Miliard złotych oszczędności klientów serwisu InternetowyKantor.pl

Maciej Przygórzewski-główny analityk Internetowykantor.pl

W ciągu 10 lat działalności InternetowyKantor.pl, klienci, którzy skorzystali z wymiany waluty w tym serwisie, zaoszczędzili na korzystnych kursach miliard złotych. Ta liczba pokazuje skalę kosztów, jakie ponoszą klienci przez wysokie spready bankowe.

InternetowyKantor.pl powstał w kwietniu 2010 roku. Ideą jego działania było oferowanie korzystnej wymiany walut, opartej na niskich spreadach, czyli małej różnicy między kupnem a sprzedażą jednostki waluty. Klienci banków przepłacali przy wymianie waluty bardzo wysokie kwoty. Zwłaszcza jeśli wymieniali regularnie, np. spłacając kredyt hipoteczny zaciągnięty we frankach. Ustawa antyspreadowa z 2011 roku umożliwiła kredytobiorcom zakup waluty na spłatę kredytu poza bankiem i to było motorem napędowym dla kantorów internetowych. Zaczęto masowo dostrzegać korzyści, jakie oferują.

Spready w naszym kantorze wynoszą zaledwie kilka groszy, podczas gdy w standardowej ofercie banku – nawet kilkadziesiąt groszy. Przy wymianie każdego tysiąca złotych możemy zaoszczędzić tu dodatkowe kilkadziesiąt złotych – mówi Maciej Przygórzewski, główny ekspert walutowy InternetowyKantor.pl.

Miliard złotych to suma, jaką w ciągu 10 lat zaoszczędzili klienci serwisu InternetowyKantor.pl w porównaniu do kursów bankowych.

Oszczędność tę liczymy automatycznie do każdej transakcji wykonanej przez klienta serwisu. Porównujemy kurs, po jakim klient dokonał wymiany w naszym serwisie, do aktualizowanej oferty kursów bankowych. Każdy użytkownik serwisu widzi od razu, ile zaoszczędził. Może także porównać nasze kursy z bankowymi w kalkulatorze walut przed transakcją – mówi Weronika Nowakowska, specjalistka Business Intelligence InternetowyKantor.pl.

InternetowyKantor.pl ma obecnie ponad 320 000 zarejestrowanych użytkowników. Oferuje wymianę 20 walut i przelewy zagraniczne do 42 krajów na świecie. Serwis może pochwalić się wieloma branżowymi nagrodami i 880 tys. pozytywnych opinii w internecie