Osoby, które sprawują funkcje kierownicze, mają realny wpływ na produktywność podwładnych. Od postawy przełożonych uzależnione jest nastawienie pozostałych członków zespołu. Jak być dobrym przywódcą, który motywuje podwładnych swoją postawą?
Spis treści:
Lean management – skuteczne zarządzanie
Lean management, czyli szczupłe zarządzanie, to koncepcja zarządzania, która wywodzi się z branży produkcyjnej, ale coraz częściej wykorzystywana jest przez firmy działające w usługach. Zakłada ona stopniowe, ale ciągłe wprowadzanie zmian restrukturyzacyjnych, w wyniku których firma coraz lepiej dostosowuje się do warunków panujących obecnie na rynku. Lean management polega na racjonalizacji zarządzania finansami i personelem. W tej koncepcji bardzo istotny jest czynnik ludzki ― restrukturyzacja wymaga również zmian w postawie zarówno pracowników, jak i kadry zarządzającej. Nacisk kładziony jest przede wszystkim na pracę zespołową, pełne zaangażowanie pracowników w wykonywane zadania oraz ciągłe podnoszenie ich kwalifikacji.
Lean management to narzędzie, po które mogą sięgnąć wszystkie osoby sprawujące funkcje przywódcze: menedżerowie, kierownicy działów, team leaderzy. Z myślą o wszystkich osobach, które chciałyby poznać tajniki skutecznego zarządzania i angażowania pracowników, firma szkoleniowa EY Academy of Business, przygotowała szkolenie „Lean Management & ToC – certyfikacja Green/Black Belt”. Skierowane jest ono do:
- członków kadry menedżerskiej
- specjalistów zarządzających procesami usługowymi
- kierowników procesów, kierowników obszarów, menedżerów jakości i innych osób odpowiedzialnych za realizację i doskonalenie procesów usługowych
- osób odpowiedzialnych za wdrożenie koncepcji lean w obszarze usług.
Szkolenie dla przywódców
Szkolenie „Lean Management & ToC – certyfikacja Green/Black Belt” składa się z dwunastu dni zajęć pogrupowanych w tematyczne moduły:
- Moduł 1: Wprowadzenie do lean w Procesach Usługowych
- Moduł 2 Oczekiwania klienta ‒ zrozumienie wartości i wspólne cele
- Moduł 3: Kompleksowa analiza procesów biznesowych
- Moduł 4: Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów
- Moduł 5: Ciągłe doskonalenie w organizacjach usługowych
- Moduł 6: Przywództwo i zaangażowanie pracowników.
Szkolenie prowadzone jest przez profesjonalnych trenerów, którzy mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem we wdrażaniu koncepcji lean w obszarach usługowych. Dokładają oni wszelkich starań, by przekazać uczestnikom jak najwięcej praktycznych umiejętności ‒ zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń oraz rozwiązywania case’ów. Taki sposób przekazywania wiedzy pozwala osiągnąć lepsze wyniki niż suche wykłady, przepełnione czysto teoretyczną wiedzą.
Jako korzyści płyną z uczestnictwa w szkoleniu „Lean Management & ToC – certyfikacja Green/Black Belt”? Osoby, które zdecydują się na udział w zajęciach:
- zdobędą kompetencje niezbędne do efektywnego zarządzania procesami
- poznają ponad trzydzieści narzędzi oraz technik LEAN in Services, które pomogą zwiększać efektywność operacyjną
- dowiedzą się, w jaki sposób skutecznie zarządzać zmianami i jak stworzyć w firmie kulturę ciągłego doskonalenia
- poznają najskuteczniejsze metody wdrożeń realizowanych zgodnie z koncepcją lean management.
Przywództwo i zaangażowanie pracowników
Wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kolejnych modułów zajęć można wykorzystać do skutecznego zarządzania ludźmi. Lean management dostarcza narzędzi, które pozwalają motywować pracowników, zwiększać ich zaangażowanie i wydajność. Skutecznemu zarządzaniu ludźmi w całości poświęcony jest szósty moduł szkolenia „Lean Management & ToC – certyfikacja Green/Black Belt”. W czasie zajęć szczegółowo omówiona zostanie rola lidera według tej koncepcji. Uczestnicy będą szukać odpowiedzi na pytania: Jak myśleć strategicznie? Jak budzić zaufanie wśród podwładnych? Czy funkcja lidera jest mierzalna? Poruszone zostaną również następujące zagadnienia:
- Gemba coaching/mentoring – w jaki sposób przywódca może inspirować pracowników, motywować do samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów?
- Jak opracować optymalny model doskonalenia naszej organizacji?
- Jak sprawić, by zmiany były w kulturze firmy czymś codziennym?
Harmonogram szkoleń
Kolejne moduły szkolenia „Lean Management & ToC – certyfikacja Green/Black Belt” odbywają się w centrum szkoleniowym EY w Warszawie, w budynku Focus przy al. Armii Ludowej 26. Harmonogram zajęć prezentuje się następująco:
- Moduł 1: Wprowadzenie do lean w procesach usługowych ‒ 28‒29 listopada 2019 r.
- Moduł 2: Oczekiwania klienta zrozumienie wartości i wspólne cele ‒ 12‒13 grudnia 2019 r.
- Moduł 3: Kompleksowa analiza procesów biznesowych ‒ 16-17 stycznia 2020 r.
- Moduł 4: Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów ‒ 27‒28 lutego 2020 r.
- Moduł 5: Ciągłe doskonalenie w organizacjach usługowych ‒ 26‒27 marca 2020 r.
- Moduł 6: Przywództwo i zaangażowanie pracowników ‒ 23‒24 kwietnia 2020 r.
- Realizacja projektu oszczędnościowego przez uczestnika programu ‒ od listopada 2019 r.
- Ocena realizacji projektu i wdrożenia narzędzi lean ‒ 23‒24 kwietnia 2020 r.
- Egzamin oraz certyfikacja ‒ 23‒24 kwietnia 2020 r.
Uczestnicy szkolenia mogą zdobyć jeden z tytułów: Expert LEAN in Services, LEAN Six Sigma GREEN BELT lub LEAN Six Sigma BLACK BELT. Warunkiem jest ukończenie wszystkich sześciu modułów szkolenia oraz zdanie pisemnego egzaminu końcowego. Ponadto:
- do uzyskania Dyplomu Expert LEAN in Services konieczne jest zrealizowanie własnego projektu, który zostanie pozytywnie oceniony przez trenerów EY Academy of Business
- do uzyskania Dyplom LEAN Six Sigma GREEN BELT konieczne jest zrealizowanie własnego projektu, który przyniesie minimum 25 000 zł oszczędności w skali roku
- do uzyskania dyplomu LEAN Six Sigma BLACK BELT konieczne jest zrealizowanie własnego projektu, który przyniesie minimum 100 000 zł oszczędności w skali roku.
Wszystkie informacje o szkoleniu „Lean Management & ToC – certyfikacja Green/Black Belt” dostępne są na stronie internetowej EY: https://www.academyofbusiness.pl/pl/szkolenia/lean-w-uslugach,174/. Znajduje się tam również formularz zgłoszeniowy on-line oraz szczegółowy cennik.