Wyniki ID Logistics po III kwartale 2019 r.

    magazyn logistyka

    Grupa ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowuje III kwartał i pierwsze 9 miesięcy 2019 roku.

    Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Po raz kolejny odnotowaliśmy dobry poziom przychodów, i to dokładnie w tych samych obszarach, co we wcześniejszych kwartałach. Obecnie siłą napędową naszej firmy jest międzynarodowa ekspansja, szczególnie w Holandii, Niemczech, Polsce, Rumunii i Rosji. Zgodnie z przyjętym modelem biznesowym, wyzwaniem będzie teraz dla nas kontrola kosztów licznych start-upów i szybkie doprowadzenie ich do rozwoju. Dzięki tym zmianom będziemy mogli stać się wiodącym dostawcą usług w każdym z tych krajów i dostarczymy naszym klientom rzeczywiście ogólnoeuropejskie rozwiązania logistyczne”.

    DYNAMIKA WZROSTU UTRZYMANA W TRZECIM KWARTALE

    W III kwartale rozwój organiczny ID Logistics utrzymał się na stałym poziomie. Firma odnotowała wzrost przychodów o 8 proc. (9,7 proc. w ujęciu like-for-like) do 384,2 mln EUR.

    We Francji, rynku macierzystym, przychody ID Logistics zwiększyły się o 1,9 proc. i wyniosły 180 mln EUR. Na ten wynik największy wpływ miały nowe kontrakty, rozpoczęte w 2018 i na początku 2019 roku.

    W bardzo szybkim tempie wzrosły natomiast przychody Grupy ID Logistics z działalności na rynkach międzynarodowych, o 13,9 proc. (17,7 proc. w ujęciu like-for-like) do poziomu 204,2 mln EUR. Udział nowych kontraktów, rozpoczętych w latach 2018/2019 i pozytywne efekty cenowe oraz wolumenowe zrównoważyły wpływ wahań kursów walut i zakończenia działalności w Republice Południowej Afryki (od września br.). Po raz kolejny, do osiągnięcia tak dobrych wyników przyczyniła się działalność Grupy ID Logistics w Europie.

    W ciągu pierwszych 9 miesięcy br., przychody ID Logistics wzrosły o 8,9 proc. (10,5 proc. w ujęciu like-for-like) do poziomu 1,128 mld EUR.

    NOWE KONTRAKTY

    W III kwartale Grupa ID Logistics utrzymała dobre tempo rozwoju działalności biznesowej i brała udział w różnych przetargach. Firma wygrała i podpisała wiele nowych kontraktów. We Francji Cora, pionier masowej sprzedaży detalicznej, wybrała ID Logistics do zarządzania z magazynu w Lurdes przepływami towarów konsumpcyjnych we wschodniej części kraju. Od 2020 roku ten magazyn o powierzchni 37 tys. mkw. będzie zatrudniał ok. 100 pracowników odpowiadających za obsługę dostaw do 44 hipermarketów. We Francji ID Logistics rozpoczął też współpracę z Mapa Spontex, wiodącym producentem rękawic i gąbek. W Paryżu zostanie otwarty magazyn o powierzchni 12 tys. mkw., dedykowany operacjom co-packingu, skąd realizowanych będzie rocznie ponad 2 mln zamówień B2B i B2C. W Brazylii ID Logistics podpisał kontrakt z Estée Lauder, amerykańskim gigantem kosmetycznym. Operator będzie odpowiadać za zarządzanie obsługą magazynową perfum oraz kosmetyków do makijażu i pielęgnacji włosów marek Estée Lauder, MAC, Jo Malone i Clinique. Nowe centrum dystrybucyjne w Serra (Espirito Santo) zostanie wyposażone w automatyczny przenośnik do przygotowywania zamówień indywidualnych. Rozpoczęcie działalności operacyjnej nastąpi w marcu 2020 roku.

    ID LOGISTICS W POLSCE

    Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska
    Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska

    „W Polsce utrzymaliśmy bardzo dobre tempo rozwoju. Koniec roku 2019 oraz początek 2020 będą dla nas okresem niezwykle aktywnym i pełnym wyzwań, jeśli chodzi o działania operacyjne. Już teraz przygotowujemy się do uruchomienia czterech centrów dystrybucyjnych. Łączna wartość nowej powierzchni magazynowej to ponad 100 tys. mkw., dodatkowo zatrudnimy ponad 1000 pracowników. Rozpoczynamy współpracę z nowym klientem.  I tym samym rozszerzamy naszą działalność w Polsce o branżę kosmetyczną, której specyfika wymaga rozwiniętej na szeroką skalę obsługi magazynowej typu e-commerce. W najbliższych miesiącach widzimy realne perspektywy pozyskania kolejnych kontraktów w nowych dla ID Logistics w Polsce sektorach” zapowiada Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.

    PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU

    ID Logistics spodziewa się utrzymania stabilnego poziomu wzrostu organicznego, z ukierunkowaniem na międzynarodową ekspansję, realizację nowych kontraktów oraz utrzymanie wysokiej jakości oferty.