Pozycjonowanie lokalne – 7 wskazówek jak być wysoko

0

Zgodnie z danymi przedstawianymi przez Google Miejsca – aż 97% konsumentów poszukuje informacji na temat firm lokalnych w Internecie. Pojawienie się opcji wyszukiwania lokalnego pozwala internaucie poszukującemu określonych usług za pośrednictwem wyszukiwarki zobaczyć w pierwszej kolejności firmy i strony internetowe firm z okolicy, nawet jeśli w wyszukiwanej frazie użytkownik nie umieścił nazwy miasta. Jakie działania powinien podjąć przedsiębiorca, który chce znaleźć się wysoko na liście wyników lokalnego wyszukiwania? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

1. Dodaj wizytówkę w Miejsca Google.

Wizytówka firmy w Miejscach Google dostarczy użytkownikom wielu użytecznych informacji na temat twojego biznesu. Od ilości i jakości umieszczonych przez Ciebie informacji zależy, na jakiej pozycji wyświetlać się będzie Twoja wizytówka, dlatego też zadbaj o podanie jak najbardziej szczegółowych danych o firmie (adres i obszar działania, dni i godziny otwarcia, krótki opis świadczonych usług, zdjęcia siedziby firmy i produktów, informacje na temat możliwych sposobów płatności, adres strony firmowej). Pamiętaj także o tym, aby dodać odpowiednią kategorię dla swojego biznesu – dzięki temu twoja firma pojawi się w wynikach wyszukiwania dla słów kluczowych związanych z branżą w której działasz.

Warto także przemyśleć kwestię zamieszczenia dodatkowych elementów takich jak zdjęcia czy materiały video z Youtube. Postaw pinezkę w miejscu, gdzie prowadzisz swój biznes, a na swojej stronie firmowej umieść link do wizytówki w Miejscach Google.

Uwaga! Przy pozycjonowaniu firmy w obrębie map Google sprawdź, czy Twoja firma istnieje w bazie Google tylko pod jednym adresem i numerem telefonu. Duplikowanie danych firmy mogą mieć negatywny wpływ na pozycje wizytówki firmy w obrębie wyników Google.

2. Zadbaj, aby twój biznes znajdował się w odpowiednich bazach

Miejsca Google to aplikacja czerpiąca informacje z zewnętrznych katalogów lokalnych przedsiębiorców. Dlatego też niezwykle ważne jest, aby twoje dane jako przedsiębiorcy widniały w jak największej ilości baz tego typu. Warto zatem poszukać katalogów, w których możemy umieścić dane teleadresowe naszej firmy. Istotne jest, aby zamieszczone w nich dane zawierały adres, kontakt telefoniczny oraz adres strony internetowej i co najważniejsze – że wszędzie umieściliśmy ten sam format nazwy, adresu i numeru telefonu. Elementy te „wiążą” naszą firmę w wielu lokalizatorach, dlatego wszędzie powinny być identyczne.

Czytaj również:  Ufamy Google i Facebookowi ale swoich danych do bankowości im nie podamy

Aby podnieść pozycję Twojej firmy na mapie Google należy zadbaj o wiarygodne referencje dla Twojego wpisu w lokalizatorach takich jak Zumi, Firmy.net, YellowPages, EuroPages, Kompass, Do Celu, Panorama Firm, Polskie Książki Telefoniczne, Automapa.

3. Dbaj o to, aby linki do twojej strony znajdowały się na innych witrynach