Akcje Wirtualnej Polskiej wzrosły na otwarciu pierwszej sesji o 10 proc.

Grupa Wirtualna Polska

Wirtualna Polska Holding (WPH), właściciel wiodącej platformy medialnej online w Polsce oraz jeden z największych podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej, z sukcesem zadebiutowała dziś na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Na otwarciu notowań akcje WPH drożały o blisko 10 proc.

W ramach pierwszej oferty publicznej WPH, spółka portfelowa subfunduszu MCI.EuroVentures 1.0, zaoferowała ponad 9,19 mln sztuk akcji, w tym prawie 3,34 mln akcji nowej emisji i 5,85 mln istniejących akcji sprzedawanych przez akcjonariusza, spółkę European Media Holding, której udziałowcami są m.in. fundusze Innova Capital i MCI Management. Akcje zostały przydzielone 7.379 inwestorom indywidualnym oraz 347 inwestorom instytucjonalnym. Stopa redukcji zapisów w pierwszej kategorii inwestorów wyniosła aż 83 proc. Przy cenie sprzedaży akcji 32 zł wartość przeprowadzonej oferty publicznej wyniosła 294,2 mln zł.

Wirtualna Polska Holding jest 7. debiutantem na Głównym Rynku GPW w 2015 roku oraz 474. spółką notowaną na tym rynku.

Spółka WPH w zaledwie kilkanaście miesięcy przeszła proces integracji, rozbudowy oraz zmian wizerunkowych, które doprowadziły do niemal potrojenia jej wartości rynkowej.