Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi GfK

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: GfK

pieniądze pln

GfK: wiosna przyniosła lekką poprawę nastrojów konsumenckich

Ostatnie miesiące to seria regularnych, choć nieznacznych wahań w nastrojach polskich nabywców. Główny wskaźnik barometru wciąż utrzymuje się jednak na dwucyfrowym minusie. Najnowsze badanie przeprowadzone przez GfK wskazuje ponadto, że w przyszłość wciąż patrzymy...
pieniądze

GfK: nastroje Polaków niezmiennie złe

Rozpoczynająca się wiosna i nadchodzące święta Wielkanocne nie wpłynęły na poprawę nastrojów polskich konsumentów. W przyszłość wciąż patrzymy z dużą ostrożnością i nie spodziewamy się znaczących zmian – zarówno we własnych portfelach, jak i...
pieniądze pln

GfK: Pomimo kryzysu Polacy nie na wszystkim oszczędzają

Inflacja i rosnące koszty życia skłaniają Polaków do rozsądnego zarządzania budżetem. Większość z nas uważa, że ten stan rzeczy szybko się nie zmieni – wręcz przeciwnie, aż 59 proc. spodziewa się pogorszenia sytuacji gospodarczej...
sklep zakupy

GfK: Polacy ograniczyli zakupy kosmetyków. Na popularności tracą też produkty eko

Kupując kosmetyki, polscy konsumenci wybierają głównie oferty korzystne cenowo. Największą popularnością cieszą się więc artykuły kupowane na promocjach lub oznakowane logo marek własnych. Wartość rynku wynosi obecnie 8,8 mld  i rośnie przede wszystkim dzięki inflacji....
walentynki

GfK: przed Polakami skromne Walentynki

Walentynki cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków – w tym roku obchodzić je będzie niemal 40 proc. badanych. Jednak ze względu na wszechobecną drożyznę czeka ich skromny Dzień Zakochanych. Ponad 60 proc. Polaków...
polacy dzieci

GfK: w styczniu 2023 r. nastroje polskich konsumentów lekko w górę

Zakończenie sezonu zwiększonych wydatków przyniosło konsumentom ulgę. Nastroje wzrosły kolejny miesiąc z rzędu, jednak średni wskaźnik wciąż utrzymuje się mocno pod kreską. O dalszą poprawę nie będzie łatwo. Polacy zamierzają mocno oszczędzać i spodziewają...
sklep

Kryzys zmienia nastawienie – udział private labels w koszyku zakupowym Polaków

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie i stanowi...
soczewki kontaktowe

GfK: Na rynku soczewek widać wzrosty

Coraz więcej Polaków deklaruje konieczność korekcji wzroku. Na rosnący odsetek zaburzeń widzenia wpłynęła w dużej mierze pandemia, w czasie której wiele osób zostało zmuszonych do częstszego obcowania z ekranem komputera. W ostatnich latach na...
telewizor

GfK: Polski rynek telewizorów złapał zadyszkę

Jak wynika z danych firmy GfK czwarty kwartał 2022 r. przyniósł w Polsce wyraźny, niemal 20 proc. spadek sprzedaży telewizorów w relacji rok do roku. Całoroczny wynik sektora był lepszy, jednak i tak zamknął...
mrożonki

GfK: rynek mrożonek w Polsce wart jest już niemal 2 mld zł

Produkty mrożone od lat cieszą się dużą popularnością wśród polskich konsumentów. Wartość zakupów gospodarstw domowych w tym segmencie przekroczyła już 1,8 mld zł w skali roku. Ponad 60 proc. rynku stanowią mrożone warzywa i...
handel sklep

GfK: w 2022 r. nastroje polskich konsumentów blisko negatywnego rekordu

GfK: to był trudny rok dla polskich konsumentów. Grudzień nie przyniósł przełamania. Święta ożywiły sektor handlowy, jednak konsumenci wciąż niepewnie patrzą w przyszłość. W 2023 roku ponad połowa Polaków spodziewa się wzrostu poziomu bezrobocia i...
energia prąd

GfK: w poszukiwania oszczędności Polacy ograniczają używanie sprzętów elektrycznych

W obawie przed postępującą drożyzną Polacy mocniej niż dotychczas tną wydatki na podstawowe dobra i usługi. W celu obniżenia rachunków za prąd, już niemal co trzeci z nas ogranicza zużycie elektrycznych czajników, piekarników czy...
sklep promocja

GfK: Polacy podczas zakupów coraz częściej sięgają po marki własne

Marki własne na przestrzeni ostatnich lat mocno zyskują na znaczeniu – stanowią już ponad 20 proc. sprzedaży koszyka FMCG, a co najmniej raz w roku po tego typu produkty sięga już 13,5 mln polskich...
długi pieniądze faktury

GfK: nastroje konsumenckie w Polsce utrzymują rekordowo niski poziom

Pomimo utrzymującej się dwucyfrowej inflacji i wbrew pesymistycznym prognozom dla gospodarki nastroje wśród polskich konsumentów pozostają na stabilnym, choć wciąż niskim poziomie. Wyraźną poprawę wskaźników widać w Unii Europejskiej, gdzie barometr po raz pierwszy...
pieniądze PLN

GfK: spadek siły nabywczej Polaków

Nieznaczny spadek Polski w europejskim rankingu siły nabywczej. Na szczycie Warszawa, na końcu powiat kolneński. W najnowszym badaniu „GfK Purchasing Power Europe 2022”, które mierzy siłę nabywczą 42 europejskich państw, Polska zajęła 29. miejsce, co...
polacy dzieci

GfK: Polacy wciąż w kiepskich nastrojach. Wzmacnia się trend oszczędzania

GfK: polscy konsumenci wciąż w kiepskich nastrojach. Wskaźniki na historycznie niskich poziomach. Stabilizacja, którą widać w badaniu nastrojów polskich konsumentów realizowanym przez firmę GfK, nie daje powodów do optymizmu. Średnie wyniki wciąż utrzymują się na...
Katarzyna Żakowska, Client Business Partner w GfK

GfK: Polacy boją się podwyżek i dalszego wzrostu inflacji

Polscy konsumenci coraz bardziej niepokoją się o przyszłość, a wśród ich największych obaw znajdują się m.in. rosnące ceny produktów i usług. Aż 76 proc. Polaków spodziewa się podwyżek cen energii elektrycznej, 69 proc. – żywności,...
pieniądze windykacja

GfK: Polacy kupują coraz mniej

Aż 80 proc. polskich konsumentów planuje ograniczenie wydatków oraz poszukiwanie oszczędności przy zakupach produktów spożywczych i większych dóbr oraz usług. Równocześnie Polacy coraz częściej sięgają po najtańsze produkty, aktywnie szukają promocji, a coraz większy...
polacy dzieci

GfK: polscy konsumenci w coraz gorszych nastrojach

Rekordowa inflacja, widmo kryzysu energetycznego i wojna w Ukrainie – to główne czynniki, które wpływają na dalsze spadki nastrojów konsumenckich w Polce. We wrześniu padł kolejny – negatywny – tegoroczny rekord. Niskie wskaźniki napędzają...
polacy ludzie

GfK: nastroje konsumenckie w Polsce mocniej w dół

Sierpień br. był kolejnym miesiącem, w którym wskaźnik barometru nastrojów konsumenckich w Polsce wyraźnie zmniejszył swoją wartość. Po raz ostatni słabsze nastroje nad Wisłą zanotowano w miesiącu wybuchu pandemii – marcu 2020 roku. Lekkie...
sklep handel

GfK: zielona rewolucja na talerzu. Miliony Polaków kupują roślinne zamienniki

Stale rośnie popularność roślinnych zmienników mięsa i nabiału. W okresie od kwietnia 2021 r. do marca 2022 r. po produkty z tej kategorii sięgnęło niemal 6 mln polskich gospodarstw domowych. Nowe nawyki żywieniowe to efekt zmieniających...
PLN pieniądz

Badanie GfK: w lipcu nastroje konsumenckie w Polsce znów lekko w dół

Po lekkim odbiciu w czerwcu br. lipcowe dane pokazały powrót do spadku wskaźnika nastrojów konsumenckich. Nad Wisłą oznak paniki i gwałtownej zmiany zachowań nabywców wciąż jednak nie widać. Gorzej nastroje konsumenckie wyglądają w całej...
wakacje

GfK: Polacy zmieniają wakacyjne plany z powodu inflacji

W Polsce narastają obawy przed dalszym wzrostem cen artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku: paliwa, żywności, energii elektrycznej i gazu. Zaniepokojenie podwyżkami wyraża: od 60 proc. (gaz) do 81. proc. (paliwa) respondentów, których firma GfK przepytała...
Kraków

GfK: nastroje polskich konsumentów w górę, pomimo dwucyfrowej inflacji

Pomimo silnych zawirowań gospodarczych i utrzymującej się dwucyfrowej inflacji w czerwcu 2022 r. w Polsce nastąpiła poprawa wskaźnika nastrojów konsumenckich. Nasz kraj jest tym samym jednym z nielicznych przedstawicieli Unii Europejskiej, w którym nie...
Maciej Przygórzewski, główny analityk walutowy Currency One, operatora serwisów InternetowyKantor.pl i Walutomat

Dolar znów w odwrocie

Pomimo przyzwoitych danych ze Stanów i najgorszego w historii odczytu w głównej lokomotywie Europy dolar w dalszym ciągu słabo wygląda względem euro. W tle oczywiście oczekiwania na działania banków centralnych. Lepsze dane nie pomagają dolarowi Poniedziałek...
Mateusz Zubkowicz, Client Business Partner w GfK

GfK: Ponad 70 proc. Polaków chce, aby biznes działał w sposób zrównoważony

Już trzy czwarte Polaków oczekuje od marek konkretnych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju, a blisko jedna trzecia weryfikuje te inicjatywy – wynika z raportu  „Green Mood”, opracowanego przez firmę badawczą GfK. Wzrost znaczenia zielonych trendów...
PLN pieniądz

39 proc. Polaków przyznaje, że nie starcza im pieniędzy do następnej wypłaty

Według badań GFK aż 39% Polaków w ciągu ostatnich 12 miesięcy musiało pożyczać drobne sumy pieniędzy przed wypłatą – czyli nie starczało im pieniędzy do wypłaty. Ponad 65% tych osób pożyczało pieniądze kilkukrotnie w...
Pieniądze finanse oszczędności emerytura

GfK: nastroje konsumenckie w Polsce znów nieznacznie w dół

Maj 2022 r. upłynął w Polsce pod znakiem kontynuacji spadku wskaźnika nastrojów konsumenckich. Jak wynika jednak z danych gromadzonych przez firmę GfK mieszkańcy naszego kraju reagują na turbulencje gospodarcze i geopolityczne nieco spokojniej niż przeciętni...
Artur Noga-Bogomilski, Head of Market Intelligence / Proxy

GfK: polski rynek dużego sprzętu AGD wart już ponad 10 mld zł i rośnie...

W 2021 r. wartość sprzedaży urządzeń dużego AGD w Polsce wzrosła o 19 proc. w porównaniu do 2020 r. i osiągnęła blisko 10,8 mld zł. Konsumenci najczęściej kupowali lodówki, pralki oraz kuchnie (kuchnie wolnostojące...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Polacy kupują najtańsze produkty spożywcze

Ponad 40 proc. polskich nabywców deklaruje, że będzie kupować tańsze artykuły spożywcze. Konsumenci coraz rzadziej sięgają po polską i lokalną żywność. Na popularności tracą także trendy ekologiczne. Takie dane płyną z raportu „Current Consumer...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

GfK: 4 na 5 polskich gospodarstw wsparło Ukrainę w czasie wojny

Aż 80 proc. polskich gospodarstw domowych podjęło działania na rzecz pomocy Ukrainie, ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia dla uchodźców. Najchętniej w działania pomocowe angażowały się duże rodziny, a najpowszechniejszą formę wsparcia stanowiły zakupy kupowane osobiście –...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Drogie paliwo zniechęca Polaków do jazdy autem

Polscy konsumenci spodziewają się kolejnych podwyżek cen. W szczególności obawiają się większych wydatków na paliwo, energię elektryczną oraz gaz. Blisko połowa Polaków zakłada, że cena paliwa docelowo osiągnie lub przekroczy 10 zł za litr....
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

GfK: wybuch wojny w Ukrainie nie wpłynął jeszcze na nastroje konsumenckie Polaków

W marcu 2022 r. firma GfK odnotowała w Polsce minimalny spadek wskaźnika nastrojów konsumenckich. Wybuch wojny w Ukrainie nie wpłynął jeszcze istotnie na bieżące odczucia finansowe i zakupowe Polaków, ale znalazł już odzwierciedlenie w...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: polscy konsumenci poszukują wygodnych i prostych rozwiązań

Wygoda była najważniejszym trendem konsumenckim w 2021 roku – wynika z najnowszego badania „Consumer Life” zrealizowanego przez GfK. Połowa Polaków deklaruje, że aktywnie szuka sposobów, aby ułatwić sobie życie. Chcemy zaoszczędzić czas, nawet kosztem większych...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

Barometr nastrojów konsumenckich – luty 2022

W lutym br. firma GfK odnotowała w Polsce nieznaczną poprawę wskaźnika nastrojów konsumenckich. Wciąż utrzymuje się on jednak na niskim poziomie i niewiele wskazuje na rychłą poprawę statystyk. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik...
telefon (2)

Globalny rynek smartfonów odbudował się w 2021 roku

Po wyraźnym spadku w 2020 roku, globalny rynek smartfonów zanotował wzrost przychodów o 13,4 procent w 2021 roku, osiągając łączną wartość 365,5 miliardów dolarów. W 2022 roku eksperci GfK spodziewają się podtrzymania tendencji wzrostowej...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

GfK: Polscy konsumenci w słabych nastrojach na początku roku

Styczeń 2022 r. stał pod znakiem kontynuacji spadku nastrojów konsumenckich. W obliczu wysokiej inflacji, wzrostu cen w sklepach i rosnących kosztów energii Polacy coraz mocniej obawiają się o kondycję domowych finansów. Badani spodziewają się...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Troska o planetę i zdrowie kluczowe podczas zakupów Polaków

Ochrona środowiska jest ważna dla 61 proc. Polaków. Już 3 na 4 gospodarstwa domowe oszczędzają energię i wodę oraz segregują odpady. Kolejnym ważnym trendem konsumenckim staje się dbanie o zdrowie i samopoczucie. Takie dane...
lockdown restauracja

Sytuacja gastronomii coraz trudniejsza

W opinii ekspertów firmy PMR Restrukturyzacje, przedłużająca się pandemia, bardzo mocno uszczupliła zapasy finansowe polskich przedsiębiorców. Ograniczone budżety, w połączeniu z rosnącą inflacją i gwałtownym wzrostem kosztów stałych, mogą doprowadzić na skraj niewypłacalności nawet...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

GfK: Mimo pandemii Polacy chętnie odwiedzają restauracje

Pandemia wciąż bardzo mocno wpływa na sytuację w branży gastronomicznej. Pod względem liczby działających lokali rynek cofnął się aż o kilkanaście lat. Na koniec 2021 roku w Polsce działało ponad 63 tys. obiektów gastronomicznych,...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Paweł Majtkowski, analityk rynków eToro

Polityka i gospodarka w grze: Co dalej z kursem złotego wobec...

W sobotę minął miesiąc od wyborów prezydenckich w USA, które znacząco umocniły dolara i osłabiły kurs złotego. Obecnie jednak, złoty powoli odrabia straty. Za...

GORĄCY TEMAT

motoryzacja przemysł samochod

Globalna sprzedaż samochodów hamuje i negatywnie wpływa na branżę motoryzacyjną w...

Kryzys niemieckiej motoryzacji, dotychczasowego lokomotywy europejskiej gospodarki, niesie ze sobą daleko idące konsekwencje. To nie tylko kwestia radości z cudzych niepowodzeń, ale także poważne...
Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor

Rekordowe zadłużenie polskich firm – zaległości przekroczyły 45 mld zł

Zaległości finansowe polskich firm po trzecim kwartale tego roku osiągnęły rekordowe 45 mld zł (ponad 10 mld euro). Problemów finansowych przybyło szczególnie w edukacji,...