Nadużycia wciąż powodują ogromne straty w biznesie

    biuro ludzie

    Trudno określić ile dokładnie wynoszą straty spowodowane przez nadużycia. Organizacja Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) szacuje, że może to być nawet 5% rocznych przychodów przeciętnej firmy. W zeszłym roku Produkt Światowy Brutto wyniósł 84,84 biliona USD, co oznacza, że przestępstwa finansowe spowodowały straty na poziomie 4,24 biliona USD.

    Chcąc podkreślić kluczową rolę technologii umożliwiającej przeciwdziałanie nadużyciom, lider analityki biznesowej SAS wsparł Międzynarodowy Tydzień Świadomości Nadużyć zorganizowany przez ACFE. Celem inicjatywy jest ograniczenie szkodliwego wpływu nadużyć na biznes i osoby prywatne poprzez edukację i serię webinarów.

    Przestępcy wynajdują nowe sposoby na wykorzystanie technologii do ataków na firmy i instytucje na całym świecie. SAS zapewnia bankom, towarzystwom ubezpieczeniowym, agencjom rządowym i instytucjom ochrony zdrowia zaawansowane narzędzia analityczne, które pozwalają walczyć z nadużyciami – mówi Stu Bradley, Wiceprezes działu Fraud and Security Intelligence w SAS. Rozwiązania SAS zapewniają całościowy obraz zagrożeń związanych z nadużyciami. Wykorzystują one analitykę predykcyjną i sztuczną inteligencję, aby pomóc chronić organizacje przed wciąż ewoluującymi zagrożeniami.

    SAS przygotowuje ofertę z zakresu uwierzytelniania i nowej tożsamości cyfrowej

    Przyśpieszenie cyfrowej transformacji w biznesie spowodowało, że kwestie potwierdzania tożsamości i skutecznego uwierzytelniania stały się niezwykle istotne w walce z nadużyciami. Czy osoba, która dokonuje transakcji, faktycznie jest tym, za kogo się podaje? Banki, firmy ubezpieczeniowe, telekomunikacyjne oraz przedstawiciele branży retail mają zaledwie kilka sekund, aby odpowiedzieć na to pytanie. Tymczasem osoby dokonujące nadużyć coraz skuteczniej podszywają się pod innych użytkowników w wirtualnym świecie.

    SAS® Identity Enrichment and Assessment niedługo zadebiutuje na rynku w modelu software-as-a-service (SaaS). Rozwiązanie zasilane analityką SAS pozwala wykorzystać wiedzę, którą dysponuje organizacja w postaci pochodzących z różnych źródeł danych dotyczących tożsamości. Dzięki temu możliwe jest szybkie i scentralizowane przeprowadzenie procesu uwierzytelniania użytkowników cyfrowych.

    Firmy mają problem z procesem uwierzytelniania. Wyzwaniem jest zachowanie równowagi pomiędzy bezpieczeństwem a niezakłóconymi doświadczeniami klienta tłumaczy Stu Bradley. Podstawową działań antyfraudowych jest poznanie prawdziwej tożsamości użytkownika. Umożliwiają to rozwiązania SAS wspierające proces decyzyjny analizą różnorodnych danych, które obejmują tożsamość cyfrową, biometrykę, połączenia telefoniczne, dane publiczne, obliczenia dotyczące ryzyka nadużyć finansowych i wiele innych aspektów.

    Przeciwdziałanie nadużyciom w branży bankowej i ubezpieczeniowej

    Nadużycia z wykorzystaniem kart płatniczych stanowią duży problem dla branży finansowej w Tajlandii. Ich odsetek rośnie o 20% rok do roku, co oznacza straty w wysokości 400 milionów USD rocznie. Chcąc stawić czoła temu problemowi, Krungsri Consumer (Bank of Ayudah) wdrożył platformę SAS Fraud Management. Rozwiązanie pozwala na monitorowanie transakcji z wykorzystaniem kart kredytowych i wykrywanie podejrzanych zachowań w czasie rzeczywistym wykorzystując analitykę i uczenie maszynowe. Dzięki wdrożeniu ograniczono liczbę alertów o 40%, odsetek wykryć wzrósł o 35%, a także udało się ograniczyć fałszywe zgłoszenia o 18%.

    Problem nadużyć dotyczy także ubezpieczeń, szczególnie zdrowotnych. Szacuje się, że w USA straty spowodowane przez przestępstwa finansowe w tej branży wynoszą od 70 do 234 miliardów USD rocznie. Prime Therapeutics, organizacja non-profit współpracująca z szeregiem firm z branży medycznej, w tym z federacją ubezpieczycieli zdrowotnych Blue Cross Blue Shield (BCBS), próbuje walczyć z tym procederem za pomocą rozwiązania, które tylko w ciągu pierwszego roku pozwoliło zaoszczędzić 279 milionów USD w ramach 23 planów ubezpieczeniowych obsługiwanych przez BCBS. Jedynie w 2019 roku przeanalizowano 721 przypadków. Wdrożenie platformy SAS umożliwiło integrację danych pochodzących od członków organizacji, lekarzy przepisujących leki i pracowników aptek. Pełen zestaw informacji, a także wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwoliło lokalizować zarówno nadużycia, jak i przypadki marnotrawstwa czy niegospodarności.