Polacy stawiają na zdrowy styl życia. Sprzedaż produktów związanych z kontrolą wagi rośnie o ok. 10 proc. rocznie

0

CEO Magazyn Polska

Coraz więcej Polaków zmienia styl życia na zdrowszy – uprawiają sport i zdrowo się odżywiają. W walce z dodatkowymi kilogramami sięgają po produkty wspomagające kontrolowanie wagi. Rynek ten rośnie o ok. 10 proc. rocznie. Koktajle i batony odżywcze bogate w białko i mikroskładniki mogą zastąpić dwa posiłki dziennie, co oznacza, że nawet osoby o nieregularnym trybie życia nie muszą rezygnować ze zdrowej diety.

Polska znajduje się na 7. miejscu wśród krajów Unii Europejskiej pod względem otyłości i nadwagi. Badania Herbalife Global Consumer & Distributor Insights przeprowadzone w 2014 roku pokazały, że na nadmiar kilogramów cierpi aż 42 proc. Polaków. Aż 80 proc. z nich zdaje sobie sprawę ze skali problemu i chce zmienić tryb życia na zdrowszy i bardziej aktywny, z czego 63 proc. poparło swoje chęci konkretnymi działaniami w celu poprawy stanu zdrowia i kondycji fizycznej. Niestety, większość przyznała się do porażki w realizacji swoich postanowień. Dla osób pragnących schudnąć pierwszym krokiem jest dieta. Oprócz wyeliminowania z jadłospisu niezdrowych, kalorycznych posiłków Polacy chętnie sięgają po produkty wspomagające odchudzanie i pomagające kontrolować wagę.

– Najlepiej sprzedającym się segmentem są produkty do kontroli wagi. Stanowią około 64 proc. całej naszej sprzedaży i ta kategoria odnotowuje z roku na rok wzrost blisko 2-3-proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Konrad Szałkiewicz, dyrektor generalny Herbalife na Polskę, Czechy i Słowację, producenta m.in. produktów do kontroli wagi czy dla sportowców.

Skuteczne kontrolowanie wagi wymaga wprowadzenia istotnych zmian w sposobie odżywiania. Podstawą jest jedzenie pięciu pełnowartościowych posiłków w ciągu dnia. Dla wielu osób jest to trudne do zrealizowania ze względu na nieregularny tryb życia. Dlatego bardzo ważną rolę w diecie pełnią zamienniki posiłków. Są to koktajle, zupy i batony odżywcze, które dostarczają białka wysokiej jakości pochodzącego z soi i mleka oraz niezbędnych mikroskładników odżywczych z dodatkiem składników roślinnych i ziół. Można nimi zastąpić nawet dwa pełnowartościowe posiłki dziennie, są wygodne w przygotowaniu, dzięki czemu można je spożywać nawet w pracy. Branża tego typu produktów dynamicznie się rozwija.

Czytaj również:  W Polsce politycy coraz częściej przypominają celebrytów. Brakuje programów wyborczych, są tylko obietnice

Ta kategoria rośnie z roku na rok o około 9-10 proc. Prognozy wskazują, że branża będzie dalej rozwijała się średnio 7-10 proc. rocznie w ciągu najbliższych kilku lat – mówi Konrad Szałkiewicz. – Widzimy, że konsumenci poszukują prostych rozwiązań. Poza tym doświadczenia np. naukowców z Uniwersytetu w Pensylwanii pokazały, że osoby, które samodzielnie chcą się zmierzyć z programem do kontroli wagi, odnoszą mniejszy efekt niż osoby wspierane przez przyjaciół, rodzinę czy grupę.

Z tego powodu Herbalife prowadzi Kluby Zdrowego Stylu Życia. Konsumenci mogą też brać udział w spotkaniach grupy wsparcia, podczas których rozszerzają wiedzę o odżywaniu oraz otrzymują wsparcie innych osób walczących z nadwagą. Ponadto uczestniczą w tzw. fitcampach. Są to zajęcia, które motywują ich do codziennej aktywności fizycznej. Obecnie 17 proc. Polaków regularnie uprawia jakąś dyscyplinę sportu, a 47 proc. uważa, że 20-minutowy spacer to wystarczający trening aerobowy.