Grupa ING Banku Śląskiego po II kwartale 2016 r.

0

W I półroczu 2016 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 666,1 mln zł, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych – wartości depozytów o 15%, a kredytów o 13%. W porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. liczba nowych klientów detalicznych wzrosła o 266 tys., a korporacyjnych o 6 tys.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I półrocze 2016 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • przychody ogółem wzrosły o 13% do 2 128 mln zł,
  • koszty ogółem wzrosły o 3% do 1 026 mln zł,
  • wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 24% do 1 102 mln zł,
  • zysk brutto wzrósł o 16% do 862,3 mln zł,
  • zysk netto wzrósł o 10% do 666,1 mln zł,
  • wskaźnik koszty/przychody wyniósł 48,2% w porównaniu z 52,9% w ub. r.,
  • łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 14,6% w porównaniu z 13,7% w ub.r.,
  • zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,4% w porównaniu z 11,2% w ub.r.
Brunon Bartkiewicz prezes ING Banku Śląskiego
Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego

Na koniec pierwszego półrocza ING Bank Śląski zanotował przyrost depozytów o 12 mld zł, tj. o 15% do 92,3 mld zł w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. oraz wzrost wartości portfela kredytów o 8,6 mld zł, tj. 13% do 75 mld zł. W obu przypadkach rozwijaliśmy się szybciej niż rynek. Udział w rynku kredytów gospodarstw domowych wyniósł 4,77%, a w rynku kredytów korporacyjnych – 10,45% . W pierwszym półroczu bank wypracował zysk netto na poziomie 666 mln zł, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

Wyniki osiągnięte przez bank są rezultatem realizacji strategii, zgodnie z którą chcemy oferować klientom innowacyjne, łatwo dostępne, proste w użyciu i nowoczesne rozwiązania. W efekcie istotnie zwiększyliśmy naszą bazę klientów – w porównaniu pierwszym półroczem 2015 roku liczba klientów detalicznych wzrosła o 266 tys. do 4,15 mln, a korporacyjnych o 6 tys. do 45,6 tys. – dodał prezes ING Banku Śląskiego.

Czytaj również:  Raport: Finansowanie biznesu w Polsce

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2016 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • wzrost wartości kredytów o 13% do 75 mld zł:
  • kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 20% do 29,4 mld zł,
  • kredyty dla klientów korporacyjnych – wzrost o 9% do 45,6 mld zł,
  • wzrost depozytów o 15% do 92,3 mld zł,
  • liczba klientów detalicznych 4,15 mln (wzrost liczby klientów o 266 tys.)
  • liczba klientów korporacyjnych 45,6 tys. (wzrost liczny firm o 6 tys.).