Cloud Technologies przejmuje Audience Network

turystyka technologia

Cloud Technologies, właściciel największej hurtowni danych w Europie Środkowo – Wschodniej i najszybciej rosnąca spółka na rynku NewConnect, przejmuje Audience Network. To agencja nowych technologii, specjalizująca się w obszarze audience targetingu, czyli reklamy skierowanej do konkretnej grupy internautów.

Audience Network ma blisko współpracować ze swoim nowym właścicielem, uzupełniając kompetencje Cloud Technologies i wspierając klientów spółki w planowaniu oraz optymalizacji internetowych kampanii reklamowych. Do tej pory Cloud Technologies koncentrowała się przede wszystkim na udostępnianiu danych reklamodawcom, dzięki przejęciu zyska także kompetencje doradcze.

Agencja Audience Network będzie kontynuowała działalność pod dotychczasową marką, na stanowisku CEO Audience Network pozostaje także Grzegorz Kosiński, założyciel firmy.

Nie chcemy wprowadzać żadnych zmian w strukturze ani strategii Audience Network, bo firma bardzo dobrze radzi sobie na rynku. Łączymy siły, by lepiej obsługiwać  klientów. Dzięki przejęciu Audience Network możemy nie tylko udostępnić dane o zachowaniach i zainteresowaniach internautów, ale także pomóc w ich jak najlepszym wykorzystaniu – tłumaczy Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

Firma przetwarza dane z ponad pół miliona stron internetowych i tworzy profile użytkowników, zawierające informacje o ich preferencjach i intencjach zakupowych, dane demograficzne, lokalizacyjne, etc. W sumie to ponad 5 tys. anonimowych cech, dzięki którym reklamodawca wie jaka jest płeć internauty czy jego wiek, jakie strony przegląda, czym się interesuje, czego szuka w Sieci, co miał w swoim koszyku w sklepie internetowym, itd. Z tych informacji korzystają domy mediowe, agencje interaktywne czy inne agencje, takie jak właśnie Audience Network.

– Nasze dotychczasowe doświadczenie i kompetencje pozwolą Cloud Technologies rozwinąć kompetencje w obszarze wsparcia, optymalizacji i realizacji kampanii internetowych dla agencji oraz domów mediowych. W polskim Internecie mamy już dość bogatą ofertę danych o zachowaniach i preferencjach internautów, ale niestety wciąż wykorzystuje się zaledwie promil dostępnych informacji. Nie każdy dom mediowy czy agencja interaktywna potrafią też wycisnąć z nich wszystkie soki. Będąc częścią grupy Cloud Technologies będziemy wspierać wszystkich partnerów przez realizację dla nich efektywniejszych kampanii reklamowych oraz precyzyjne dopasowanie przekazu do konkretnego internauty – przekonuje Grzegorz Kosiński, CEO Audience Network, który zrealizował do tej pory ponad 400 kampanii wykorzystujących dane o preferencjach i zachowaniach internautów.

Jak wynika z badania AdEx 2015’Q1, zrealizowanego przez IAB Polska oraz PwC, na reklamę behawioralną reklamodawcy wydają ponad 3 razy więcej w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku.