Liczba dostawców usług mobilnych wykorzystujących technologie predykcyjne podwoi się do 2025 r.

    technologia dane telefon

    Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), ogłosiła dzisiaj wyniki badań, z których wynika, że dostawcy usług terenowych branży telekomunikacyjnej i przemysłowej na całym świecie zwiększą wykorzystanie technologii mobilnych w celu optymalizacji i transformacji prac operacyjnych.

    Liczba organizacji, które wdrożą w ramach swoich strategii mobilnych rozwiązania predykcyjne (rozwiązania, które podpowiadają lub wskazują działanie), ma się podwoić w ciągu pięciu lat, według respondentów trzyczęściowego badania „Future of Field Operations” przeprowadzonego przez firmę Zebra w branży telekomunikacyjnej, produkcyjnej, budowlanej, górniczej i rolnej. Obecnie tylko 16 proc. organizacji korzysta z rozwiązań wskazujących lub podpowiadających w celu przypisania właściwego zasobu do właściwego zadania w odpowiednim czasie przy użyciu urządzeń mobilnych. Do 2025 r. odsetek ten wzrośnie do 32 proc.

    „W związku z rosnącym naciskiem na usprawnienie przepływu pracy i prawidłową realizację zadań za pierwszym razem, dostawcy usług z branży telekomunikacyjnej i przemysłowej coraz częściej wyposażają swoich pracowników operacyjnych w technologie mobilne, takie jak wytrzymałe tablety, drukarki przenośne oraz ręczne komputery mobilne” – powiedział Alex Cooper, Director of Government and Critical Field Service Strategy w Zebra Technologies. „Szybsza łączność mobilna w połączeniu ze specjalnie skonstruowanymi, wytrzymałymi urządzeniami peryferyjnymi i zaawansowanymi aplikacjami, pozwoli przedsiębiorstwom na zapewnienie dostarczania podstawowych usług w sposób nieprzerwany, bezpieczny i wydajny”.

    W badaniu 76 proc. respondentów spośród usługodawców twierdzi, że ich strategie działania w terenie koncentrują się obecnie na urządzeniach mobilnych zamiast na komputerach stacjonarnych, zaś 86 proc. potwierdza, że dostępność szybszych sieci 4G i 5G będzie sprzyjać większym inwestycjom w nowe technologie obsługujące działania operacyjne. Wykorzystanie urządzeń mobilnych szybko zwiększy produktywność – 87 proc. respondentów wskazało w badaniu, że spodziewają się pozytywnego efektu w ciągu najbliższego roku.

    Badanie wskazuje, że poczta elektroniczna (62 proc.), dostęp do baz danych w czasie rzeczywistym (60 proc.) i zarządzanie wysyłkami (57 proc.) to trzy obecnie najważniejsze zastosowania. Z kolei około dziewięciu na dziesięciu usługodawców planuje w ciągu najbliższych pięciu lat rozszerzyć wykorzystanie zdalnego monitorowania i raportowania, a także zaawansowanej analizy i uczenia się maszyn w ramach swoich strategii mobilnych.

    W celu umożliwienia pracownikom mobilnym działającym w terenie  osiągnięcie większej produktywności, zwiększenia ich zadowolenie z pracy, a ostatecznie także poprawienia obsługi klienta, dostawcy usług mobilnych zwiększają inwestycje w tego typu urządzenia. Obecnie tylko 28 proc. firm wyposaża w technologie mobilne ponad połowę swoich zespołów operacyjnych. Respondenci przewidują, że do 2025 r. odsetek ten wzrośnie do 44 proc..

    W pracy w terenie wysoki priorytet ma niezawodność urządzeń mobilnych – specjalnie skonstruowane, wytrzymałe smartfony mobilne są  obecnie najbardziej preferowaną przez dostawców usług mobilnych kategorią urządzeń. Do 2025 roku 93 proc. firm będzie używać wytrzymałych tabletów mobilnych i smartfonów.

    GŁÓWNE WNIOSKI

    • Badania firmy Zebra wskazują, że wykorzystanie rozwiązań predykcyjnych przez branżę telekomunikacyjną i przemysłową podwoi się z obecnych 16 proc. do 32 proc. w 2025 roku.
    • Zwiększona dostępność szybszych sieci komórkowych 4G i 5G będzie sprzyjać inwestycjom w nowe technologie mobilne wspierające pracę operacyjną – według 87 proc. badanych.
    • Około dziewięciu na dziesięciu usługodawców planuje w ciągu najbliższych pięciu lat rozszerzyć wykorzystanie zdalnego monitorowania i raportowania, a także analizy i uczenia się maszyn.
    • Wytrzymałe urządzenia mobilne będą najbardziej rozpowszechnionym typem urządzeń korporacyjnych obsługiwanych przez dostawców usług mobilnych na całym świecie – do 2025 r. 93 proc. z nich zastosuje wytrzymałe tablety i smartfony.

    KONTEKST I METODOLOGIA BADANIA

    Wyniki są częścią trzyczęściowej serii na temat przyszłości działań operacyjnych wydanej w pierwszej połowie 2020 roku. Pierwsza część dotycząca sektora energetycznego i usług użyteczności publicznej została wydana w styczniu, a nadchodząca trzecia część serii będzie koncentrować się na bezpieczeństwie publicznym. W badaniu wzięło udział ponad 1200 kluczowych decydentów z tych trzech branż z obu Ameryk, Europy i regionu Azji i Oceanii.