25 lutego sieć sklepów ALDI rozpoczęła świętowanie 10-lecia obecności marki na polskim rynku. Właśnie w lutym 2008 roku powstały pierwsze sklepy ALDI w Polsce. Otwarto równocześnie aż osiem sklepów; w Bielsku-Białej, Brzegu, Głogowie, Jeleniej Górze, Poznaniu, Sulechowie, Tarnowskich Górach i Żorach. Dziś sieć liczy 124 sklepy, zlokalizowane głównie w zachodniej i południowej części kraju. Firma dynamicznie wkroczyła w 2018 rok, zapowiadając przebudowy wszystkich placówek według nowego konceptu wizualnego.

„Obecny kształt sklepów ALDI oraz wyznaczony kierunek, w którym zmierzamy to efekt wieloletniej pracy nad udoskonalaniem naszej sieci i dostosowywania jej do oczekiwań konsumentów. Słowa podziękowania kieruję do wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu ALDI w Polsce, szczególnie klientów, pracowników i dostawców” – komentuje Oktawian Torchała, Dyrektor Generalny ALDI w Polsce.

W trakcie tych 10 lat nastąpiło wiele zmian. Asortyment został niemal potrojony. Przez te lata systematycznie rozszerzano go i doskonalono dostosowując do oczekiwań polskiego konsumenta. W ofercie znalazły się zarówno popularne wśród klientów, ze względu na stosunek jakości do ceny, marki własne ALDI, jak i produkty markowe, szeroko znane na naszym rynku. Analiza trendów rynkowych i sygnałów płynących od klientów, zaowocowała wzbogaceniem oferty m.in. w dziale produktów ekologicznych i z zakresu zdrowej żywności, produktów dla dzieci czy kosmetyków. Obecnie liczba artykułów wchodzących w skład asortymentu stałego to niemal 2.000 produktów.

Sieć ALDI w Polsce rozwijała się systematycznie, utrzymując liczbę nowo powstających sklepów na podobnym poziomie – średnio od kilkunastu do 22 rocznie. Firma planuje dalszą ekspansję terytorialną, jednak aktualnym priorytetem jest wprowadzenie nowej koncepcji wizualnej we wszystkich istniejących sklepach do połowy lipca br. Obszarem, w którym znajduje się najwięcej ALDI jest południe Polski: województwo śląskie i dolnośląskie.

Kierunek w którym zmierzamy to świeżość, lokalność i podtrzymywanie wartości, którym jesteśmy wierni od lat, czyli zorientowanie na produkt, jakość i cenę” – dodaje Oktawian Torchała.

Czytaj również:  Black Pearls VC inwestuje w NANOXO 1 mln PLN

10-lecie ALDI jest też okazją do świętowania jubileuszy pracowniczych. Wiele zatrudnionych w 2008 roku osób nadal jest częścią struktury organizacyjnej firmy. Pokazuje to zarówno stabilność zatrudnienia w firmie, jak i tendencję do długofalowego wiązania się z siecią. Oprócz możliwości rozwoju i awansu, pracownicy doceniają atrakcyjne wynagrodzenie i pracę w międzynarodowej firmie o niemal 100-letniej tradycji. Dziś sieć ALDI w Polsce zatrudnia około 2.200 osób, zapowiadając dalszy wzrost zatrudnienia w związku z rozwojem sieci.