G Suite vs darmowy Gmail – jakie są różnice, co warto wiedzieć?

0
G Suite logo on mobile phone

Wśród użytkowników panuje przekonanie, że darmowa poczta Gmail jest wystarczająca do prowadzenia działalności. Nadal wiele firm nie zdaje sobie sprawy z rażących różnic jakie są pomiędzy bezpłatnym, a płatnym kontem Gmail. Na które z nich powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

Wersja darmowa – Gmail 

Wielu z nas spotkało się już z darmową wersją programu pocztowego Gmail, do którego otrzymujemy dostęp po założeniu darmowego konta w Google. Jest to rozwiązanie dla osób fizycznych, nieprowadzących działalności. Co więcej, adres mailowy zawiera @gmail.com, co sugeruje odbiorcy, gdzie posiadamy naszą skrzynkę email. 

Jeśli chcielibyśmy pracować i używać tego rodzaju adresu, prawdopodobnie zostalibyśmy odebrani jako osoby nieprofesjonalne. Brakuje nam wielu funkcjonalności, które możemy wykorzystać dzięki płatnej wersji G Suite. Mamy również inny sposób zabezpieczeń, który w przypadku osób fizycznych jest zadowalający, ale już dla firmy może być niewystarczający.

G Suite – Profesjonalny Gmail dla firm

Wiele możliwości skrzynki pocztowej G Suite wykracza poza podstawowy rodzaj poczty email. Podstawową różnicą jest możliwość utworzenia konta mailowego, który jest we własnej domenie. Po pierwsze, zwiększa to nasz profesjonalizm, po drugie, pozwala na pracę w prostym interfejsie, który dużej liczbie użytkowników jest znany. Co więcej, w G Suite można stosować filtry antyspamowe, przez co skrzynka firmowa nie będzie zaśmiecona wiadomościami wysyłanymi przez boty czy w tematach nie związanych z działalnością przedsiębiorstwa. 

Dodatkowo, w G Suite zwiększono ilość miejsca na Dysku Google, przez co można w poczcie gromadzić dużo więcej wiadomości oraz załączników czy innych plików. Większy limit zyskała również aplikacja Hangouts dzięki której możemy przeprowadzać wideorozmowy z nawet 250 osobami jednocześnie, udostępniając przy tym ekran jak również pisząc na czacie podczas rozmowy.

Wysoki poziom bezpieczeństwa z G Suite

Kolejną zaletą płatnej wersji Gmaila jest zaostrzenie bezpieczeństwa dostępu do danych czy też ochrony konta. Dzięki temu możemy spać spokojnie, nie martwiąc się, że do naszych skrzynek czy plików na Dysku dostęp będzie miał ktoś bez uprawnień, nawet jeśli wszystkie te dane są w chmurze. Dostęp do poczty na urządzeniach mobilnych jest zapewniony, a dodatkowo użytkownik może nimi administrować, mając całkowitą kontrolę. W razie kradzieży lub podejrzanej próby logowania do urządzenia, administrator otrzyma stosowną informację, by podjąć kolejne kroki, które mają uchronić przed utratą danych.

W przypadku problemów przy instalacji, łączenia maila z własną domeną, czy występującymi problemami, użytkownicy G Suite mają bezpośredni dostęp do wsparcia technicznego, które błyskawicznie stara się rozwiązać problem.  

Czy warto zapłacić za pakiet G Suite?

Patrząc na wszystkie zalety, które oferuje G Suite ze swoimi aplikacjami, można powiedzieć, że płatna wersja programu jest warta swojej ceny. To nie tylko zwykła  poczta e-mail. Poza możliwością odbierania i wysyłania wiadomości, pozwala na używanie aplikacji przyspieszających działania. Niektórzy będą korzystać z Hangouts, by na czatach móc korespondować z innymi. Kolejni połączą mail z kalendarzem, żeby móc umawiać spotkania i być na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami w firmie. 

Patrząc na temat od strony finansowej, miesięczny koszt dostępu do maila nie jest wysoki, porównując go z wszystkimi możliwościami, jakie mamy korzystając z płatnej wersji G Suite. Zależnie od stopnia zaawansowania narzędzia, które potrzebujemy, możemy korzystać z różnych opcji G Suite.  Najtańsza wersja pakietu kosztuje mniej więcej tyle ile średnia kawa w jednej z popularnych kawiarni. 5,2 euro, bo tyle musimy zapłacić za pakiet Basic w porównaniu do ilości aplikacji biurowych oznacza niewielki koszt. Oczywiście cenę możemy obniżyć stosując specjalny kod promocyjny na G Suite, który obniży naszą cenę aż o 10%.