Branża handlowa na Internet Rzeczy wyda 22,66 mld dolarów w 2018

wina sklep

Agencja badawcza Transparency Market Research (TMR) szacuje, że wartość rozwiązań Internetu Rzeczy (IoT) dedykowanych branży handlowej, na koniec 2018 wyniesie 22,66 mld dolarów. Według ekspertów z TMR, wydatki na te rozwiązania będą o 16% większe niż w ubiegłym roku. Długoterminowe prognozy są jeszcze bardziej optymistyczne. Do 2025 wartość Internetu Rzeczy dla branży handlowej będzie rosła rok do roku o prawie 20%.

W kwietniu Transparency Market Research (TMR), działająca na 60 rynkach firma analityczna opublikowała prognozy dla globalnego rynku rozwiązań IoT dedykowanych branży handlowej. Według analityków, do końca br. na Internet Rzeczy detaliści wydadzą o 16% więcej niż w 2017. Jak podaje TMR, na koniec 2018 r., suma globalnych wydatków ma być równa kwocie 22,66 mld dolarów.

Według analityków motorem napędowym wzrostu będzie dążenie do poprawy procesu zakupowego na wszystkich jego etapach. Jak mówi Wojciech Stramski, Prezes Lab4Motion, firmy specjalizującej się w analizie wideo oraz cyfryzacji placówek handlowych:

E-commerce, mimo szybkiego wzrostu, stanowi w tej chwili niewielką część rynku. Handel jest dziś w ogromnej mierze analogowy, co sprawia, że branża nie zna swoich klientów i ich potrzeb.  Traci w ten sposób pieniądze, bo doświadczenia pokazują, że realnie, dzięki digitalizacji stacjonarnego handlu, można poprawić wskaźniki sprzedażowe co najmniej o kilkanaście procent — tłumaczy.

Wzrost: 20% na rok!

Jak pokazują dane, Transparency Market Research, zarządzający firmami zaczynają to dostrzegać. Wydatki na rozwiązania oparte na IoT dla sektora handlowego, będą rosły o 19,8% rok do roku. Takie tempo ma się utrzymać aż do 2025 roku. Według TMR, wartość rynku rozwiązań IoT dla handlu za siedem lat będzie ponad trzykrotnie wyższa niż obecnie, osiągając wartość 82,31 mld dolarów.

Rynek szybko rośnie, bo z rozwiązań w zakresie Digital Merchandisingu czy Video Recognition opartych na IoT korzysta niewiele firm – niezależnie od szerokości geograficznej. W krajach zachodnich analizowanie zachowań konsumentów i ich obsługi czy monitorowanie towaru na półkach sklepowych jest wprawdzie bardziej popularne niż w Polsce, ale i tam potencjał rozwoju rynku jest znaczący — komentuje Wojciech Stramski z Lab4Motion

Jak wynika z raportu Transparency Market Research, aż 77% przedstawicieli branży handlowej uważa, że Internet Rzeczy przekształci całą branżę w niedługim czasie.