Subskrybenci wracają z wakacji – jak ponownie ich zaangażować?

0

Początek września to w wielu firmach czas powrotu do zawieszonych od czerwca działań marketingowych, w tym mailingów. Warto przypomnieć kilka złotych zasad, które pozwolą zamienić dotychczasowego subskrybenta naszej bazy w klienta.

Małe bazy – duża konwersja

Punktem wyjścia solidnego e-mail marketingu powinno być pozyskanie zaufania potencjalnych klientów marki. Nazbyt często stosuje się przestarzałe strategie, które rzadko dostarczają odbiorcy wartościowych treści. Sytuacje takie zdarzają się w firmach, które posiadają całkiem zasobne bazy adresowe, jednak ze zbyt słabą konwersją. To małe bazy, które są dobrej jakości i posiadają sprawdzone adresy mailowe, są skuteczniejsze pod względem konwersji. Nic lepiej nie odzwierciedla tego, czy działania marketingowe są dobre, niż ilość interakcji oraz wielkość sprzedaży. Zadaniem marketingowca jest budowanie relacji z subskrybentami. Oto 4 porady, jak skutecznie tego dokonać.

  1. Postaw na edukację

Należy pamiętać, że skrzynki mailowe codzienne zasypywane  są wiadomościami reklamowymi. Osoba tworząca wysyłki powinna postawić się na miejscu odbiorcy i zastanowić się, które wiadomości są najchętniej otwierane. Jeżeli przedmiotem promocji jest produkt kupowany okazjonalnie, to nie powinien on być wysyłany tylko w kontekście oferty sprzedażowej. Wystarczy, że wraz z mailem czytelnik otrzyma krótki poradnik lub informacje o korzyściach z posiadania danego produktu. Wiadomość powinna przykuć uwagę odbiorcy. Gdy chcesz zareklamować szkołę językową, to dobrym rozwiązaniem jest wysłanie tematycznego newslettera, np. „10 sposobów, by zachęcić twoje dziecko do nauki języków obcych” lub „20 najczęściej używanych zwrotów w angielskiej restauracji”.

Wówczas, w treści poradnika, możemy umieścić własną ofertę. Dodatkowo, wprost z wiadomości, klient może zostać bezpośrednio przekierowany na bloga bądź fanpage, na którym odnajdzie reklamę. Innym sposobem jest umieszczenie w stopce baner z produktami i hiperłącze ,kierujące odbiorcę na stronę internetową firmy. Jeśli subskrybent zainteresuje się treścią, jest większa szansa, że będzie on szukał więcej informacji o firmie bądź jej produktach.

  1. Podaruj coś wyjątkowego
Czytaj również:  Robotyzacja zmienia rynek pracy – czy jest się czego obawiać?

Klienci chętniej robią zakupy jeżeli czują się wyróżnieni. Odczuwają wówczas pewnego rodzaju przywiązanie do marki i nie traktują jej jako kolejnej, której intencje są czysto sprzedażowe. Dobrze jest stosować specjalne promocje dla stałych klientów, a także korzystać z danych, które o nich posiadamy, np. w dniu urodzin wysłać wiadomość z niespodzianką bądź kuponem zniżkowym. Doskonałym czasem na rozpoczęcie takich działań jest właśnie początek września.

W tym przypadku ważna jest segmentacja bazy i dopasowanie oferty do poszczególnych grup. Aby utrzymać stały poziom wysyłek, doskonałym rozwiązaniem jest przeprowadzanie testów wśród respondentów. Wraz z wiadomością, warto wysłać pytanie lub krótką ankietę z prośbą o podzielenie się opinią na temat otrzymywanych maili.