Revolut ma w Polsce 1 milion klientów

0
Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce
Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce
  • Społeczność użytkowników aplikacji Revolut w Polsce liczy już 1 milion osób
  • Polscy klienci Revolut wydali w tym roku z jego pomocą ponad 1 miliard PLN
  • Najczęstsze wydatki to zakupy (22%), podróże (17%), artykuły spożywcze (14%) 
  • Za zakupy większość klientów płaciła online, często kartami wirtualnymi lub
    dla większego bezpieczeństwa, kartami wirtualnymi ze zmiennym numerem


Warszawa, 5 maja 2020 – Revolut, globalna platforma usług finansowych, z której korzysta 10 milionów użytkowników w Europie, ogłosił oficjalnie, że ma ponad 1 milion klientów w Polsce. W najnowszym badaniu Revolut Money Report firma przeanalizowała w jakich sytuacjach Polacy sięgają najczęściej po Revolut. Fintech przypomina też jak zwiększyć bezpieczeństwo transakcji przy płatnościach internetowych i stacjonarnych.

Na co polscy klienci Revolut wydają pieniądze?

Wydatki Polaków z pomocą Revolut (2019-2020)Ponad 1 000 000 Polaków powierzyło Revolut swoje transakcje. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wydali z pomocą aplikacji 3,5 miliarda PLN. Revolut postrzegany jest jako aplikacja i karta przydatna w podróży. Dane wskazują jednak na to, że Polacy nie używają go wyłącznie za granicą. W rzeczywistości, płacą nim za produkty i usługi w szerokim spektrum kategorii, takich jak zakupy (22%), podróże (17%), artykuły spożywcze (14%), restauracje (13%), transport (12%), rozrywka (6%), usługi (6%), zdrowie (4% wartości wydatków). Prym wiodą jednak zakupy.

Online czy offline?

Wiodącą kategoria wydatków z pomocą Revolut w Polsce są zakupy. Klienci płacą za nie kartami fizycznymi oraz kartami wirtualnymi i wirtualnymi ze zmiennym numerem. Którego typu płatności jest najwięcej? W ciągu ostatnich 12 miesięcy polscy klienci Revolut wydali online ponad 1 miliard PLN. Kategoriami, w których transakcje online przeważały, były usługi (72%), rozrywka (62%) i zakupy (51%). Różnice te, ze względu na kwarantannę, pogłębiają się na korzyść płatności w sieci. Ich udział systematycznie rośnie.Wydatki Polaków z pomocą Revolut (mln PLN)

Jak zadbać o bezpieczeństwo przy zakupach online?

Wiele osób płacących do tej pory offline, testuje obecnie, z uwagi na kwarantannę i konieczność przebywania w domu, płatności mobilne i online. Osoby stawiające pierwsze kroki w świecie mobilnym i online są w dużo większym stopniu narażone na ryzyko cyberoszustwa. W trosce o ich bezpieczeństwo, Revolut udostępnił karty wirtualne ze zmiennym numerem do bezpiecznych transakcji w internecie wszystkim swoim klientom, również użytkownikom darmowych planów Standard. Oto co mają do dyspozycji:

  • Karty wirtualne. Użytkownicy Revolut mogą tworzyć w aplikacji karty wirtualne i stosować je wyłącznie do płatności w sieci. Karty te można dezaktywować kiedy tylko przestają być potrzebne.
  • Karty wirtualne ze zmiennym numerem. Dane tego typu karty są niszczone niezwłocznie po transakcji online a w ich miejsce pojawiają się w aplikacji nowe dane karty. To dodatkowy poziom bezpieczeństwa na wypadek, gdyby użytkownik padł ofiarą oszustwa kartowego, zwłaszcza przy zakupach w mniej znanych nam sklepach internetowych.
  • 3D Secure. Klienci Revolut podczas płatności kartą na stronach internetowych wspierających standard bezpieczeństwa 3DS dostają automatyczne powiadomienie push z prośbą o potwierdzenie transakcji.

Jak chronić się gdy trzeba zapłacić kartą fizyczną?

Trudno jest całkowicie uniknąć sytuacji, gdy kupujemy coś offline. Co wtedy? Revolut radzi klientom by powstrzymali się teraz od stosowania gotówki i wszelkie transakcje przeprowadzali bezstykowo – za pomocą karty lub telefonu (Apple Pay lub Google Pay). Użytkownicy Revolut mają też do dyspozycji wiele funkcji bezpieczeństwa, które chronią ich płatności offline i karty fizyczne:

  • Płatności bezstykowe. Gdy użytkownicy Revolut nie wykorzystują w danym momencie karty fizycznej do płatności online, mogą jednym kliknięciem w aplikacji całkowicie wyłączyć tą funkcjonalność, dla większego bezpieczeństwa, i aktywować ją tuż przed podejściem do kasy.
  • Bezpieczeństwo oparte na geolokalizacji. Klienci Revolut mogą włączać i wyłączać tą funkcję w zakładce bezpieczeństwo karty, bezpośrednio w aplikacji. Po włączeniu, transakcje kartą nie przejdą w terminalu jeśli telefon właściciela nie znajduje się w pobliżu karty.
  • Płatności z paskiem magnetycznym. Choć dziś są już coraz rzadziej spotykane, należą do ulubionych metod płatności wśród oszustów, którzy klonują i fałszują karty. Użytkownicy Revolut mogą tę formę płatności kartą włączyć i wyłączyć jednym kliknięciem w aplikacji.
  • Wypłaty z bankomatu. Klienci Revolut jeśli nie planują wypłacać gotówki, mogą tę funkcjonalność karty po prostu wyłączyć. W ten sposób są chronieni przed oszustwami typowymi dla transakcji bankomatowych. Revolut rekomenduje używanie nowoczesnych bankomatów, z bezstykowym czytnikiem, które nie wymagają wkładania karty do maszyny.

Co gdy karta lub jej dane zostaną skradzione?

Revolut zbudował oparte na uczeniu maszynowym algorytmy, które 24/7 monitorują i wykrywają w czasie rzeczywistym aktywności na karcie, koncie lub w aplikacji, które odbiegają od normy, czyli standardowego sposobu wykorzystania Revolut przez jego użytkownika. Gdy tylko system oznaczy taką aktywność – może to być płatność lub przelew – blokuje ją automatycznie i powiadamia użytkownika. Jeśli klient potwierdzi w aplikacji, że to jego transakcja, jest ona bez przeszkód procesowana. Gdy okaże się, że kartą chciał posłużyć się złodziej lub oszust, karta jest blokowana, a klient może jednym kliknięciem zamówić nową kartę.
Nasze funkcje bezpieczeństwa online i offline opierają się zaawansowanych technologiach, co czyni transakcje za pomocą kart Revolut jednymi z najbezpieczniejszych na rynku i chroni naszych użytkowników przed ryzykiem kradzieży, fałszerstwa lub oszustwa. Wirtualne karty ze zmiennym numerem do bezpiecznych zakupów w sieci to unikatowe rozwiązanie. Wcześniej były dostępne tylko w płatnych planach Premium i Metal. Teraz oddajemy je w ręce wszystkich polskich klientów” – powiedział Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce.