyczna generuje wzmożone zapotrzebowanie na produkty przemysłu chemicznego, co może pomóc w przezwyciężeniu spowolnienia w sektorze. Dla zachowania konkurencyjności w branży chemicznej kluczowym...