20.2 C
Warsaw
czwartek, Kwiecień 18, 2019
DIMAQ Voiceto bezpłane cykliczne spotkania organizowane przez IAB Polska w ramach programu certyfikacji DIMAQ. Swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu e-marketingu dzielą się branżowi eksperci –posiadacze certyfikatów DIMAQ. Najbliższa edycja wydarzenia już 12-go grudnia w Warszawie. Spotkania DIMAQ Voice odbywają się w każdy 2. czwartek miesiąca w siedzibie IAB Polska....
Marketerzy wciąż nie znają dobrze tego pojęcia. Jednak w przyszłym roku będą mieli wiele okazji do tego, żeby lepiej je zrozumieć. W 2020 roku nastąpi prawdziwy boom na rynku. Wiele firm handlowych i usługowych będzie lawinowo wdrażało to rozwiązanie. Najwięcej mogą na tym zyskać sieci spożywcze, a także drogerie. Warunkiem jest...
Cyfryzacja otwiera niespotykane dotąd możliwości rozwoju branży sportowej. Nie tylko oferuje fanom nową jakoś doświadczeń, ale też zmienia funkcjonowanie organizacji sportowych. W globalnym raporcie pt.: „A whole new ball game. Navigating digital change in the sports industry” eksperci firmy doradczej Deloitte wskazują, że warunkiem pozwalającym na pełne wykorzystanie możliwości...
FBI zatrzymało hakerów, którzy manipulowali ruchem sieciowym, aby generować zyski z reklam w internecie. Cyberprzestępcy wykorzystywali do tego nawet 1,7 mln urządzeń użytkowników – tworzyli z nich tzw. botnety, wyłudzając niemal 30 milionów dolarów. Grupa, którą US-CERT nazwał 3ve, rozpowszechniała złośliwe oprogramowanie Kovter oraz Boaxxe za pomocą e-maili oraz odpowiednio...
Klikalne tagi pozwalają internautom kupić wyświetlany na filmie produkt od ręki, bez przekierowania na inne strony i opuszczania oglądanego wideo. Pozwalają także dodawać linki www, obrazy albo pliki .pdf, dzięki czemu użytkownik, klikając w taki tag, pogłębia wiedzę o firmie lub produkcie i – jak wynika z niedawnych badań IAB – lepiej ocenia promującą...
Dla 71 proc. konsumentów jakość produktu jest najważniejszym kryterium zakupowym. Choć niewiele wiedzą o procedurach certyfikacji, to robi na nich wrażenie informacja, że dany produkt został przebadany. Na drugim miejscu jest cena, decydująca dla 61 proc. Polaków. Zaufanie do produktów znanych marek deklaruje jedynie 28 proc. konsumentów, natomiast 32 proc. kupuje...
Świąteczny wir zakupów to jeden z najlepszych okresów dla sprzedawców i czas wzmożonych działań marketingowych. Wielu przedsiębiorców uważa święta za żniwa, ponieważ w tym okresie generowane są niespotykane w skali roku zyski. Nic jednak nie dzieje się bez przyczyny, a więc żeby uzyskać wysokie profity, w wielu przypadkach wymagane...
Black Friday to najważniejszy dzień w roku w branży e-commerce. Trend został zapoczątkowany w USA z okazji Dnia Dziękczynienia. Szaleństwo wyprzedaży szybko rozprzestrzeniło się również na rynki europejskie, gdzie Black Friday jest wstępem do świątecznego sezonu zakupowego. Agnieszka Gilewska – Head of Account Management Poland w RTB House, wyjaśnia...
Nadszedł idealny czas na podsumowanie tego, co działo się w branży reklamowej oraz sprawdzenie, co będzie napędzało rynek w nadchodzącym roku. Które trendy z 2018 nie stracą popularności? Jakie nowości nas czekają? Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas planowania budżetów na 2019? Na te pytania odpowiada Mariusz Maksymiuk,...
Skontrolowanych dwadzieścia spółek Skarbu Państwa wydało ponad 1,5 mld zł na działalność sponsoringową oraz zakup usług doradczych i medialnych. Większość z nich, mimo wydatkowania ogromnych sum, nie przestrzegało ustanowionych przez siebie zasad i procedur w tym zakresie. Do najważniejszych nieprawidłowości NIK zaliczyła prowadzenie sponsoringu pomimo ujemnego wyniku finansowego, sponsorowanie...
Eksperci z Just Run App, podmiotu zajmującego się promocją aplikacji m-commerce, przewidują, że zjawisko „ad fraudów”, czyli wyłudzanie pieniędzy od reklamodawców poprzez dostarczanie fałszywego ruchu, nasili się w trakcie Black Friday oraz przedświątecznych zakupów. 23 listopada, czyli Black Friday, może być trudny dla branży reklamy online – przyznaje Artur...
Black Friday, Cyber Monday oraz zakupy świąteczne stanowią dla detalistów i producentów ostatnią prostą w handlowym maratonie roku. Ze względu na rosnący udział zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych na tym etapie istotną rolę odegra kanał sprzedaży online, z każdym rokiem coraz ważniejszy element w strategii omnichannel. W Polsce widać...
W 2017 wydatki konsumenckie w okresie przedświątecznym wyniosły aż 687 mld dolarów, co stanowi największy roczny wzrost od zakończenia wielkiej recesji w 2010 roku. Przewiduje się, że sprzedaż detaliczna w analogicznym okresie w tym roku osiągnie nawet 720 mld dolarów. Co zrobić, aby z ich pomocą skutecznie docierać do...
Prawie połowa konsumentów z dużych miast nie jest zainteresowana reklamami lokalnych producentów. Blisko 40% nie chciałoby ich otrzymywać jeszcze więcej. Jeżeli już brakuje pewnych komunikatów, to głównie powinny one dotyczyć mięsa i wędlin – 29%, a także alkoholi – 24%. Ewentualnie mogłyby informować o nabiale – 18%. Najmniejszym zainteresowaniem odbiorców...
Na zamówienie Lexusa powstał pierwszy w świecie film, którego scenariusz napisała sztuczna inteligencja 60-sekundowy film „Driven by Intuition” nakręcił laureat Oscara Kevin Macdonald Projekt, reklamujący w Europie nową generację Lexusa ES, podkreśla nowatorstwo marki Film będzie prezentowany na internetowych kanałach Lexusa od 19 listopada, przed rozpoczęciem europejskiej kampanii...
Akcje promocyjne polegające na zbieraniu punktów lub naklejek cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich konsumentów. Bazują one na ludzkiej skłonności do konformizmu – posiadanie oferowanych przez nie gadżetów może bowiem decydować o akceptacji grupy. Polacy lubią także czuć się wyjątkowo, a zdobycie nagrody za naklejki może im w tym pomóc. Eksperci nie mają wątpliwości,...
Pocztowe numery adresowe (PNA) mają ułatwiać sortowanie przesyłek. Ale pytania o nie pojawiają się przy finalizacji zakupów w sklepach stacjonarnych. Według konsumentów, nieudzielenie odpowiedzi skutkuje niekiedy odmową sprzedaży. Sieci temu zaprzeczają. Kasjerzy nie mają prawa narzucać dodatkowych warunków transakcji. Tego typu działania wzbudziły także zainteresowanie polityków. Firmy zbierają kody...
Jak wynika z raportu Forrester, reklamodawcy do 2023 wydadzą na reklamę online aż 102,8 mld dolarów. Przewiduje się również, że udział wideo online za pięć lat wzrośnie z 21,2% do 34,3 % i tym samym wyprzedzi telewizję. Dane z raportów dotyczących treści wideo w Internecie analizuje Anna Kacprzyk, Digital...
Do internetu rzeczy podłączonych jest coraz więcej urządzeń, które codziennie wysyłają coraz więcej cennych danych, zwłaszcza pod kątem marketingowym. Wyzwaniem dla marketerów pozostaje ich opracowanie, by profilować oferty i reklamy pod konkretnych klientów. Kluczowe w tym procesie ma być wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które pozwoli trafiać z przekazem do konkretnych klientów w odpowiednim...
Black Friday przypadający w tym roku na 23 listopada rozpocznie gorączkę zakupów trwającą aż do świąt Bożego Narodzenia. W Stanach Zjednoczonych to wieloletnia tradycja, ale Polacy też polubili promocje, z których coraz chętniej korzystają. Black Friday to prawdziwe święto zakupów. Jedne źródła donoszą, że tradycja zakupowego szaleństwa odbywającego się zawsze...
Jak subtelnie, ale i elegancko, a jednocześnie niewielkim kosztem wyeksponować swoją firmę na uroczystych spotkaniach, imprezach czy targach? Doskonałym pomysłem są pinsy metalowe na zamówienie, które produkuje firma MCC Medale. Pinsy to od lat świetne gadżety nie tylko dla kolekcjonerów, ale coraz częściej stają się wizytówką każdej z firm. Z...
Ciepły brąz na powiekach i czerwień na ustach – tak powinien wyglądać makijaż na jesień i zimę 2018/2019. Trendy wyznaczają obecnie nie tylko słynni wizażyści, lecz przede wszystkim popularne w internecie celebrytki. Gwałtowny rozwój mediów społecznościowych w istotny sposób wpłynął na branżę kosmetyczną. Sezonowe trendy w makijażu wyznaczają obecnie nie tylko najwięksi światowi styliści i wizażyści, lecz przede...
Do końca przyszłego roku, Google zamierza przeznaczyć 60% wydatków z reklamy cyfrowej na programmatic. Według firmy badawczej Forrester, w ciągu kilku najbliższych lat wydatki na ten model zakupu powierzchni będą stanowiły większość budżetów marketingowych i będzie to oczywisty wybór marketerów. Czym tak naprawdę jest ten model i jaka będzie...
Interaktywność może być głównym kierunkiem rozwoju wideo w najbliższych latach. Już teraz Instagram testuje możliwość oznaczania osób i produktów w materiałach filmowych. Zaawansowaną technologią tagowania wideo dysponuje także polska firma, która właśnie uruchamia pierwszy duży projekt. Dzięki tagom wideo, marki mogą notować zwiększoną sprzedaż. Interaktywne wideo może być jednak przydatne również w akcjach...
Każda aktywność w sieci pozostawia cyfrowe odciski palców. Algorytmy są w stanie je przetworzyć w precyzyjny profil psychologiczny każdego internauty. Polska firma zbudowała algorytm predykcyjny do przewidywania osobowości, wartości i preferencji wizualnych człowieka na podstawie śladów cyfrowych. Dzięki temu możliwe będzie precyzyjne targetowanie reklam, także pod kątem psychologicznym. Koszty kampanii będą znacznie niższe...
Według wyników ostatniego badania przeprowadzonego przez Kantar TNS i Samsung Electronics Polska, ekrany digital signage mogą wpływać na zmianę decyzji zakupowych nawet przez co drugiego klienta. Natomiast aż 65 proc. spośród klientów, którzy zamówili danie reklamowane na wyświetlaczach przyznało, że wchodząc do restauracji miało inny plan i zmieniło swoją...
Zmiany i nieustanne udoskonalanie to nieodłączne elementy prowadzenia firmy. W biznesie bowiem nic nie jest idealne. Nie wystarczy wykonać na starcie kilku założeń i mieć nadzieję, że wszystko potoczy się zgodnie z naszym planem. Sytuacje losowe są wpisane w zarządzanie przedsiębiorstwem. Chcąc wyprzedzić konkurencję i wykorzystać nadarzające się okazję...
​Polski rynek mediów i rozrywki w ciągu kolejnych 5 lat​ ​zwiększy swoją wartość o niemal 3 mld dol. Rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w średniorocznym tempie 3,5%, by w 2022 r. osiągnąć wartość 13,4 mld dol. wobec 10,6 mld na koniec 2018 r. Największe wzrosty w...
Badania The Value of Personalization, przeprowadzone przez Relevancy Group wskazują czynniki, które w znacznym stopniu zwiększają sprzedaż w kampaniach marketingowych. Są to imienne komunikaty, kontent dynamiczny, targetowanie behawioralne a także kierowanie do użytkowników komunikatów na podstawie analizy ich zachowania na stronie, prowadzonej w czasie rzeczywistym. Personalizacja w komunikacji z klientem...
Kim jest i czego szuka w sieci osoba mająca częsty kontakt z marką Volvo? Co ciekawi użytkowników zainteresowanych firmą Dior lub Apple? Na te pytania postanowiła odpowiedzieć firma Cloud Technologies specjalizująca się w Big Data marketingu. Firma przeanalizowała ponad 21 mld anonimowych profili internautów z całego świata, sprawdzając jacy...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Unia Europejska

Poznaj EU(ro)sceptyków. Odliczanie do wyborów w UE

Lekko i wyraźnie EU(ro)sceptyczne i antyestablishmentowe partie mogą uzyskać od jednej czwartej do jednej trzeciej mandatów w nowym Parlamencie Europejskim (PE) według naszych prognoz...
148609video

Globalne ryzyka 2019

KOMENTARZE WALUTOWE

Jakub Makurat – dyrektor generalny Ebury Polska

Ostatnia wspólna Wielkanoc. Co dalej? Funt będzie mocniejszy

Po wielu miesiącach niełatwych negocjacji na temat opuszczenia Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię warto przedstawić prognozy dla brytyjskiej waluty. Gdy cztery lata temu Brytyjczycy i...
Konrad Białas - Dom Maklerski TMS Brokers S.A.

Ostatni normalny dzień w tym tygodniu

To prawdopodobnie będzie ostatni „żywy” dzień na rynkach w tym tygodniu, gdyż w wielu krajach Wielki Piątek jest dniem wolnym od handlu. Oznacza to...

GIEŁDA I INWESTYCJE

Łukasz Wardyn, dyrektor CMC Markets na Europę Wschodniąvideo

Chińska gospodarka przyspiesza. Akcje w Szanghaju dają zarobić

Światowi inwestorzy chcą się przeprosić z chińską giełdą. W tym roku mocno tam inwestują. Główny indeks giełdowy wzrósł o 30 proc. Najnowsze dane z chińskiej...

TRENDY BIZNESOWE

Agencja Rozwoju Przemysłu wesprze małe i średnie firmy. Na ich finansowanie...

Do końca tego roku Agencja Rozwoju Przemysłu przeznaczy 200 mln zł na finansowanie małych i średnich firm. Takim podmiotom trudniej jest pozyskać środki komercyjne od...
Robert Nogacki Kancelaria Prawna Skarbiec

Prosta spółka akcyjna – najważniejsze informacje w pigułce

13 lutego 2019 r. do Sejmu wpłynął Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (druk 3236), powołujący...
Robert Nogacki Kancelaria Prawna Skarbiec

Wynagrodzenie prowizyjne w ramach umowy komisu – NSA po stronie fiskusa

Umowa komisu jest umową nazwaną, unormowaną w art. 765 Kodeksu cywilnego. Na jej podstawie przyjmujący zlecenie, czyli komisant zobowiązuje się za wynagrodzeniem do kupna...
Joanna Tomczyk, Starszy Analityk Rynku, JLL

Dywersyfikacja i polaryzacja, czyli rynek handlowy w obliczu zmian

Deweloperzy weryfikują swoje strategie rozwoju. Rozwija się rynek centrów convenience i projektów wielofunkcyjnych. W 2019 r. może przybyć 430 000 mkw. nowej powierzchni handlowej...
Łukasz Wardyn, dyrektor CMC Markets na Europę Wschodniąvideo

Chińska gospodarka przyspiesza. Akcje w Szanghaju dają zarobić

Światowi inwestorzy chcą się przeprosić z chińską giełdą. W tym roku mocno tam inwestują. Główny indeks giełdowy wzrósł o 30 proc. Najnowsze dane z chińskiej...