W sklepach szukamy świeżych produktów i wygody podczas zakupów

0

55% Polaków robi zakupy codziennie. Przeciętny Polak spędza w sklepie trzy godziny w tygodniu. Największa część tego czasu przypada na piątek i sobotę. Przy wyborze sklepu kierujemy się bliskością od miejsca zamieszkania, jakością towarów, ceną, wielkością wnętrza i łatwością poruszania w nim.

Jak sprawić, aby sklep z artykułami spożywczymi był dla klientów atrakcyjny? Jest kilka zasad, które warto wprowadzić. Przede wszystkim należy postawić na świeże produkty żywnościowe oraz wysoką jakość obsługi. Niezwykle istotna jest również atrakcyjna prezentacja asortymentu – odpowiednie oświetlenie i właściwa ekspozycja. Polacy chcą kupować tam, gdzie towary są dobrze oznaczone i łatwo dostępne.

Nic dziwnego, że sklepy, w których robimy zakupy, zmieniają się i stają coraz bardziej przyjazne. „W ramach międzynarodowego programu UFO (Ultra Fresh Optimization) nasza firma wprowadziła korzystne zmiany w trzech kluczowych departamentach produktów świeżych” – mówi serwisowi infoWire.pl Beata Polit z Makro Cash and Carry. Innowacje te mają przyczynić się do zwiększenia dostępności towarów i ich prostszego odnajdywania.

Odpowiednia wysokość regałów pozwala uniknąć schylania się i sięgania wysoko. Właściwe oznaczenia ułatwią z kolei klientom poruszanie się w sklepie. Ważną kwestią jest poza tym poszerzanie asortymentu, np. o modne ostatnio produkty ekologiczne.

Warto też eksponować informacje o szerokim wyborze towarów, krajach ich pochodzenia i certyfikatach potwierdzających jakość. „Na takie rozwiązania postawiliśmy w departamencie rybnym” – mówi Grzegorz Pietrykowski z Makro Cash and Carry. „Ponadto rozszerzona została oferta owoców morza, a w decyzji o zakupie pomogą organizowane często degustacje” – dodaje.

Przeniesienie pokoju kierownika działu bliżej stoiska korzystnie wpływa na zwiększenie jego kontaktu z kupującymi. Wiadomo również, że pracownicy są efektywniejsi, jeśli zostali przeszkoleni i mają dobrze dopasowany grafik. Warto o tym pamiętać i wprowadzać w sklepach takie zmiany, które poskutkują wzrostem sprzedaży produktów i popularności firmy wśród konsumentów.