Firmy z branży jubilerskiej notują zyski. Briju otwiera kolejne sklepy

rp_fad09df262_611370328-briju-rynek-1.png

CEO Magazyn Polska

Do końca roku firma jubilerska Briju zamierza uruchomić cztery sklepy – 30 września rozpocznie działalność placówka w jednej z wrocławskich galerii handlowych. Cel na przyszły rok to kolejne 20 sklepów. Spółka przez rozbudowę sieci chce zwiększać rozpoznawalność marki i zmniejszać dystans dzielący ją od liderów rynku.

– W kolejnych kwartałach nasz firma skupi się na otwieraniu kolejnych sklepów w polskich miastach – mówi agencji informacyjnej Newseria Przemysław Piotrowski, prezes zarządu Briju. – W tej chwili prowadzimy negocjacje i rozmowy z funduszami inwestycyjnymi posiadającymi galerie handlowe. Niektóre umowy na przyszły rok mamy już podpisane, więc ze spokojem patrzymy w przyszłość.

W 2013 roku grupa Briju rozpoczęła sprzedaż wyrobów jubilerskich w oparciu o własną sieć sprzedaży, w ramach której w drugiej połowie roku uruchomiła pierwsze sklepy własne i franczyzowe. Od 30 września działalność rozpocznie sklep w Arkadach Wrocławskich, kolejne będą placówki w Pile i Starachowicach.

Dodatkowo w Toruniu, Wrocławiu, Bielsku-Białej i Rzeszowie. Chcemy także otworzyć lokal w Warszawie, jednak czekamy na odpowiednią lokalizację. Zależy nam bowiem, by lokalizacje te były na wysokim poziomie – mówi prezes zarządu Briju.

Jak podkreślono w sprawozdaniu z działalności za I półrocze br., działanie kreujące markę i rozwijające sieć sprzedaży, prowadzą do celu, jakim jest zdobycie pozycji jednego z liderów rynku jubilerskiego w Polsce. Dziś za 60 proc. obrotów na rynku odpowiadają trzy wielkie marki: W. Kruk, Apart i Yes. Pozostałe 40 proc. to małe i średnie sklepy oraz warsztaty. Eksperci szacują, że obroty na rynku sięgają dziś 1,4 mld zł i prognozują dalszy wzrost sprzedaży.

W ramach kreowania własnej marki Briju wprowadziła do swojej oferty kolekcje, takie jak BRIJU Crisscut (linia diamentów Crisscut), BRIJU Me&You (linia obrączek), BRIJU Diamonds (linia diamentów klasycznych), czy BRIJU Illumini (linia produktów dla dzieci). Obecnie oferta rozszerzana jest o nowe rodzaje produktów.

Wchodzimy zarówno w kategorię zegarków, jak i w inne produkty, które chcemy wprowadzić do naszych sklepów, aby rozszerzyć naszą ofertę – mówi Piotrowski.

Spółka osiągnęła zamierzone cele za I półrocze 2014 r. Zysk netto firmy wyniósł 2,825 mln zł wobec 717 tys. zł przed rokiem. Przychód netto wyniósł 167,22 mln zł, z tego ponad 161 mln to przychody ze sprzedaży segmentu surowce (o jedną trzecią wyższe niż przed rokiem, co jest efektem wzrostu obrotów w zakresie handlu srebrem). O 20 proc. spadły za to przychody ze sprzedaży w segmencie wyrobów jubilerskich, co było następstwem spadku o 15 proc. ceny złota w porównywanych okresach oraz wzrostem o 24 proc. liczby wykonanych usług przerobu.

Duża część wykonywanych wyrobów odbywa się na zasadzie usługowej – mówi Piotrowski. – Klient przekazuje nam surowiec, a my wykonujemy dla niego usługi. Obniżenie cen surowców sprawia, że mamy czasem trochę mniejsze przychody, ale mimo to generujemy ten sam zysk, który założyliśmy.

Grupa eksportuje również swoje produkty, głównie do państw Europy Zachodniej (m.in. Niemiec, Belgii, Włoch, Hiszpanii) i krajów sąsiednich (Czech, Słowacji, Litwy, Łotwy).