Revolut ma w Polsce 750 tysięcy klientów indywidualnych i 5 tysięcy klientów biznesowych, celuje w sektor MŚP

    Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce
    Karol Sadaj
    • Revolut ma ponad 7 milionów klientów w Europie, w tym 750 tysięcy nad Wisłą
    • Fintech świętuje kolejny kamień milowy nagradzając nowych klientów darmową kartą i bonusem 20 PLN na start 
    • Revolut obsługuje 200 tysięcy firm, w tym 5 tysięcy w Polsce, w przyszłym roku chce podwoić ten wynik

    Revolut, londyński fintech, z którego usług korzysta ponad 7 milionów klientów w Europie, ogłosił dziś oficjalnie, że społeczność użytkowników aplikacji w Polsce przekroczyła 750 tysięcy osób i 5 tysięcy firm. W październiku o konto Revolut aplikowało ponad 2 tysiące polskich spółek.

    Revolut w Polsce to zarówno usługodawca, inwestor, jak i pracodawca. Liczymy, że w przyszłym roku uda nam się przekroczyć granicę miliona użytkowników w Polsce. Równolegle, chcemy rozwijać ofertę dla firm i zapracować na zaufanie polskich przedsiębiorców. W tym celu tłumaczymy aplikację firmową na język polski, udostępnimy klientom polskie numery kont i wprowadzimy support dla firm w języku polskim. Powstanie też 30-40 osobowy zespół w Krakowie, którego wyłącznym zadaniem będzie wspieranie polskich przedsiębiorców. Obsługujemy pięć tysięcy polskich firm. W przyszłym roku chcemy tę liczbę podwoić” – mówi Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce.

    Revolut ruszył latem tego roku w trasę po Polsce spotykając się z klientami w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu – w tych trzech miastach społeczności użytkowników są największe, liczą odpowiednio 150, 55 i 45 tysięcy osób – oraz Poznaniu, Trójmieście, Łodzi, Katowicach i Olsztynie. W wymienionych 8 miastach mieszka blisko połowa, bo 45% polskich użytkowników aplikacji. Na spotkaniach fintech prosił o opinię odnośnie nowo wprowadzonych funkcjonalności – bezprowizyjny handel akcjami, funkcja dobroczynna, zarządzanie służbowymi wydatkami, darmowe konta dla firm – jak i o wskazówki co do usług będących jeszcze w fazie projektowania.

    Dwa spośród dziesięciu spotkań były odmienne. Zgromadziły wyłącznie firmy. W Krakowie i Warszawie spotkało się blisko 200 freelancerów i przedsiębiorców korzystających z Revolut dla firm. Przedstawiciele firmy z Londynu  zadeklarowali, że do końca roku Polska będzie pierwszym krajem, gdzie pojawi się support dla firm w lokalnym języku. Fintech udostępni też lokalną wersję językową apki i strony oraz polskie numery firmowych kont. Ważną rolę w dostosowaniu oferty do lokalnych potrzeb odegrać ma nowy, liczący docelowo 30-40 osób zespół. Jego zadaniem będzie wspieranie polskich firm. Obecnie wśród klientów firmowych nad Wisłą dominują sklepy online, firmy IT, software house’y, ale pojawia się coraz więcej klientów z branż tradycyjnych, jak logistyka i transport.

    Liczymy, że wielu przedsiębiorców, którzy korzystają już z Revolut prywatnie, do testowania kont firmowych zachęci zniesiona opłata za podstawowe konto dla firm. W przypadku udanych testów, można w dowolnym momencie przejść na szerszy pakiet płatny, a w przypadku zmniejszonych potrzeb, z powrotem wrócić na pakiet darmowy. Stawiamy na maksymalną elastyczność, bo wiemy, z własnego doświadczenia, że niektóre potrzeby mają charakter sezonowy. My szykujemy się właśnie do sezonu świątecznego” – mówi Karol Sadaj.

    “Z Revoluta korzystaliśmy jako klienci indywidualni. Kiedy dowiedzieliśmy się, że pojawiła się oferta dla przedsiębiorstw, postanowiliśmy sprawdzić, jak możemy zaadoptować ją w Packhelpie. Usługę Revolut for Business traktujemy jako usługę komplementarną do głównych rachunków bankowych. Daje nam to przede wszystkim wygodę płatności kartami za subskrypcje software’u czy wydatki mediowe, zarówno za granicą, jak i online. Nie chodzi tylko o korzystny kurs wymiany walut ale także o łatwy sposób wydawania kart wirtualnych, zarządzanie limitami transakcyjnymi oraz intuicyjną aplikację na smartfony” – mówi Konrad Kwiatkowski, współwłaściciel firmy Packhelp.

    W ciągu zaledwie dwóch lat Revolut szybko zbudował i wprowadził na rynek ofertę dla firm, która może być alternatywą lub uzupełnieniem usług tradycyjnych instytucji finansowych. Obecnie umożliwia ona:

    • Tworzenie firmowych kont wielowalutowych
    • Generowanie wirtualnych i fizycznych kart firmowych
    • Wysyłanie i przyjmowanie przelewów w 28 walutach, co pozwala płacić pracownikom lub dostawcom bez narażania się na niekorzystne kursy przewalutowań
    • Udostępnianie kont nowym członkom zespołu lub księgowym
    • Konfigurowanie dostępu i uprawnień pozwalających na realizację płatności
    • Funkcję do archiwizowania paragonów i zarządzania wydatkami służbowymi
    • Integrację z popularnymi aplikacjami biznesowymi takimi jak Slack, Xero, FreeAgent, Zapier
    • Ustawianie zbiorczych lub predefiniowanych płatności oraz ich automatyzacja dzięki otwartemu API
    • Dostęp do supportu dla firm 24/7

    Revolut pracuje nad wdrożeniem kolejnych produktów i usług dla firm do swojej oferty, w tym funkcjonalności do zarządzania fakturami, wynagrodzeniami pracowniczymi, a także kompleksowej usługi akceptacji i rozliczeń płatności.