Gaming Factory S.A. planuje debiut na GPW w ciągu najbliższego miesiąca

    Mateusz Adamkiewcz_prezes Gaming Factory (002)
    Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory

    Kolejny debiut na GPW. Gaming Factory S.A. chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie na przełomie lipca i sierpnia. Spółka jest producentem i wydawcą gier na PC i konsole. Strategia firmy opiera się głównie na wydawaniu nisko i średnio-budżetowych gier komputerowych (6-15 rocznie), a także na stopniowym zwiększaniu przychodów z własnych projektów. Od 2019 Gaming Factory tworzy Grupę ze spółkami, które uzupełniają jej działalność o portowanie gier na platformy Nintendo Switch, PlayStation, Xbox, VR oraz produkcję gier planszowych.

    Na przełomie czerwca i lipca odbyła się pierwsza publiczna oferta akcji spółki. Obejmowała ona łącznie 1 375 000 akcji, w tym 1 100 000 nowo emitowanych akcji serii E oraz 275 000 istniejących akcji serii B. Cena emisyjna została ustalona na poziomie ceny maksymalnej – 15,50 zł za akcję. Z emisji nowych akcji spółka pozyskała ponad 17 mln zł. Gaming Factory przeznaczy około 70 proc. wpływów na produkcję gier, pozostałe środki na działania marketingowe. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji był Trigon Dom Maklerski. Według przedstawicieli spółki emisja była znaczącym sukcesem dla firmy –  IPO zostało przeprowadzone na przełomie czerwca i lipca, i trzeba przyznać, że spotkało się ono ze sporym zainteresowaniem. Redukcja wśród inwestorów indywidualnych wyniosła aż 89 proc., popyt ze strony inwestorów instytucjonalnych również był wysoki, co pozwoliło nam na osiągnięcie ceny maksymalnej ustalonej podczas przygotowywania oferty. Pozyskane środki będziemy inwestować przede wszystkim w rozwój produkcji własnych oraz w marketing. Mamy sporo gier do ukończenia i pracujemy nad nowymi projektami. Z kolei bez wydatków marketingowych trudno jest uplasować grę na bardzo konkurencyjnym rynku – komentuje Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.

    Obecnie spółka działa na dwóch głównych obszarach – Kluczowa jest dla nas produkcja i wydawnictwo tytułów własnych. Przed nami wiele premier gier zaplanowanych na drugą połowę tego roku i przez cały 2021. W perspektywie 2-3 lat zamierzamy wydać około 30 gier, zatem przed nami duże wyzwanie produkcyjne i marketingowe – mówi Prezes Gaming Factory.

    W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się działalności produkcyjnej, a co za tym idzie, wypuszczenia na rynek większych tytułów – Mamy w planach wydawanie pierwszych większych gier z naszego portfela, które posiadają spore wishlisty, jeszcze przed głównymi działaniami marketingowymi. Dotychczas wydaliśmy kilka mniejszych autorskich produkcji, teraz czas na większe –  dodaje Mateusz Adamkiewicz.

    Spółka planuje wejście na Rynek Główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w ciągu najbliższych dni – Spodziewamy się, że debiut może nastąpić jeszcze w lipcu lub sierpniu. Debiut na głównym rynku GPW jest dla nas kolejnym krokiem w kierunku rozwoju spółki i istotnym celem biznesowym. Decyzja o chęci ubiegania się o status spółki giełdowej zapadła już rok temu i od tego czasu trwały prace nad prospektem, a następnie postępowanie w KNF. GPW to dla nas szansa na dynamiczny rozwój i wskoczenie na wyższy poziom jakościowy naszych gier. – tłumaczy Mateusz Adamkiewicz.