SMS marketing – jak zbudować własną bazę numerów?

SMS marketing – jak zbudować własną bazę numerów?

SMS marketing – jak zbudować własną bazę numerów?SMS marketing to skuteczne, nowoczesne oraz tanie narzędzie, które chętnie wykorzystują firmy do prowadzenia swoich kampanii promocyjnych. Aby było możliwe przeprowadzenie skutecznych akcji reklamowych konieczne jest jednak posiadanie odpowiednio dużej bazy numerów telefonów klientów, na które możliwe będzie wysyłanie SMS-ów reklamowych. Jak szybko i sprawnie zbudować taką bazę?

Baza danych własna czy odkupiona?

O skuteczności danej kampanii reklamowej decyduje nie tylko korzystanie ze sprawdzonych i godnych zaufania narzędzi do wysyłki SMS-ów, do których należą rozwiązania dostępne na https://www.apifonica.com, ale także sposób kompletowania bazy danych odbiorców. Wiele firm idzie dziś niestety na łatwiznę i zniechęcone długim oraz skomplikowanym procesem budowania własnej bazy klientów decyduje się zakupić już gotową. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest jednak budowanie od podstaw własnej bazy klientów. Dlaczego?

Decydując się na systematyczne gromadzenie numerów telefonów oraz informacji o naszych klientach zyskujemy bowiem pewność, że nasze działania nie spotkają się ze sprzeciwem odbiorców. Bardzo często w przypadku odkupienia już gotowej bazy nie mamy 100% pewności, czy dostępne w niej dane zostały uzyskane za zgodą klienta, czy też nie, co może rodzić nieprzyjemne konsekwencje w trakcie kampanii reklamowej. Ponadto, samodzielnie zbudowana baza danych daje nam pewność, że zdecydowana większość znajdujących się w niej osób jest zainteresowanych oferowanymi przez nas produktami oraz usługami. Mamy więc większe szanse, że nasza kampania odniesie sukces oraz spotka się z pozytywnym odzewem klientów.

Posiadanie własnej bazy danych oraz korzystanie z nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań na https://www.apifonica.com pozwala także na sortowanie leadów na podstawie określonych kryteriów. Dzięki temu możemy wysyłać treści dostosowane do rodzaju grupy docelowej oraz personalizować je ze względu na wiek, płeć, a także zainteresowania odbiorców. Dzięki temu znacznie zwiększamy swoje szanse na sukces oraz uzyskanie odkreślonej reakcji odbiorców SMS-ów promocyjnych.

Jak szybko i skutecznie zbudować własną bazę danych od podstaw?

O budowaniu bazy danych każda firma powinna pomyśleć już na samym początku swojej działalności. Im wcześniej zaczniemy bowiem gromadzić dane naszych klientów tym nasza baza szybciej się rozbuduje oraz będzie mogła zostać z powodzeniem wykorzystana do działań marketingowych. Warto jednak mieć świadomość, że zbieranie własnej bazy danych jest długotrwałym oraz trudnym procesem. Istnieją jednak pewne sposoby, które mogą go znacznie skrócić i ułatwić.

W tym celu możemy np. wykorzystać naszą stronę internetową umieszczając na niej formularz, w którym poprosimy odwiedzających zainteresowanych naszymi usługami o pozostawienie ich numeru telefonu oraz imienia. Aby zachęcić internautów do podania swoich danych powinniśmy zaproponować im jednak określoną korzyść. Może być to np. zniżka do wykorzystania przy kolejnym zakupie, dostęp do darmowego e-booka czy bezpłatnych próbek produktów. Podobnie możemy postąpić, w przypadku profilów w mediach społecznościowych.

Warto jednak pamiętać, aby zawsze uzyskać zgodę odbiorcy na otrzymywanie przez niego komunikatów marketingowych. Samo podanie przez niego numeru telefonu nie uprawnia nas jeszcze bowiem do jego wykorzystania w kampaniach SMS marketingowych. Posiadając już własną bazę danych możemy ją w prosty sposób zintegrować z narzędziami służącymi do masowej wysyłki SMS-ów promocyjnych. Sprawdzone i nowoczesne rozwiązania tego typu znaleźć można na stronie https://www.apifonica.com.