Sprzedaż samochodów Mitsubishi w Europie nabiera prędkości – notuje 16% wzrost

Mitsubishi

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku kalendarzowego 2018 firma Mitsubishi Motors Europe* (MME) odnotowała 16% wzrost, przy 137 048 sprzedaży, w porównaniu do 117 921 w tym samym okresie roku kalendarzowego 2017.

Jest to – między innymi – wynikiem: rozszerzenia gamy modelowej, z debiutującym modelem Eclipse Cross, wnoszącym do ogólnego wyniku dodatkowe 22 329 egzemplarzy, z popularnym Outlanderem PHEV (+8% przy 14 293 sprzedaży) oraz bardziej efektywnej strategii Sprzedaży i Marketingu. Progres sprzedaży w regionie Europy odzwierciedla znaczące lokalne osiągnięcia, gdzie dziewięć z dziesięciu największych rynków MME* odnotowało wzrost:

1 – Niemcy: sprzedaż 36 671 => sprzedaż 40 524 => + 10,5%
2 – Wielka Brytania: sprzedaż 20 914 => sprzedaż 24 026 => + 15%
3 – Izrael: sprzedaż 9 437 => sprzedaż 11 271 => + 19%
4 – Hiszpania: sprzedaż 7 992 => sprzedaż 10 003 => + 25%
5 – Holandia: sprzedaż 3 817 => sprzedaż 5 865 => + 54%
6 – Francja: sprzedaż 3 003 => sprzedaż 5 034 => + 68%
7 – Austria: sprzedaż 3 800 => sprzedaż 4 923 => + 30%
8 – Włochy: sprzedaż 3 843 => sprzedaż 4 872 => + 27%
9 – Polska: sprzedaż 2 958 => sprzedaż 4 016 => + 36%
10 – Szwecja: sprzedaż 3 967 => sprzedaż 3 731 => – 6%

RAZEM*: sprzedaż 117 921 => sprzedaż 137 048 => + 16%

* 34 krajowych dystrybutorów, 35 rynków (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy)
** Włączając z L200

Bernard Loire, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe
Bernard Loire, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe

Komentując ten pozytywny wynik ostatnich 9 miesięcy, Bernard Loire, nowy prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe powiedział: „Mitsubishi Motors nabrało prędkości w Europie, szczególnie dzięki wprowadzeniu na początku roku SUV-a coupé Eclipse Cross – elementu naszej oferty, kierowanego do młodszej i bardziej wrażliwej na design grupy klientów – a także dzięki nieustającym sukcesom Outlandera PHEV, obecnie jednego z nielicznych hybrydowych pojazdów plug-in, spełniającego z wynikiem 46 g/km normy emisji w nowym systemie pomiarów WLTP.

W odniesieniu do budowania wizerunku marki, oba samochody są wyrazem strategii MMC «SUV + EV», która znalazła aprobatę rynku w naszych wynikach sprzedaży: 79% samochodów Mitsubishi Motors sprzedawanych w Europie w okresie od stycznia do września 2018 r. było pojazdami typu SUV**, podczas gdy samochody zelektryfikowane*** stanowiły aż 11,5%” – dodał Loire.

***i-MiEV + Outlander PHEV