Pragma Faktoring pochwaliła się inwestorom wynikami sprzedażowymi za ubiegły rok. Dane obejmują obroty oraz liczbę pozyskanych klientów.
Wartość sfinansowanych faktur wzrosła od 142.173 tys. zł w pierwszym do 163.147 tys. zł w ostatnim kwartale. Średnia dynamika wzrostu wartości kwartał do kwartału wyniosła prawie 10%. W całym roku Pragma odnotowała obroty faktoringowe na poziomie 566,384 tys. zł.
W zakresie produktów online pod marką PragmaGO® spółka osiągnęła średnią dynamikę wzrostu obrotów 14% w skali kwartału. W sumie dzięki produktom online (produkty faktoringowe oraz finansowanie zakupów) spółka udzieliła Klientom finansowania na kwotę 370.700 tys. zł.
Jeszcze szybsze tempo ma przyrost liczby obsługiwanych klientów, który osiąga 25%
w skali kwartału. W pierwszym kwartale spółka finansowała 515 klientów, a w ostatnim już 975. Łącznie z usług Pragma w 2019 r. skorzystało 1 641 Klientów wobec 845 rok wcześniej (wzrost o 94 % r/r).
Zarząd Pragma Faktoring komentuje te wyniki stwierdzając, że są one dowodem skutecznej realizacji wyznaczonej 2 lata temu strategii.
„Naszym celem jest pozyskiwanie i obsługa klientów z sektora MSP w procesach
w 100% onlinowych. Chcemy zwiększyć liczbę klientów, dając im wygodną, atrakcyjną rynkowo i cenowo usługę finansowania dostępną z każdego miejsca, w którym przebywają. Jak pokazują liczby, przedsiębiorcy doceniają nasze starania wiążąc się
z Pragma.” – cieszy się Daniel Mączyński, Wiceprezes ds. rozwoju w Pragma Faktoring SA.
Faktycznie Pragma Faktoring zaczynając 20 lat temu jako tradycyjny faktor pozabankowy, w ostatnich latach przestawiła swoje tory na fintech i w 2019 roku już ponad 65% sprzedaży generują produkty online PragmaGO®, a spółka zapowiada utrzymanie tego kierunku.