Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Toyota

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Toyota

ALD_Marek_Malachowski_2

Branża wynajmu długoterminowego urosła o 10,3% w 2014r.

Wynajem długoterminowy w 2014: już 1/3 nowych wyleasingowanych aut osobowych i ponad 21% kupionych na REGON Zgodnie z wynikami po czwartym kwartale 2014r., podanymi przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, branża wynajmu długoterminowego samochodów (CFM)...
Warsztat samochodowy w internecie

Warsztat samochodowy w internecie. Jak rozreklamować, by nie przepłacić?

Ponad 1 100 wejść na stronę www – to wynik, który może osiągnąć poznański warsztat samochodowy inwestujący w reklamę ok. 50 zł dziennie. Każde kliknięcie zostanie wygenerowane przez osoby bezpośrednio zainteresowane promowanymi usługami, np....
rp_9851493886_1888040772-buczak-turcja.png

M. Buczak (Quercus TFI): Turecka giełda wzrosła w ub.r. o ponad 30 proc. Oczekiwania...

Turecka giełda w ub.r. wzrosła o 30 proc. Pomagała jej taniejąca ropa naftowa oraz poprawa sytuacji na rynkach wschodzących. Jednak zdaniem Marka Buczaka z Quercus TFI oczekiwania dalszych wzrostów są zbyt wygórowane. W czerwcu nad Bosforem odbędą się wybory...
Rafał Antczak, wiceprezes firmy doradczej Deloitte Business Consulting

Czy już niedługo będziemy jeździli wyłącznie elektrykami?

Nowe preferencje konsumentów - tzw. pokolenia Y - oraz moda na ekologię, w połączeniu z regulacjami rządowymi wpływają na rozwój innowacji i technologii w motoryzacji. Jednym z najbardziej zauważalnych obecnie trendów jest rozwój segmentu...
rp_2667196d11_1320984028-toyota-rejestracja.png

Nawet co dziesiąte auto kupione u polskiego dealera trafia za granicę. Rejestracje czasowe zaburzają...

Od wejścia Polski do Unii Europejskiej na krajowym rynku motoryzacyjnym rozwinął się reeksport samochodów osobowych. Najpierw auto jest rejestrowane w Polsce, a potem wywożone i sprzedawane za granicą. Zjawisku sprzyja korzystny kurs złotego wobec euro i możliwość zwrotu...
rp_27a462bf64_2129257746-toyota-rynek.png

Rośnie popularność samochodów hybrydowych w Polsce. Toyota w 2014 r. sprzedała 2,5 tys. takich...

Miniony rok Toyota zaliczy do udanych. W 2014 r. japoński producent sprzedał 30 626 aut, co oznacza wzrost o 31 proc. w stosunku do 2013 r. Najbliższe miesiące powinny być równie dobre – branży pomagają poprawiający...
MARKI SAMOCHODOWE ANGAŻUJĄ NAJBARDZIEJ NA FACEBOOKU

Które marki samochodowe angażują najbardziej na Facebooku

Ponad milion wpisów od początku roku na Facebooku, po ponad 60 tys. opinii na Twitterze i YouTube, prawie 4 tys. informacji w serwisie Wykop.pl – taka jest skala dyskusji o markach samochodowych w social...
rp_2b02d3de2c_392230389-toyota-PZU-new.png

Klienci PZU dostaną hybrydowe Toyoty jako samochody zastępcze. 300 aut w tym roku w...

PZU wprowadza dla swoich klientów hybrydowe samochody marki Toyota. Do wypożyczalni trafiła już pierwsza pula 120 aurisów, a wkrótce dostarczonych zostanie kolejnych 180. Dzięki wprowadzeniu hybryd skorzystają klienci, bo zapłacą mniej za paliwo. Jeśli będą...
rp_2790538520_1150877120-toyota-konto.png

Spada koszt kredytów i oprocentowanie depozytów. Oprocentowanie powyżej 3 procent już wkrótce będzie rzadkością

Stopy procentowe Narodowego Banku Polskiego są rekordowo niskie, a wiele wskazuje na to, że październikowa obniżka nie jest ostatnią w tym cyklu. Spadek oprocentowania kredytów cieszy klientów, mniej – niższe zyski z depozytów. Choć przedstawiciele banków przekonują,...
rp_1f7ffdaf41_916133539-MP4toyota-grenoble-tlum.png

Prezes Toyota Motor Europe: Auta elektryczne przyszłością miast. Na dalsze trasy auta napędzane ogniwami...

Samochody elektryczne w centrach miast, a do dalszej jazdy – napędzane ogniwami paliwowymi. Taką przyszłość dla ekologicznych napędów widzi Didier Leroy, prezes Toyota Motor Europe. Japoński producent w przyszłym roku pokaże pierwszy na naszym kontynencie pojazd napędzany ogniwami...
rp_1936d0d374_1179346095-toyota-grenoble-tlum.png

W Grenoble rusza innowacyjny system wynajmu elektrycznych samochodów. To przyszłość transportu w europejskich miastach

Od początku października mieszkańcy Grenoble we Francji będą mogli wypożyczać futurystyczne, niewielkie pojazdy elektryczne. System będzie w pełni zintegrowany z transportem publicznym i pozwoli dojechać tam, gdzie nie docierają tramwaje i autobusy. 70 pojazdów dostarczy miastu Toyota. ‒ To bardzo...
Paweł Gos, prezes Exact Systems

Sprzedaż samochodów osobowych w Polsce i Europie nie hamuje

Z pierwszych powakacyjnych danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że salony samochodowe w Unii Europejskiej nie miały wakacji.  Zarówno w lipcu jak i sierpniu sprzedaż nowych samochodów osobowych wzrosła, odpowiednio o 5,6% i...
rp_31a154afa7_1004757005-toyota-deutsche.png

Unia Europejska uruchamia granty na zakup 2 tys. samochodów przez polskie firmy

Na dopłatę unijną w wysokości 9 proc. kredytu mogą liczyć mali i średni przedsiębiorcy kupujący nowe toyoty i lexusy. Aby skorzystać z dofinansowania, nowe auto musi emitować o co najmniej 20 proc. mniej dwutlenku węgla niż dotychczasowy pojazd użytkowany...
wykres

Lokaty krótkoterminowe

Czy na tego typu depozytach można zarobić i kogo w szczególności mogą one zainteresować? Kiedy inwestycja na kilka lub kilkanaście dni będzie miała sens i przyniesie zarazem Klientowi wymierne korzyści? Na rynku depozytów bankowych mamy...
samochód auto

PZPM: w sierpniu o 6,5 proc. rdr więcej zarejestrowanych nowych aut

Skoda, Toyota i Opel na podium najczęściej rejestrowanych nowych aut. Sierpień tego roku miał wyższe wzrosty w rejestracjach niż sierpień poprzednich lat.   Pierwsze rejestracje nowych samochodów osobowych i dostawczych zanotowały wzrost w sierpniu o 6,5 proc. rdr, a narastająco od...
rp_85d2fb0944_432386352-toyota-walbrzych-fin.png

Fabryka Toyoty w Wałbrzychu zatrudni jeszcze 350 osób do produkcji nowego silnika do Aygo

123 mln zł kosztowało dostosowanie fabryki Toyoty w Wałbrzychu do produkcji zmodernizowanego silnika do modelu Aygo. Do końca października władze fabryki zamierzają zwiększyć zatrudnienie o około 350 osób. Jak podkreśla prezes Toyota Motor Poland, nową propozycja w segmencie...

Koncerny motoryzacyjne najbardziej ekologicznymi markami na świecie

Z czwartej edycji rankingu „Best Global Green Brands” opublikowanego przez globalną firmę Interbrand, a współtworzonego przez Deloitte, wynika, że najbardziej ekologiczne marki na świecie reprezentują branżę samochodową. Firmy z tego sektora zajmują pierwsze cztery...
rp_a349d50879_279818245-toyota-hybrydy-OK.png

Toyota planuje sprzedać w tym roku w Polsce ponad 2 tys. samochodów z napędem...

Cztery lata temu Toyota sprzedawała w Polsce zaledwie 150-200 hybryd rocznie, w 2013 roku liczba ta sięgnęła już 1,6 tysiąca, a ten rok może przynieść sprzedaż ponad 2 tysięcy egzemplarzy. Rosnąca popularność aut z napędem alternatywnym wynika...
rp_5c747b8902_633253487-ubezpieczenie-roweru.png

Od szkód spowodowanych podczas jazdy na rowerze można się ubezpieczyć. Podobnie jak od kradzieży...

Dwie trzecie Polaków jeździ na rowerze, a 20 proc. – regularnie. Co roku kupujemy milion nowych jednośladów. Wraz z rosnącą popularności tej formy komunikacji rośnie zarówno liczba wypadków z udziałem rowerzystów, jak i liczba kradzieży. Coraz...
Branża motoryzacyjna umacnia swoją pozycję

Rośnie sprzedaż i produkcja. Dobry I kw. 2014 w motoryzacji

Tymczasowy powrót tzw. „kratek” oraz sygnały ożywienia gospodarczego napędziły polski rynek motoryzacyjny w I kw. 2014 roku. Liczba rejestracji nowych samochodów osobowych wzrosła o 28,9% r/r (rok do roku) i wyniosła 97,6 tys. sztuk....
Paweł Gos, prezes Exact Systems

Ruch w polskich i europejskich salonach samochodowych trwa

Kwiecień był ósmym miesiącem z rzędu, w którym w Europie rośnie sprzedaż samochodów osobowych. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że Europejczycy kupili nieco ponad 1 mln „czterech kółek”, czyli o 4,6%...
rp_sprzedazsamochodowmarzec2014-350×246.jpg

Sprzedaż samochodów osobowych: Polska i Europa nie zdjemują nogi z gazu

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) wynika, że Europejczycy kupili w marcu br. 1,45 mln nowych samochodów osobowych, czyli o 10,6% więcej niż rok temu. Był to siódmy miesiąc z rzędu, w którym...
Paweł Gos, prezes Exact Systems

Dobre wieści z polskiego i europejskiego rynku sprzedaży samochodów osobowych

Europejski rynek samochodowy kontynuuje styczniowy trend wzrostowy i luty kończy na 8% plusie – podaje Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA. W drugim miesiącu br. obywatele Unii Europejskiej kupili ponad 861 tys. nowych samochodów osobowych....
Apple Sklep

Apple wprowadza CarPlay: sprytniejszy, bezpieczniejszy i fajniejszy sposób używania iPhone’a w samochodzie

Czołowi producenci samochodów wprowadzają do swoich modeli rozwiązanie CarPlay, dzięki któremu iPhone’a używa się w samochodzie inteligentniej, bezpieczniej i ciekawiej. CarPlay oferuje użytkownikom iPhone’a fantastycznie intuicyjne sposoby nawiązywania połączeń, korzystania z Map, słuchania muzyki...
Paweł Gos, prezes Exact Systems

Sprzedaż nowych samochodów osobowych: 2014 r. zaczął się dobrze i w Polsce i...

Pierwszy miesiąc 2014 r., europejski rynek samochodowy zakończył na 5,5% plusie – tak wynika z najnowszych danych ACEA, Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów. W styczniu Europejczycy kupili blisko 936 tys. nowych samochodów osobowych. W Polsce...
Paweł Gos, prezes Exact Systems

W Polsce jedna na osiem części samochodowych jest wadliwa

W 2013 r. aż 13% części było wadliwych i nie nadawało się do montażu w samochodach. To więcej niż w poprzednim roku i więcej niż wynosi średnia europejska – wynika z wewnętrznych danych Exact...
Paweł Gos, prezes Exact Systems

Sprzedaż samochodów osobowych w 2013 r.: Polska przyspieszyła, w Europie spadki wyhamowały

Z najnowszych danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) wynika, że w całym 2013 r. w Europie zostało zarejestrowanych 11,85 mln samochodów osobowych, czyli o 1,7% mniej niż rok temu. To szósty z kolei rok...
rp_a85d1a7346_936524990-toyota-kariera.png

Wciąż niewielu Polaków w zarządach globalnych firm

Wykształcenie zdobyte na zachodnich uczelniach i doświadczenia z zagranicznych firm są najczęściej furtką do pracy na kierowniczych stanowiskach w światowych korporacjach. Wciąż jednak niewielu Polaków zasiada w zarządach globalnych koncernów. Oprócz niewystarczających kompetencji na przeszkodzie stoją również niechęć do mobilności...
Paweł Gos, prezes Exact Systems

W Polsce najlepiej sprzedaje się Skoda, w Europie Volkswagen

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) wynika, że obywatele Unii Europejskiej kupili w listopadzie 938 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o nieco ponad 1% więcej niż rok temu. W tym samym czasie z...
Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Nowa propozycja dla małych firm od Toyoty: długoterminowy wynajem samochodu zamiast kredytu czy leasingu

Długoterminowy wynajem samochodu zamiast kredytu albo leasingu. Dotychczas z wynajmu korzystały tylko duże przedsiębiorstwa, teraz taką możliwość będą miały także małe firmy. W Polsce wynajem udostępniła m.in. Toyota. W Europie i na świecie z tej formy finansowania korzysta...
ceo (3)

W tym roku Polacy kupią 2 tys. nowych aut z napędem hybrydowym

Przy normalnym użytkowaniu samochodu hybrydowego w ciągu 4-5 lat zwraca się koszt jego zakupu w porówaniu z autem o napędzie spalinowym – wynika z raportu przygotowanego przez amerykański portal TrueCar.com dla "New York Timesa"....
Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Polacy kupują coraz mniej aut, zarówno tych nowych, jak i używanych

Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że w marcu zarejestrowano około 25 tys. samochodów osobowych. To oznacza spadek o 13,91 proc. w stosunku rocznym. – Problemem nie jest zapewne sama oferta, lecz...
Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

W 2013 roku Polacy kupią 255 tys. nowych aut

Skoda, Toyota i Volkswagen – to liderzy sprzedaży nowych samochodów w pierwszych 20 dniach marca. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że co trzecie sprzedane w tym okresie auto to produkcja tych koncernów....
biznes pieniądze pensja pracownik

Dla Polaków coraz mniej ważna wysokość pensji. Liczy się stabilność firmy i perspektywy zatrudnienia

Kryzys gospodarczy zmienił priorytety polskich pracowników. Od wysokiej pensji, która jeszcze dwa lata temu była najważniejszym kryterium wyboru pracy, dziś pracownicy bardziej cenią stabilną sytuację firmy. Kolejne kryterium to bezpieczeństwo zatrudnienia. Wysokość wynagrodzenia Polscy...
Jacek Pawlak

Sprzedaż nowych aut w Polsce na najniższym poziomie od 1,5 roku

Sprzedaż nowych samochodów wciąż spada, zarówno w Polsce, jak i w Europie. W lipcu dealerzy zanotowali najniższy popyt od półtora roku. Zdaniem prezesa Toyota Motor Poland, odpowiadają za to nastroje konsumentów. – Jeżeli będziemy...
samochod

Prezes Toyoty: Polska staje się złomowiskiem Europy

Rocznie kupujemy zaledwie 300 tys. sztuk nowych samochodów. To dwa razy mniej od Belgii, który liczy 9 mln mieszkańców. Za to przodujemy w imporcie używanych aut. Stajemy się powoli złomowiskiem Europy - ocenia Jacek...
Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Ból głowy dealerów japońskich samochodów

Polscy właściciele samochodów marki Honda, Nissan i Toyota w Polsce mogą jeździć spokojnie. Wstrzymanie produkcji tych marek może przyprawić o ból głowy jedynie dealerów nowych aut – ocenia ekspert ogólnopolskiej sieci ProfiAuto. Przerwa w produkcji,...
pieniadze

Toyota Bank znosi opłaty za prowadzenie konta firmowego

Toyota Bank od połowy stycznia znosi opłaty za prowadzenie konta firmowego. Zwolnione z opłat będą te podmioty, których saldo na rachunku wyniesie 4000 zł. Także opłaty za przelewy do ZUS i Urzędu Skarbowego będą...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

wielkanoc

17 proc. konsumentów przyznaje, że podczas świąt wielkanocnych w ich domach...

Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupach spożywczych, np. nabywając tańsze produkty lub korzystając z promocji. 17,2% rodaków...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
leasing

Polska jest 5. rynkiem leasingu w Europie i najszybciej rosnącym w...

Polska jest dziś 5. rynkiem leasingu w Europie i najszybciej rosnącym w Unii Europejskiej – wynika z raportu Związku Polskiego Leasingu przygotowanego wraz...