Nowe technologie zrewolucjonizują handel. Większość sklepów planuje inwestycje w innowacyjne rozwiązania

0

Współczesny konsument płynnie migruje pomiędzy różnymi kanałami zakupowymi. Dlatego integracja sprzedaży tradycyjnej z internetową i kanałem mobilnym jest dziś jednym z największych wyzwań dla branży handlowej. Wielokanałowość i nowe technologie to dla sprzedawców, sieci i centrów handlowych możliwość zaspokojenia rosnących potrzeb klientów – skupionych na wygodzie, ale i coraz bardziej wymagających. Większość z nich planuje w najbliższych latach inwestycje w innowacyjne rozwiązania i usługi dla klientów.

Handel zmienia się dokładnie tak, jak nasi klienci i ich potrzeby. W związku z rozwojem technologii trudno już dzisiaj podzielić klientów na kupujących tylko stacjonarnie, bądź tylko online. Kluczem jest więc dotarcie do klienta przez wybrany przez niego kanał. Skutkuje to koncentracją na kliencie, musimy także wspólnie z najemcami tworzyć dobre doświadczenia zakupowe dla niego – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Czesław Jasiewicz, Head of Retail Operations w firmie EPP, będącej wiodącym właścicielem i zarządcą centrów handlowych w Polsce.

Nowe technologie zmieniają handel detaliczny. Wymuszają to oczekiwania klientów, zwłaszcza młodszego pokolenia, które przez większość czasu jest online, przyzwyczajone nie rozstawać się ze smartfonem. Jak wynika z ostatniego raportu e-Izby „M-Commerce. Kupuję mobilnie”, 73 proc. internautów kupuje produkty z tej samej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym. 41 proc. internautów zrobiło ostatni zakup wielokanałowo, a 43 proc. wskazało, że kupuje produkty konkretnej marki w więcej niż jednym kanale sprzedażowym. Względem poprzedniej edycji badania zauważalny jest też wyraźny wzrost wykorzystania smartfonów w procesie zakupowym. Co istotne, sklepy stacjonarne, które są ulubionym miejscem zakupów dla 32 proc. Polaków, straciły dominację na rzecz internetu i aplikacji mobilnych, które preferuje 41 proc. konsumentów.

Współczesny konsument kieruje się przede wszystkim wygodą, płynnie migrując pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży. Dlatego integracja sprzedaży tradycyjnej z e-commerce i kanałem mobilnym to dziś jedno z największych wyzwań dla właścicieli i zarządców centrów handlowych – wynika z ubiegłorocznego raportu MarketBeat międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield. Comarch zalicza z kolei omnichannel do kluczowych technologii, które zadecydują o przyszłości branży retail. Eksperci wskazują też, że w ostatnich latach większość firm detalicznych dążyła do wzmocnienia obecności we wszystkich kanałach sprzedaży. Tradycyjni sprzedawcy inwestowali w e-commerce oraz m-commerce, natomiast internetowi docenili, jak ważne jest budowanie pozytywnych doświadczeń klienta poprzez bezpośrednią interakcję w sklepie stacjonarnym.

Czytaj również:  W ubiegłym roku policja odnotowała 730 prób samobójczych dzieci i młodzieży. Realna liczba może być nawet dwustukrotnie wyższa