Euvic planuje pozyskać nawet 50 nowych klientów w regionie DACH

    analizy raporty

    Euvic, jeden z wiodących dostawców IT na polskim rynku, zawarł w listopadzie 2019 roku strategiczną umowę o współpracy z BID Equity, doradcą inwestycyjnym z siedzibą w Hamburgu, koncentrującym się na wykupach spółek zajmujących się tworzeniem oprogramowania z regionu DACH.

    Strategią Bid Equity  jest wynajdywanie i inwestowanie w stosunkowo małe, ale dochodowe firmy z ciekawymi produktami software’owymi w starannie wytypowanych branżach. Firmy takie, pomimo stabilnej pozycji rynkowej, nie osiągnęły znaczącej skali, a tym samym borykają się z długiem technologicznym i wyzwaniami związanymi ze stale rosnącymi kosztami rozwoju i utrzymania oprogramowania.

    Bid Equity, działając w myśl zasady “smart money”, jako pierwszy w Europie oferuje spółkom portfelowym gotowy zestaw usług profesjonalnych obejmujących:

    • mapowanie kompetencji i odpowiedzialności zespołów technicznych,
    • audyty pod kątem praw autorskich,
    • wsparcie przygotowania i migrację do chmury,
    • utrzymanie i rozwój oprogramowania w oparciu o profesjonalne zarządzane zespoły,
    • outsourcing w zakresie infrastruktury IT.

    Kompleksowe wsparcie dla spółek portfelowych zostało zbudowane w oparciu o starannie wyselekcjonowanych partnerów. Oprócz Euvic, świadczą je również niemiecka firma consultingowa TZ Consulting oraz holenderska spółka Cloud Nation, specjalizująca się w budowie i utrzymaniu środowisk chmurowych. Ta ostatnia współpracowała już z Euvic na rynku szwedzkim.

    „Naszą ambicją jest nie tylko otwieranie nowych możliwości współpracy ze sprawdzonymi partnerami, ale również efektywne uruchamianiu usług w konkretnych obszarach, które będą wspierane przez: standardowe kontrakty, wspólny  onboarding, dedykowanego menedżera odpowiedzialnego za cały program oraz coroczne konferencje i wymianę doświadczeń pomiędzy poszczególnymi podmiotami” – wskazuje zespół BID Equity.

    Wojciech Wolny, prezes Euvic, podkreśla, iż umowa z Bid Equity w pełni wpisuje się w strategię spółki, która zakłada umocnienie działalności w regionie DACH przez rozpoczęcie współpracy z nawet 50 nowymi klientami w ciągu najbliższych 3 lat. Planowany szeroki charakter współpracy może być podstawą do dalszych wspólnych inwestycji w podmioty usługowe na terenie Niemiec, Austrii lub Szwajcarii.