GK Cyfrowy Polsat: Wzrost zysku netto w I połowie br. o 31 proc. rdr.

Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu
Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu

Cyfrowy Polsat poprawia wyniki głównie z dzięki płatnej telewizji i dostępowi do szerokopasmowego internetu.

Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat S.A wzrosły w I półroczu 2014 r.  o 5,8 proc. w ujęciu rocznym do poziomu 1,5 mld zł, wynika z raportu finansowego grupy. Są to dane nieuwzględniające wpływu z konsolidacji z Metelem, właściciela 100 proc. udziałów w Plusie. Włączając konsolidację, przychody w omawianym okresie wyniosły 2,5 mld zł, dzięki wzrostowi przychodów hurtowych. Natomiast przychody detaliczne od klientów wyniosły 1,7 mld zł, o 85 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wzrost wynika przede wszystkim ze wzrostu przychodów z opłat za usługi płatnej telewizji i telewizji internetowej oraz wzrostu przychodów z usług telekomunikacyjnych i zrealizowanego ruchu w ramach usługi dostępu do szerokopasmowego internetu – wyjaśniaja autorzy raportu finansowego.

Zysk netto wyniósł 230,3 mln zł, czyli o 31 proc. więcej rdr.

Na podstawie danych Starlink, szacujemy, że w drugim kwartale 2014 roku zdobyliśmy 24,8 proc. udziału w polskim rynku reklamy telewizyjnej wartym około 1 076,3 mln zł (wartość kwartalna). Opierając się na tych estymacjach szacujemy, że w pierwszym półroczu 2014 roku nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 24,9 proc., a jego wartość wyniosła około 1 908,0 mln zł (wartość półroczna) – podał Cyfrowy Polsat w raporcie.