Już jutro pierwszy webinar PARP i MR w ramach cyklu „Tarcza antykryzysowa dla biznesu”

    parp dla biznesu (1)

    Już od jutra rozpocznie się cykl wideokonferencji dla przedsiębiorców organizowanych przez Ministerstwo Rozwoju oraz Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Jak pozyskać środki finansowe działając w branży turystycznej? Jakie terminy obowiązują przedsiębiorców w zakresie składania zeznań i zapłaty podatków? Na czym polegają zmiany w Prawie zamówień publicznych wprowadzone w związku z epidemią? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące poruszanych zagadnień udzielą eksperci m.in. z Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Finansów oraz Urzędu Zamówień Publicznych.

    Cykl „Tarcza antykryzysowa dla biznesu” to 20 spotkań online poświęconych wybranym narzędziom z tarczy antykryzysowej i finansowej. Przez najbliższe siedem tygodni eksperci z dziedzin prawa, finansów i ekonomii podzielą się z przedsiębiorcami wiedzą i praktycznymi wskazówkami na temat korzystania z rozwiązań osłonowych proponowanych firmom przez rząd.

    Tarcza antykryzysowa przewiduje szereg rozwiązań dla branż poszkodowanych wskutek COVID-19, w tym turystycznej. Cykl naszych konferencji będzie dla biznesu okazją do tego, by poznać odpowiedzi na pytania dotyczące korzystania z tarczy – mówi wicepremier, minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

    Jak zaznacza – Obędą się również spotkania skierowane do wykonawców przetargów oraz zamawiających. Oprócz zmian w PZP przeprowadzonych w związku z COVID-19, opowiemy też o nowym Prawie zamówień publicznych. Wejdzie ono w życie już w styczniu 2021 r. Uchwaliliśmy je jesienią ubiegłego roku. Dzięki temu rynek zamawiający i wykonawcy dostał dużo czasu na to, by przygotować się do stosowania tych przepisów. Nasza ustawa odpowiada na kluczowe bolączki obecnego systemu. Wychodzi naprzeciw interesowi wykonawców. Ułatwi też życie zamawiających.

    Spotkania w tygodniu 25-29.05.2020 r.:

    • wtorek 26 maja, godz. 13:00 „Pozyskiwanie środków finansowych dla branży turystycznej”
    • wytyczne dla podmiotów z branży turystycznej w związku z wprowadzeniem stanu epidemii,
    • szczególne rozwiązania tarczy antykryzysowych dedykowane turystyce,
    • działania POT podejmowane w celu wsparcia rodzimej turystyki,
    • środa 27 maja, godz. 13:00 „Wydłużony termin na złożenie zeznań przez przedsiębiorców i zapłaty podatków”
    • obowiązujące terminy składania zeznań PIT, CIT, VAT oraz wpłaty należnego podatku,
    • kto i kiedy może złożyć wniosek o ulgę w zapłacie podatku,
    • zaliczki na podatek dochodowy – ograniczenie poboru, możliwość rezygnacji z uproszczonych zaliczek, termin przekazania zaliczek od wynagrodzeń,
    • kiedy złożyć deklarację VAT, gdy przedsiębiorstwo ubiega się o środki z programu pomocowego dla firm,
    • czwartek 28 maja, godz. 13:00 „Zmiany w Prawie zamówień publicznych w celu przeciwdziałania epidemii oraz nowe PZP jako impuls dla gospodarki”
    • najważniejsze zmiany wprowadzone do ustawy Prawo zamówień publicznych w związku
      z epidemią,
    • kluczowe zmiany w nowym PZP i korzyści dla wykonawców.

    Przebieg konferencji

    Każde spotkanie podzielone jest na trzy części. Pierwsza to indywidualne prelekcje zaproszonych ekspertów. Druga ma charakter moderowanej dyskusji, w której paneliści będą rozmawiać o zagadnieniach poruszonych w trakcie spotkania. Podczas trzeciej, ostatniej części, eksperci odpowiedzą na pytania nurtujące internautów . Dodatkowo, po zakończeniu każdego wydarzenia uruchomiony zostanie dyżur ekspercki, podczas którego będzie można skorzystać z telefonicznych konsultacji.

    Konferencje będą transmitowane na żywo na stronie internetowej www.parp.gov.pl/tarcza. Już teraz można na niej wypełnić aktywny formularz do zadawania pytań. Odpowiedzi na te zagadnienia postaramy się udzielić trakcie wideokonferencji. Udział w wydarzeniach jest bezpłatny. Wcześniejsza rejestracja nie jest wymagana.

    Webinaria poprowadzi dziennikarz „Pulsu Biznesu” Paweł Sołtys.