III edycja badania Candidate Experience

praca

Z ubiegłorocznej edycji badania „Candidate Experience” wynika, że choć 65% pracodawców uważa, że dba o relacje z kandydatami na wszystkich etapach procesu rekrutacyjnego, to w opinii większości kandydatów (57%) firmy nie dbają o ten obszar biznesu. Czy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy postawy pracodawców uległy zmianie? Koalicja na rzecz Przyjaznej Rekrutacji postanowiła to sprawdzić i rozpoczęła trzecią edycję badania postaw i działań pracodawców w zakresie Candidate Experience.

W badaniu postawione zostaną pytania dotyczące dbania o relacje z kandydatami w czasie i po rekrutacji. Czy pracodawcy zdają sobie sprawę, że odczucia kandydatów mają wpływ na wizerunek firmy? Czy pracownicy wyższego szczebla włączają się w proces rekrutacji? Do udzielenia odpowiedzi na te i inne pytania już po raz trzeci zaprasza wszystkich pracodawców Koalicja na rzecz Przyjaznej Rekrutacji powołana z inicjatywy eRecruitment Solutions, właściciela platformy eRecruiter.

Tegoroczna edycja badania potrwa od 1 do 16 października br. Wypełnienie ankiety zajmuje kilka minut. Badanie jest anonimowe, a jego wyniki zostaną zaprezentowane w formie zbiorczej. W podziękowaniu za wypełnienie kwestionariusza, wszyscy ankietowani otrzymają pełny raport z wynikami, a co dziesiąty kod do Audioteki.

Link do badania: http://questionpro.com/t/ABpGbZS87n.

W ubiegłorocznej, drugiej edycji badania „Candidate Experience” wzięło udział 640 rekruterów oraz niemal 3,5 tysiąca kandydatów. Wówczas udowodniono, że proces rekrutacji ma zasadniczy wpływ na wizerunek przedsiębiorstwa. Niemal połowa kandydatów (46%), którzy wynieśli negatywne wrażenia z rekrutacji u danego pracodawcy, zmienia nastawienie do jego produktów lub usług na negatywne i rezygnuje z ich zakupu. Jaki wniosek wypłynie z kolejnego badania Candidate Experience? Zapraszamy do podzielenia się swoimi doświadczeniami i udziału w badaniu.

Badanie „Candidate Experience” składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy opinii pracodawców na temat doświadczeń kandydatów i jest realizowana wśród osób zajmujących się procesami rekrutacyjnymi w firmach. Druga część zawiera opinie kandydatów na temat rekrutacji, które są zebrane w ramach badania „Specjaliści na rynku pracy”, przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl.