Jaki hosting wybrać dla strony WWW? 5 wskazówek

serwer

Często mówi się, że jeśli nie ma Cię w Internecie, to Twoja firma nie istnieje, ale może lepiej byłoby powiedzieć, że jeśli nie masz dobrego hostingu, to Twoja firma będzie praktycznie niewidoczna. Transformacja cyfrowa jest konieczna, a do tego niezbędne są najlepsze narzędzia. Bez dobrego hostingu strona nie pojawi się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google, a więc nie będzie odwiedzana.

Ale nie tylko to – hosting zapewnia także szybkie ładowanie strony, co jest kluczowym czynnikiem wpływającym na wrażenia użytkownika. Dlatego przed dokonaniem wyboru hostingu dla witryny internetowej (np. z bazy firm hostingowych) należy przeanalizować i ocenić szereg czynników decydujących o sukcesie, lub porażce tego wyboru. Czynniki decydujące o wyborze hostingu:

1 . Wsparcie techniczne

Często pomijana pomoc techniczna jest podstawowym elementem podjęcia właściwej decyzji. Jeśli witryna przestaje działać w sobotę w południe, nie możemy czekać do poniedziałku, aby ją odzyskać, musimy to zrobić natychmiast.

Dlatego należy poszukiwać hostingu z serwisem technicznym dostępnym w języku polskim przez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku. Czat internetowy, lub telefoniczna obsługa są w porządku, ale profesjonalny system zgłoszeń w panelu klienta jest zawsze lepszy. Wiele hostingów oferuje darmowy okres próbny, wypróbuj wtedy serwis techniczny, aby sprawdzić, jak działa. Zawsze warto porównać różne firmy, ich serwis techniczny i poszukać opinii na temat zadowolenia klientów.

  1. Dostępna przestrzeń

Inną kluczową kwestią jeśli chodzi o wybór dobrego hostingu, zwłaszcza jeśli jest to hosting współdzielony, jest wiedza, ile miejsca będziemy mieli do dyspozycji i czy jest ono dostosowane do wielkości naszego projektu oraz ruchu, jakiego się spodziewamy. Jeśli planujesz rozwijać swoją działalność, zawsze możesz zdecydować się na hosting z możliwością rozbudowy, który pozwala na dodanie miejsca zwiększenie parametrów technicznych w przyszłości, choć musisz znać opłatę za rozbudowę. Mimo to przy wyborze należy kierować się realizmem, unikając ofert oferujących nieograniczoną przestrzeń. Warto wiedzieć, że dyski twarde SSD są droższe, ale ich szybkość i wydajność rekompensują tę cenę.

  1. Szybkość ładowania witryny

Wspomnieliśmy już, że wrażenia użytkownika z odwiedzanej strony zależą po części od szybkości ładowania witryny, a to zależy od dostawcy hostingowego. Im wolniej ładuje się strona, tym wyższy jest wskaźnik porzuceń użytkowników, dlatego należy szukać hostingu, który korzysta z wydajnych serwerów i nie obciąża ich nadmiarem klientów, choć raczej nie będzie nas o tym informował. Pomocnym przy tym mogą okazać się recenzje, testy i rankingi hostingów w serwisach takich jak TOP Hosting.

Rozmiar witryny ma również wpływ na szybkość ładowania, dlatego oprócz korzystania z dobrego hostingu należy zoptymalizować obrazy i pliki w witrynie, aby nie zawierały one zbyt dużo MB.

  1. Poczta elektroniczna, domeny i subdomeny

Również w tym przypadku decydujące znaczenie ma wielkość projektu biznesowego. Liczba oferowanych kont e-mail, domen i subdomen zależy od hostingu. Posiadanie możliwości utworzenia subdomeny jest przydatne na przykład jeśli zamierzasz uruchomić stronę internetową powiązaną z główną witryną – np. sklep internetowy głównej witryny.

Wiele planów hostingowych jest ograniczonych do jednej domeny, więc będziesz potrzebował drugiego planu dla nowej domeny, ale dobrzy dostawcy pozwolą Ci stworzyć wiele stron internetowych i domen w ramach jednego planu.

  1. Bezpieczeństwo

Kolejną istotną kwestią przy wyborze hostingu jest oczywiście bezpieczeństwo. W tym zakresie należy wziąć pod uwagę wiele elementów, ale jeśli ograniczymy się do hostingu, to można wyróżnić trzy kluczowe aspekty, które powinien zawierać profesjonalny hosting stron internetowych:

  • Środki antyhakerskie, takie jak zapory sieciowe, które wykrywają osoby trzecie próbujące uzyskać dostęp do konta użytkownika;
  • Ochrona przed atakami DDoS, czyli próbami zniszczenia witryny polegającymi na ataku witryny prze boty internetowe, oraz
  • Automatyczne tworzenie kopii zapasowych, co dobra firma hostingowa będzie robić z częstotliwością co najmniej jednej kopii zapasowej dziennie, aby zminimalizować skutki ewentualnych problemów z witryną.

Źródła: hosting.edu.pl, wikipedia