20 tys. pobrań aplikacji Newsweeka na iPada

ceo (3)

Newsweek jako pierwszy z tygodników opinii uruchomił w październiku swoje wydanie w wersji zaprojektowanej specjalnie na tablety iPad. Aplikacja spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród użytkowników App Store i od początku utrzymuje się w czołówce najchętniej pobieranych aplikacji. Pobrało ją już prawie 20 tys. użytkowników.

W aplikacji Newsweek udostępnił treści z wydania drukowanego w wersji zaprojektowanej specjalnie na iPada, w formacie dostosowanym do ekranu tabletu. Wydanie jest podzielone na sekcje zgodne z działami tygodnika i zawiera wszystkie artykuły z wersji drukowanej oraz materiały dodatkowe, m.in. galerie zdjęć, materiały audio, autorskie reportaże wideo oraz elementy interaktywne wykorzystywane w tekstach, mapach czy infografikach. Dodatkowym elementem jest sekcja „Wiadomości” aktualizowana o najnowsze informacje z kraju i ze świata.

Aplikację Newsweeka na iPada pobrało od czasu startu niemal 20 tys. użytkowników, a poszczególne wydania sprzedają się średnio w liczbie 700 egzemplarzy. „Nie spodziewaliśmy się aż tak dużego sukcesu na rynku, który w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać. A start naszej aplikacji miał miejsce jeszcze przed oficjalną premierą iPada w naszym kraju.” – mówi Eliza Witkowska, dyrektor wydawnicza Newsweeka. Aplikacja spotykała się także z bardzo dobrymi ocenami czytelników. W komentarzach użytkownicy zwracają uwagę zwłaszcza na innowacyjność, funkcjonalność i przyjazność aplikacji Newsweeka. Podkreślają dużą liczbę elementów interaktywnych, materiałów wideo, dodatkowych galerii zdjęć, a także intuicyjną nawigację.

Aplikacja Newsweeka cieszy się także powodzeniem wśród reklamodawców, którzy w reklamach w wydaniu na iPada mogą wykorzystać innowacyjne możliwości tabletu – animacje, interaktywne witryny, filmy wideo, galerie zdjęć itd. Przez pierwsze trzy miesiące wyłącznym partnerem reklamowym była Mazda Motor Poland, która promowała w wydaniu Mazdę 6. Kolejnym klientem reklamowym aplikacji jest Grupa Żywiec, która w kilku kolejnych wydaniach iPadowych będzie informować o promocji Heineken, w której do wygrania są m.in. bilety VIP na finał UEFA Champions League w Londynie.

Klienci reklamowi zwracają uwagę głównie na trzy aspekty – bardzo atrakcyjną grupę docelową, możliwość zastosowania innowacyjnych form reklamowych oraz fakt, że odbiorca styka się z ich reklamą w chwilach relaksu. Pokazując swój produkt za pomocą multimediów, reklamodawca może wejść w interakcję z odbiorcą. Co ważne, jest to odbiorca, który bardzo chętnie angażuje się w tego typu relacje, a przy tym jest przedstawicielem bardzo pożądanej przez reklamodawców grupy docelowej. Użytkownicy tabletów to osoby lubiące nowinki, mieszkające w dużych miastach, podsiadające wysoką siłę nabywczą.

W związku z licznymi zapytaniami klientów Biuro Reklamy Newsweeka przygotowało cennik prezentujący możliwości różnego rodzaju obecności reklamowych w aplikacji – od pojedynczych placementów, przez interaktywne mini-sity po rozbudowane projekty specjalne.