Poznaj kompleksowe narzędzie SEO i samodzielnie optymalizuj swoją stronę

0

Jeżeli właśnie zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem i optymalizacją, warto byś na początek poznał kilka cennych wskazówek, które pomogą Ci wdrożyć się w ten świat. Choć na początku może się to wydawać skomplikowane, w rzeczywistości wcale takie nie jest. A przecież praktyka czyni mistrza, zatem zapraszamy do lektury!

pozycjonuszSEO, czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarkę, obejmuje całą gamę systematycznych i długofalowych działań, mających na celu osiąganie przez witrynę najwyższych pozycji  w wynikach wyszukiwania. Są to ściśle określone wytyczne, które możesz wykonać z pomocą odpowiednich narzędzi SEO, takich jak chociażby https://sitemeans.com/.

Wskazówki dotyczące optymalizacji

  1. Zadbaj o słowa kluczowe – dobór odpowiednich fraz jest bardzo ważny w pozycjonowaniu witryny. Jeśli już wiesz, jakie słowa sprawdzają się najlepiej w Twojej branży, przeplataj je w tekstach na stronie internetowej. Pamiętaj jednak, że piszesz dla użytkowników, nie dla botów, dlatego nie przesadzaj z ich nasyceniem, by nie wyglądało to nienaturalnie.
  2. Stosuj nagłówki – zarówno w artykułach na blogu, jak również w tekstach na stronie internetowej warto oddzielać treść nagłówkami. To, co jest tytułem oznaczaj jako H1, podtytuły – H2 itd.
  3. Unikalne treści – musisz wiedzieć, że Google bardzo sprawnie odczytuje, czy treści są skopiowane z innych źródeł i jeśli na takie napotyka, automatycznie obniża pozycję strony, ponieważ teksty nie są oryginalne. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, staraj się nie kopiować opisów produktów ze stron producentów, lecz zainwestuj w unikalne teksty. To znacząco podniesie pozycję Twojej strony.
  4. Pisz dużo i szczegółowo – wyszukiwarka bardzo lubi strony bogate w treści, dlatego staraj się unikać krótkich tekstów, które w rzeczywistości nie podniosą Twojej pozycji. Obszerne teksty zostaną docenione zarówno przez użytkowników, jak również roboty Google.
  5. Unikaj ścian tekstu – jeśli piszesz długie treści, przeplataj je różnorodnymi grafikami, które również mają znaczenie w kontekście optymalizacji strony. Dodawaj do nich opisy alternatywne (atrybuty ALT), które są odczytywane przez wyszukiwarkę.
Czytaj również:  FIBARO otwiera nową fabrykę w podpoznańskim Wysogotowie

Zostań mistrzem SEO

Kompleksowe narzędzie SEO może uczynić Twoje pierwsze kroki w optymalizacji stron dużo prostszymi. Zrobi za Ciebie dużą część pracy i pomoże zrozumieć zasady, jakimi rządzi się pozycjonowanie. Dzięki takiej aplikacji będziesz w stanie monitorować pozycję swojej strony w Google, poznać konkurencję, wykonać audyt witryny i wiele więcej.

Monitoring pozycji na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych

Narzędzia, takie jak Sitemeans bez przerwy monitorują pozycję strony w wyszukiwarce i każdego dnia zdają raporty z tego, jak przedstawiają się na różne frazy kluczowe. A ponieważ Google rozróżnia inne algorytmy dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych, aplikacja pokazuje wyniki dla tych dwóch kategorii.

Widoczność strony w Google na różne słowa kluczowe

Chcesz wiedzieć na jakie słowa kluczowe Twoja strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania? Dodaj je do Sitemeans. Dzięki połączeniu narzędzia z Google Search Console zyskasz codzienną dawkę informacji na temat nawet 25 000 fraz kluczowych!

Szczegółowy audyt SEO

Dzięki tej funkcjonalności uzyskasz informacje na temat wszystkich adresów URL Twojej strony. Zostaną one sprawdzone pod kątem 40 różnych wskaźników. Dowiesz się również, czy strony mają prawidłowe meta tagi, które z nich przekierowują na inne podstrony, poznasz szybkość ładowania poszczególnych stron, dowiesz się, które nie posiadają odpowiednich nagłówków i wiele więcej.

Poznaj swoją konkurencję

Sprawdzaj, na jakich pozycjach plasuje się Twoja konkurencja w wynikach wyszukiwania na monitorowane frazy. Otrzymasz nie tylko informacje o pozycjach, ale również liczbie fraz w TOP 1, TOP 3 oraz TOP 10. Dowiesz się również, czy w konkurencyjnych domenach występują reklamy AdWords.