Pozycjonowanie lokalne – 7 wskazówek jak być wysoko

0

Zgodnie z danymi przedstawianymi przez Google Miejsca – aż 97% konsumentów poszukuje informacji na temat firm lokalnych w Internecie. Pojawienie się opcji wyszukiwania lokalnego pozwala internaucie poszukującemu określonych usług za pośrednictwem wyszukiwarki zobaczyć w pierwszej kolejności firmy i strony internetowe firm z okolicy, nawet jeśli w wyszukiwanej frazie użytkownik nie umieścił nazwy miasta. Jakie działania powinien podjąć przedsiębiorca, który chce znaleźć się wysoko na liście wyników lokalnego wyszukiwania? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

1. Dodaj wizytówkę w Miejsca Google.

Wizytówka firmy w Miejscach Google dostarczy użytkownikom wielu użytecznych informacji na temat twojego biznesu. Od ilości i jakości umieszczonych przez Ciebie informacji zależy, na jakiej pozycji wyświetlać się będzie Twoja wizytówka, dlatego też zadbaj o podanie jak najbardziej szczegółowych danych o firmie (adres i obszar działania, dni i godziny otwarcia, krótki opis świadczonych usług, zdjęcia siedziby firmy i produktów, informacje na temat możliwych sposobów płatności, adres strony firmowej). Pamiętaj także o tym, aby dodać odpowiednią kategorię dla swojego biznesu – dzięki temu twoja firma pojawi się w wynikach wyszukiwania dla słów kluczowych związanych z branżą w której działasz.

Warto także przemyśleć kwestię zamieszczenia dodatkowych elementów takich jak zdjęcia czy materiały video z Youtube. Postaw pinezkę w miejscu, gdzie prowadzisz swój biznes, a na swojej stronie firmowej umieść link do wizytówki w Miejscach Google.

Uwaga! Przy pozycjonowaniu firmy w obrębie map Google sprawdź, czy Twoja firma istnieje w bazie Google tylko pod jednym adresem i numerem telefonu. Duplikowanie danych firmy mogą mieć negatywny wpływ na pozycje wizytówki firmy w obrębie wyników Google.

2. Zadbaj, aby twój biznes znajdował się w odpowiednich bazach

Miejsca Google to aplikacja czerpiąca informacje z zewnętrznych katalogów lokalnych przedsiębiorców. Dlatego też niezwykle ważne jest, aby twoje dane jako przedsiębiorcy widniały w jak największej ilości baz tego typu. Warto zatem poszukać katalogów, w których możemy umieścić dane teleadresowe naszej firmy. Istotne jest, aby zamieszczone w nich dane zawierały adres, kontakt telefoniczny oraz adres strony internetowej i co najważniejsze – że wszędzie umieściliśmy ten sam format nazwy, adresu i numeru telefonu. Elementy te „wiążą” naszą firmę w wielu lokalizatorach, dlatego wszędzie powinny być identyczne.

Aby podnieść pozycję Twojej firmy na mapie Google należy zadbaj o wiarygodne referencje dla Twojego wpisu w lokalizatorach takich jak Zumi, Firmy.net, YellowPages, EuroPages, Kompass, Do Celu, Panorama Firm, Polskie Książki Telefoniczne, Automapa.

3. Dbaj o to, aby linki do twojej strony znajdowały się na innych witrynach

Jeżeli zależy Ci na budowaniu wiarygodności i wysokiej pozycji w Miejscach Google zadbaj o to, aby link do strony internetowej twojego biznesu pojawiał się na innych witrynach internetowych. Im większa ilość stron internetowych będzie zawierała takie odesłanie, tym wyższa wartość Trust Rank będzie przypisana twojej witrynie. Poza zdobywaniem linków, ważna jest także obecność nazwy naszej firmy (a najlepiej i danych teleadresowych) na innych stronach internetowych. Drugim czynnikiem wpływającym na współczynnik Trust Rank jest czas – im dłużej twoja strona jest w sieci, tym lepiej jest pozycjonowana.

Czytaj również:  Branża cyfrowa z państw regionu Trójmorza przeciwna unijnej reformie praw autorskich nazywanej ACTA2. Apeluje do rządów o zablokowanie prac nad nią

4. Pomyśl nad nazwą firmy odnosząca się do lokalizacji

Kolejnym przydatnym zabiegiem jest umieszczenie w nazwie firmy dodanej do bazy Miejsc Google nazwy miejscowości w której prowadzisz działalność. Google na szczycie listy wyszukiwania Miejsc Google umieszcza bowiem stronę, która ma w nazwie wyszukiwane słowa kluczowe (np. jeżeli wyszukujemy frazę „restauracja tajska Kraków” na szczycie listy wyników pojawią się te lokale gastronomiczne, których nazwa pasuje do wyszukiwanej frazy).

5. Zadbaj o opinie i rekomendacje w sieci

Algorytm jaki stosuje Google przy pozycjonowaniu firmy opiera się także na zamieszczanych w sieci opiniach. Warto zatem zadbać o to, aby nasi klienci zamieszczali swoje opinie i rekomendacje, najlepiej na portalach takich jak Trip Advisor, CitySearch oraz Yelp. Witryny te Google uważa za wiarygodne.

6. Stwórz wersję mobilną strony

Lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania w Miejscach Google uzyskasz tworząc wersję mobilną strony internetowej zgodnie z zasadą responsive web design (tworzenie witryn internetowych dostosowujących się do szerokości ekranu na którym jest oglądana). To bardzo ważne, gdyż pół roku temu pojawiła się informacje, że w wyszukiwarce Google na smartfony i tablety, strony niedostosowane do urządzeń mobilnych będą znacznie słabiej pozycjonowane*.

7. Doceniaj rosnące znaczenie mediów społecznościowych w pozycjonowaniu twojej firmy

Google wprowadziło nową funkcjonalność, zbierającą rekomendacje użytkowników Google+ na temat lokalnych firm. Chodzi o usługę Google+ Lokalnie, która jest zintegrowana z wyszukiwarką, mapami oraz aplikacjami mobilnymi. Wpisy firm w Miejscach Google są konwertowane na swoje odpowiedniki w Google+ Lokalnie, która wizualnie są znacznie bardziej atrakcyjne niż wpisy w Miejscach Google. Co więcej otrzymany w Google+ wynik opatrzony jest dodatkowo ocenami i opiniami znajomych użytkownika. Póki co korzystanie z Google+ Lokalnie stanowi alternatywę dla Miejsc Google. Docelowo koncern dąży jednak do stworzenia pojedynczej strony do zarządzania obecnością firmy online.

Podsumowując:

Wyszukiwanie lokalne, to przede wszystkim ogromna szansa dla małych i średnich firm, o których istnieniu użytkownik dowiaduje się doraźnie, poszukując doraźnie konkretnej usługi w sieci. Działając jako lokalny przedsiębiorca masz do dyspozycji wyjątkowo skuteczne narzędziami serwujące twoim potencjalnym klientom dostęp do informacji, jak, kiedy i gdzie mogą skorzystać z twoich usług. Stosując się do podanych wskazówek sprawisz, że Google będzie wyżej pozycjonował twój wpis, a Ty zyskasz nowych klientów.

* Google ma karać za brak strony mobilnej?, Interaktywnie.com, 21 czerwca 2013