Sukces jubileuszowej 10 edycji Targów RetailShow

    RetailCongress_2019

    Zakończyło się największe wydarzenie targowe branży handlowej. Przez dwa dni targi RetailShow były miejscem, gdzie ponad 200 wystawców prezentowało najnowsze rozwiązania dla sieci handlowych i sklepów. Odwiedzający wzięli udział w szeregu prelekcji i warsztatów, które inspirowały do działania, poszerzały wiedzę i dostarczały odpowiedzi na nurtujące branżę pytania.

    RetailShow_wejscie

    Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow 2019 zakończyły się sukcesem, o czym świadczy ponad 5000 przedstawicieli sieci handlowych, którzy poświęcili swój czas, by zapoznać się z propozycjami wystawców, wziąć udział w konferencji Retail Congress czy w wykładach w Retail Innovations Theatre. Kolejna edycja Targów RetailShow odbędzie się 25-26 listopada 2020.

    Stoiska_2019c Stoiska_2019b Stoiska_2019a Stoiska_2019

    Znaczenie technologii

    Wielowymiarowe podejście do handlu przyszłości stanowiło temat przewodni konferencji Retail Congress. Zdaniem prelegentów, to technologia w dużej mierze decyduje o sukcesie sieci handlowych i sklepów, ma także spore znaczenie w łańcuchu dostaw i logistyce magazynowej. Jak się okazuje, wpływa też na motywację i zaangażowanie pracowników.

    Zgodnie z wynikami 12. dorocznego badania Global Shopper Study firmy Zebra, inwestycje technologiczne sprzedawców detalicznych będą nadal rosły wraz ze stale rozwijającą się gospodarką. Zapewnienie lepszej obsługi klienta, zarówno cyfrowej, jak i w sklepach, będzie miało kluczowe znaczenie w realizacji celu, jakim jest powrót kupującego. Zaprezentowany przez Tomasza Dzideczka z Zebra Technologies, EC30 Enterprise Companion z 3-calowym ekranem i zintegrowanym skanerem jest rozwiązaniem, które usprawnia działania detalistów od sklepu do magazynu. Dodatkowo współprowadzący prezentację, Artur Chrapek, wymienił całą gamę produktów, które rozwiązują problemy sieci handlowych: od drukowania cenówek za pomocą mobilnych lub stacjonarnych drukarek, poprzez nowoczesne, odporne na upadki terminale i tablety oparte na najnowocześniejszych systemach operacyjnych, aż po urządzenia typu customer concierge, ze skanerem do cen i dużym wyświetlaczem do prezentowania multimedialnych treści.

    O tym, z jakimi wyzwaniami mierzy się dziś sektor retail, mówił też Artur Stachowski z Orange Polska, deklarując gotowość wspomagania branży retail w dostarczaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, które usprawniają cały proces organizacji sklepów, od komunikacji z klientem po zarządzanie placówką.

    Bez wątpienia oczekiwania klientów i konieczność nieustannej pracy nad poprawą jakości obsługi, wymuszają na zarządzających wprowadzanie coraz efektywniejszych rozwiązań technologicznych. Jakub Kownacki z firmy ISS RFID, opowiedział o technologiach, które pozwalają unowocześnić sklep, tj. identyfikacja drogą radiową (RFID), beacony (Bluetooth) i digitalizacja przestrzeni sklepowych, np. inteligentne przymierzalnie i lustra czy cyfrowe witryny. – Wszystkie te technologie uzupełniają się. Warto wdrażać jej już dziś, mając świadomość, że służą one poprawie jakości obsługi klienta i optymalizacji procesów – dodał.

    Aranżacja sklepów

    O znaczeniu odpowiedniej aranżacji mówiła architekt wnętrz, Ewa Gawroniak-Olejniczak z Ego-Studio Shop Design, projektantka Modelowego Sklepu. Opowiadała o zmianach wyglądu sklepu w zależności od formatu, lokalizacji i profilu klienta. Prezentowała ciekawe przykłady, m.in. osiedlowego sklepu w nadmorskiej miejscowości, w których zaproponowała udogodnienia dedykowane konkretnym grupom klientów, takie jak ławeczki dla seniorów, czy umywalki, gdzie od razu można umyć owoce, rozwiązanie skierowane do turysty, a więc klienta sezonowego, który od razu po zrobieniu zakupów, chce iść na plażę.

    Sklep_modelowy_2019 Sklep_modelowy_2019aO roli właściwego umeblowania można było przekonać się w Modelowym Sklepie. Michał Mitek, Design Project Manager z firmy Wanzl, która zadbała o wyposażenie części tego centralnego punktu targów, był zadowolony, że udało się pokazać, iż można stworzyć zupełnie nowe aranżacje na bazie dotychczasowych, wielofunkcjonalnych mebli. Przykładem tych rozwiązań było nowe stoisko owocowo-warzywne, nowy design regałów suchych czy stoiska impulsowe. – Nasze druciane meble można wykorzystywać i przebudowywać wielokrotnie, za każdym razem uzyskując inny efekt wizualny. Kluczowy jest tu biznes klienta, meble są tylko narzędziem, środkiem do osiągnięcia celu. Biznes musi być elastyczny, ponieważ rynek jest bardzo zmienny, tak więc narzędzia również muszą być łatwo adaptowalne i ekonomiczne – podsumował.

    Nowym wydarzeniem podczas RetailShow 2019 były polskie eliminacje do europejskiego finału Gelato Festival Challenge we Włoszech. Obecność konkursu i specjalistycznych prezentacji cukierniczo-lodziarskich rozszerzyły zakres targów i przyciągnęły właścicieli lodziarni i cukierni. Konkurs organizowany przez firmę Primulator inspirował także innych gości targów do poszerzania zakresu biznesu.

    Nagrody rozdane

    Targi RetailShow to też okazja, by wyłonić najlepsze produkty i koncepty sklepowe. Jury pod przewodnictwem dra Marka Borowińskiego wyłoniło laureatów branżowych konkursów Best Shop Concept 2019 oraz Innowacje Handlu 2019.

    Zwycięzcami konkursu Best Shop Concept 2019 okazały się następujące firmy:

    E.LECLERC
    Kategoria: Hipermarket
    Firma: Wanzl Sp. z o.o.

    STESKAL

    Kategoria: Supermarket

    Firma: Baero Polska Sp. z o.o.

    DELI4YOU

    Kategoria: Sklep typu convenience
    Firma: MAGO PARTNER Wyposażenie Sklepów i Magazynów

    4F

    Kategoria: Sklep odzieżowy
    Firma: lsd.studio

    PICKY PICA

    Kategoria: Sklep specjalistyczny

    Firma: Zamek Design Sp. z o.o.

    GOOD LOOD
    Kategoria: Punkt gastronomiczny

    Firma: lsd.studio

    Tytuły Innowacje Handlu 2019 trafiły do poniższych firm:

    Produkt: Kasa samoobsługowa Supersmart S1

    Kategoria: Kasy fiskalne i wagi

    Firma: Bizerba Polska Sp. z o.o.

    Produkt: Lada chłodnicza Tucana 03

    Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych

    Firma: ES System K Sp. z o.o.

    Produkt: SmartPos

    Kategoria: Systemy i technologie IT

    Firma: IteCom Sp. z o.o.

    Produkt: Automatyczny ekspres do kawy Thermoplan Black&White 4

    Kategoria: Urządzenia gastronomiczne

    Firma: Koree Sp. z o.o.

    Produkt: Biurkowa drukarka etykiet Brother TD-4550DNWB

    Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

    Firma: Koncept-L S.A.

    Produkt: Imager Zebra DS4600

    Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

    Firma: Koncept-L S.A.

    Produkt: Komputer mobilny Zebra EC30

    Kategoria: Systemy i technologie IT

    Firma: Koncept-L S.A.

    Produkt: PubliTool

    Kategoria: Systemy i technologie IT

    Firma: pronet.pl sp. z o.o.

    Produkt: SelfBox

    Kategoria: Systemy i technologie IT

    Firma: Selfmaker Technology Sp. z o.o.

    Produkt: Terminal POS Sharp RZ-E3L0EBK 13,3”

    Kategoria: Systemy marketingowe, POS i Digital Signage

    Firma: Sharp Electronics (Europe) GMBH Sp. z o.o. Oddział w Polsce

    Produkt: Pospay ONLINE

    Kategoria: Kasy fiskalne i wagi

    Firma: Posnet Polska S.A.

    Produkt: Drukarka OKI C844dnW

    Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS

    Firma: OKI Europe (Polska)

    Sponsorami Głównymi RetailShow 2019 i Retail Congress były firmy: Orange, Koncept-L i Zebra Technologies oraz Invent Analytics. Firma ISS RFID miała status Sponsora Retail Congress.