Współczesny rynek daje nam ogrom możliwości na zaistnienie w sieci. Niestety, wybór tej właściwej staje się coraz trudniejszy.

Prosty schemat, który opierał się na posiadaniu strony internetowej firmy, przestał wystarczać. Nie każde przedsięwzięcie tak naprawdę jej potrzebuje. W wielu przypadkach zdecydowanie lepiej sprawdzi się landing page, którego zadaniem jest bezpośrednie skłonienie klienta do zainteresowania się naszym produktem lub świadczonymi usługami.

Co to jest landing page?

Landing page (dosłownie – strona lądowania), to finalna strona, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w udostępnioną przez nas reklamę lub odnośnik. Czym różni się od tradycyjnej strony internetowej? Przede wszystkim zawartością. Landing page skupia się na wybranym zagadnieniu, nie ma w nim miejsca na obszerne informacje i bardzo skomplikowaną strukturę. Jego siłą jest prosty przekaz i błyskawiczne dotarcie do jak największej liczby użytkowników. Wielu z nich doceni taką formę promocji firmy lub jej konkretnego produktu i skorzysta z zaproszenia do wypróbowania oferty.

Strona firmowa czy landing page?

Oczywiście nie w każdym przypadku landing page będzie idealną alternatywą dla tradycyjnej strony firmowej. Jego wdrożenie powinni rozważyć przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy traktują internet jako narzędzie sprzedaży. Landing dotyczy konkretnego produktu, a wszystkie niezbędne informacje znajdują się bezpośrednio na jednej stronie. Dzięki temu łatwo zachęcić klienta do skorzystania z oferty lub zainteresowania się nią. To także wielka szansa dla przedsiębiorców, którzy dopiero ruszają ze swoim biznesem, a w ich ofercie nie ma jeszcze zbyt wielu pozycji. Landing page raczej nie zadowoli biznesmenów, którzy poprzez zaistnienie w sieci chcą osiągnąć określony efekt PRowy. Taka propozycja nie buduje świadomości marki, nie jest także w stanie przekazać zbyt wielu informacji na jej temat. Pamiętajmy jednak, że często to w prostocie drzemie największy potencjał. Koniec końców, niektórzy przedsiębiorcy podejmują decyzję o równoległym prowadzeniu zarówno langingów jak i rozbudowanych stron internetowych. Dzięki temu możliwe jest oddziaływanie na klienta na kilku poziomach jednocześnie.

Strona a landing page – różnice

Tradycyjną stronę od landingu odróżnia przede wszystkim struktura. Ta druga opcja jest najczęściej pozbawiona jakichkolwiek podstron oraz menu. Wszystko, co ważne, powinno znaleźć się na jednej stronie. Na co wobec tego stawiać? Na czytelność i idealnie skrojone materiały. Zadbajmy o to, aby wszelkie wątpliwości użytkownika zostały rozwiane, a w centrum jego uwagi znalazł się przycisk, który pozwoli mu dokonać zamówienia, uzyskać więcej informacji lub skontaktować się bezpośrednio z nami. Jakość tekstów i grafik odgrywa jeszcze ważniejszą rolę – powinny odpowiadać treści landingu i zachęcać gości do skorzystania z naszej oferty.

Artykuł został przygotowany przez firmę Landingi oferującą kreator stron landingowych.