Jak pojawić się w Google ze swoją stroną internetową?

0
20200521123915_57e4d6404950af14f6da8c7dda79367a1c36d8e35b556c4870267bd4924ac058bc_1280.jpg

Dziś niemal każdy biznes ma swoją stronę internetową. Czasem jest to zaledwie wizytówka – przedstawienie firmy i jej oferty. Coraz częściej są to rozbudowane witryny z sekcją blogową, aktualnościami i sklepem internetowym. Jak dotrzeć do klientów? Trzeba pojawić się w wyszukiwarce Google.

Podstawa – stworzenie dobrej strony internetowej

Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa była widoczna w sieci, powinna być dobrze zbudowana. Co to oznacza w praktyce?

  • Strona musi mieć różne zakładki, w zależności od Twojej branży. Na każdej podstronie powinna być unikalna treść.
  • Strona powinna być użyteczna, łatwa do poruszania się i przejrzysta.
  • Strona powinna działać szybko i być przygotowana pod urządzenia mobilne – to przez telefony komórkowe coraz więcej osób ma dostęp do internetu.
  • Powinna być widoczna dla robotów wyszukiwarek – inaczej Google nie będzie miało dostępu do Twojej strony, czyli nie pojawi się ona w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie, czyli pojawienie się wysoko w wynikach Google

Jeśli chcesz, aby Twoja strona pojawiała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google na frazy, które wpisują Twoi potencjalni klienci – musisz zadbać o jej pozycjonowanie. Ten proces zwiększa widoczność strony w wyszukiwarce oraz sprawia, że jesteś wyżej w rankingu. Polega na optymalizacji technicznej i treści na stronie oraz na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących do strony. Pozycjonowaniem zajmują się agencje SEO.

Jeśli zależy Ci na budowaniu znajomości swojej strony w konkretnej okolicy, na przykład w swoim mieście, zapytaj o lokalne pozycjonowanie. Katowice, Wrocław, Kraków – to przykładowe miasta, na które możesz pozycjonować się lokalnie. Dzięki temu, gdy użytkownicy będą szukać Twoich produktów lub usług na danym obszarze, będziesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania wyżej niż konkurencja.

Płatna reklama to szybkie efekty

Jeśli zależy Ci na szybkim pojawieniu się na pierwszej stronie Google, rozważ usługi Google Ads. Jest to forma płatnej reklamy, która polega na wyświetlaniu sponsorowanych linków na górze wyników wyszukiwania. Dzięki temu osoby, które wpisują hasło związane z Twoimi produktami będą widzieli Twoją ofertę. W Google Ads płacisz tylko za kliknięcia, a nie za wyświetlenie.

Dzięki Google Ads możesz bardzo szybko dotrzeć do klientów. Jest to szczególnie ważne, jeśli startujesz z nową marką, nowym biznesem lub chcesz wzmocnić sprzedaż w konkretnym okresie – na przykład podczas wyprzedaży.