4.5 C
Warsaw
środa, Styczeń 16, 2019
Tagi IAB Polska

Informacje, komentarze i wypowiedzi: IAB Polska

W 2022 roku w domach może być nawet 500 urządzeń podłączonych do internetu. Inteligentne urządzenia monitorują dom czy dbają o jakość powietrza

W 2022 roku w domach może być nawet 500 urządzeń podłączonych do internetu. Inteligentne...

Do 2021 roku do sieci będzie podłączonych już blisko 28 mld urządzeń. Z tego ponad połowę będą stanowić urządzenia internetu rzeczy, które będą się ze sobą komunikować bez udziału człowieka. Najwięcej tego maszyn znajduje...
marketing

DIMAQ VOICE – bezpłatne spotkania ze specjalistami digital marketingu

DIMAQ Voiceto bezpłane cykliczne spotkania organizowane przez IAB Polska w ramach programu certyfikacji DIMAQ. Swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu e-marketingu dzielą się branżowi eksperci –posiadacze certyfikatów DIMAQ. Najbliższa edycja wydarzenia już 12-go grudnia...
Artur Zawadzki z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, pomysłodawca Just Run App

Black Friday to dzień wielkich wyprzedaży i… „ad fraudów”

Eksperci z Just Run App, podmiotu zajmującego się promocją aplikacji m-commerce, przewidują, że zjawisko „ad fraudów”, czyli wyłudzanie pieniędzy od reklamodawców poprzez dostarczanie fałszywego ruchu, nasili się w trakcie Black Friday oraz przedświątecznych zakupów....
wideo laptop telefon

Wideo umacnia swoją pozycję na rynku reklamy digital

Wydatki na reklamę digital video z roku na rok rosną, a udział wideo w rynku digital w ubiegłym roku sięgnął 12,6%. Już przeszło połowa największych polskich reklamodawców decyduje się na promocję w tym kanale,...
Europa ma szansę wyprzedzić USA w rozwoju internetu rzeczy. Transport, energetyka i inteligentne domy to najbardziej perspektywiczne obszary

Europa ma szansę wyprzedzić USA w rozwoju internetu rzeczy. Transport, energetyka i inteligentne domy...

Transport i motoryzacja, energetyka, opieka zdrowotna, inteligentne domy i przedmioty codziennego użytku – w tych obszarach internet rzeczy ma największy potencjał rozwoju. Według IDC do 2020 roku wydatki na ten cel wzrosną w Polsce do poziomu 5,4 mld...
Domy przyszłości chronione i sterowane smartfonem. Polska firma tworzy inteligentne zamki i alarmy

Domy przyszłości chronione i sterowane smartfonem. Polska firma tworzy inteligentne zamki i alarmy

Koncepcja smart home obejmuje nie tylko urządzenia, które dbają o nasz komfort, lecz także bardzo istotne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak inteligentne zamki, kamery czy alarmy. Polska firma Assa Abloy tworzy zaawansowane systemy ochrony domu, którymi...
Za kompleksową obsługę w internecie jest w stanie zapłacić 200 tys. firm w Polsce. Pozyskać zlecenia w sieci mogą tylko firmy aktywne online

Za kompleksową obsługę w internecie jest w stanie zapłacić 200 tys. firm w Polsce....

Blisko 80 proc. polskich firm prowadzi własną stronę internetową, a połowa jest aktywna w mediach społecznościowych. Szacuje się, że 200 tys. firm jest w stanie płacić za pozyskanie zleceń z internetu. Firma Fachowcy.pl, która oferuje kompleksową obsługę...
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies

GUS: firmy reklamują się na „chybił trafił”, zalewając internet śmieciowymi banerami

Najnowsze badanie GUS dowodzi, że polscy przedsiębiorcy sięgają po reklamy internetowe ochoczo, jednak nawet w połowie nie wykorzystują drzemiącego w nich potencjału. W efekcie, polski internet pęka w szwach od nikomu niepotrzebnych banerów i...
83708video

Do internetu trafia 30 proc. wydatków reklamowych firm. Na znaczeniu zyskują wideorelacje na żywo

Reklama internetowa rośnie w siłę. Szacuje się, że w ciągu pięciu lat rynek wzrósł o 50 proc. Udział internetu w łącznych wydatkach reklamowych w Polsce w tym roku sięgnie zaś 30 proc. Choć wciąż jeszcze dominuje reklama graficzna, to coraz...
81521video

Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy. Wydawcy powoli odchodzą od najbardziej inwazyjnych form

Liczba użytkowników Internetu blokujących reklamy online systematycznie rośnie - jak wydawcy chcą walczyć z AdBlockiem? Co zmieni się na rynku reklamy internetowej?
Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci. Wydatki na takie formaty rosną

Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci. Wydatki na takie formaty rosną

Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia konsumpcji treści. Dlatego rosną wydatki reklamodawców na reklamę natywną, która jest dostosowana do układu graficznego strony internetowej oraz jest mniej agresywna. Obecnie w USA stanowią one około  56...
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies

Rekordowa transakcja na NewConnect: Cloud Technologies kupuje Imagine The Future za 320 mln zł

Cloud Technologies robi kolejny krok w kierunku podbicia zagranicznych rynków. W tym celu notowana na NewConnect spółka przejmuje działającą w 36 krajach agencję nowych technologii. Transakcja ma ułatwić polskiej spółce m.in. sprzedaż opracowanego przez...
Piotr Kania GFT Polska

Cyfrowa rewolucja – placówki bankowe przetrwają, ale muszą się zmienić

Cyfryzacja bankowości sprawia, że instytucje na całym świecie redukują liczbę oddziałów. Ale czy sektor jest gotowy, aby całkowicie zrezygnować z placówek stacjonarnych? Badania pokazują, że na razie nie. Taki krok planuje obecnie jedynie 5...
Marcin Żukowski

Gdy real time marketing dotyczy Twojego dziecka

Czasem wystarczy tylko przejrzeć swój newsfeed na Facebooku, a okaże się, że znajdziemy na nim posty z akcjami, które moglibyśmy śmiało zaliczyć do działań z obszaru real time marketing. Ten typ aktywności cieszy się...

Branżę IT czeka dekada dynamicznego wzrostu internetu rzeczy. Do końca roku w sieci będzie...

Miliardy urządzeń codziennego użytku połączonych do sieci – od samochodów po pralki czy centralne ogrzewanie – to nie wizja przyszłości, lecz rzeczywistość najbardziej dynamicznie rozwijającej się części sektora ICT, czyli internetu rzeczy. Taki stan powinien...

W reklamie cyfrowej na znaczeniu zyskuje wideo. Może to spowodować całkowitą rewolucję na rynku...

Reklama online rośnie w siłę. W ubiegłym roku jej wartość przekroczyła 3 mld zł. Udział internetu w torcie reklamowym w tym roku może sięgnąć 28 proc., przede wszystkim kosztem reklamy telewizyjnej. Szybki wzrost notują reklama w mediach społecznościowych...
dropshipping

Dropshipping szansą dla młodych? Za i przeciw

70% e-przedsiębiorców za największą barierę uznaje wysokie koszty prowadzenia działalności. Pod tym względem dropshipping dużo ułatwia. Wystarczy zbierać zamówienia i liczyć pieniądze? Tak, pod warunkiem, że się wie, jak na to zapracować. Przedstawiamy atuty...
turystyka technologia

Cloud Technologies przejmuje Audience Network

Cloud Technologies, właściciel największej hurtowni danych w Europie Środkowo – Wschodniej i najszybciej rosnąca spółka na rynku NewConnect, przejmuje Audience Network. To agencja nowych technologii, specjalizująca się w obszarze audience targetingu, czyli reklamy skierowanej...
Maciej Kossowski dołączył do Zespołu Zarządzającego Grupy Wirtualna Polska

Maciej Kossowski dołącza do Grupy Wirtualna Polska

Maciej Kossowski dołączył do Zespołu Zarządzającego Grupy Wirtualna Polska. Jako VP Sales Strategy, wspólnie z Joanną Pawlak – VP Sales Key Clients, będzie kierował działem sprzedaży Grupy WP, raportując bezpośrednio do prezesa, Jacka Świderskiego....
Piotr Prajsnar

Gemius: Najchętniej w reklamy online klikają Polacy

Według najnowszego badania autorstwa Gemius internauci z Polski klikają w reklamy online najczęściej spośród mieszkańców 12 państw Europy Środkowo-Wschodniej. Współczynnik klikalności (CTR –  clickthrough rate) w reklamę displayową wynosi u nas 0,68 proc. Drugie...
Magdalena Piech

Wybór nowego szefa GIODO ważny dla rozwoju innowacyjnej gospodarki

Konfederacja Lewiatan, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji oraz Polska Izba Komunikacji Elektronicznej wystosowały do decydentów wspólny list, w którym zwracają uwagę, że wybór nowego Generalnego Inspektora Ochrony Danych...
rp_1758196a92_642581857-sparc-media-tlum.png

Do 2019 r. wydatki na reklamę online mają stanowić 20 proc. budżetów marketingowych

Znaczenie reklamy internetowej rośnie. Wartość tego rynku w Polsce jest szacowana na 1,2 mld zł. Już teraz firmy przeznaczają ok. 17 proc. budżetów marketingowych na tego rodzaju promocję, a udział ten ma stopniowo wzrastać. Sparc...
rp_d3bcaf62e5_182902088-mindshare-media.png

Ośmiu na dziesięciu internautów jednocześnie ogląda TV i surfuje w sieci. Multiscreening szansą dla...

Przeciętny Polak ogląda TV więcej niż cztery godziny dziennie. Na niegasnącą popularność telewizji wpływają internauci. Trzech na czterech z nich każdego dnia korzysta także z tego medium. Branża reklamowa widzi szansę na rozwój rynku właśnie w multiscreeningu, czyli...
E-handel w MŚP

E-handel w małych i średnich przedsiębiorstwach

Wyniki badania „E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach”, zrealizowanego przez IAB Polska we współpracy z Ministerstwem Gospodarki, ukazują kluczową rolę edukacji e-przedsiębiorców w dalszym rozwoju tego rynku. W szczególności dotyczy to znajomości zagadnień...
programista komputer informatyk

Sieć, jako źródło wiedzy o lekarstwach

Nie bez powodu Google w mowie potocznej określany bywa mianem „doktora”. W internecie można znaleźć chyba wszystko, także na temat zdrowia. Choć na szczęście w tym wypadku samodiagnoza dokonana przy wykorzystaniu informacji z sieci...
rp_6ab842088c_116156619-iab-porozumienie.png

Pirackie serwisy zarabiają 50 mln zł rocznie na reklamach. Branża internetowa apeluje o wycofanie...

Związek Pracodawców Branży Internetowej rozpoczyna kampanię zniechęcającą firmy do zamieszczania swoich reklam na pirackich stronach internetowych. Inicjatywa pod patronatem resortów kultury oraz administracji i cyfryzacji zostanie ogłoszona na rozpoczynającym się dziś Forum IAB 2014. Łamiące prawo serwisy zarabiają...
rp_33e564530b_840855046-imm-wydatki-ok.png

Najwięcej na reklamę w I kwartale wydała branża farmaceutyczna

Prawie 4 mld złotych wydali polscy marketerzy na reklamę w telewizji, radiu i prasie w I kwartale 2014 r. – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Najwięcej środków na promocję przeznaczyły firmy z branży farmaceutycznej, a liderem wydatków był...
twoja reklama

Rynek reklamy online w górę!

Polski rynek reklamy internetowej chodź już dojrzały, nadal rośnie w siłę! Zgodnie z raportem z badania IAB AdEx, rok 2013 przyniósł ponad 10% wzrost wydatków na reklamę w internecie. Opublikowane wczoraj wyniki badania IAB AdEx...
rp_e29d90d4ef_1910723380-lechpol-kruger.png

Polscy producenci urządzeń mobilnych szykują się do podbicia rynków afrykańskich i południowoamerykańskich

Rynki afrykańskie i Ameryki Południowej mogą być bardziej atrakcyjne dla polskich producentów tanich urządzeń mobilnych niż np. rynek niemiecki. W krajach rozwiniętych zwykle większość procentowego tortu na rynku dzielą między sobą 2-3 duzi producenci, a dla pozostałych zostaje tylko kilka, maksymalnie kilkanaście...
sklep internetowy

UOKiK: za złe wykonanie usługi kupionej na portalu grupowym odpowiada wykonawca usługi, a nie...

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi 58 postępowań dotyczących sprzedaży online, w tym cztery dotyczące zakupów grupowych. Skargi, które wpływają do Urzędu, najczęściej dotyczą nieterminowego wykonania usługi lub jej niska jakość. UOKiK rozpoczyna kampanię informacyjną, dotyczącą sprzedaży przez internet,...

GORĄCY TEMAT

Tomasz Starus, członek zarządu Euler Hermes

Polska gospodarka z kolejnym rekordowym rokiem niewypłacalności

Dlaczego rośnie liczba niewypłacalności? Trzeci rok z rzędu, bijąc rekordy ich liczby w skali miesiąca czy kwartału, gdy jednocześnie wzrost PKB osiągał w...
Robert Nogacki, Kancelaria Prawna Skarbiec

Nowa karuzela vatowska nazywa się split payment

Nadużycia w podatku VAT są faktem. Olbrzymia skala wyłudzeń sprawia, że budżet państwa każdego roku traci miliardy złotych. Problem ten występuje nie tylko w...
dr Izabela Andrzejewska-Czernek, radca prawny w kancelarii Kochański i Partnerzyvideo

Grunt pod liniami energetycznymi a podatek od nieruchomości

Ceny energii, które rząd próbuje ustabilizować od dłuższego czasu, mogą być podwyższone przez to, że samorządy postanowiły zmienić opodatkowanie gruntów leśnych pod liniami energetycznymi...
Tomasz Starus, członek zarządu Euler Hermes

Polska gospodarka z kolejnym rekordowym rokiem niewypłacalności

Dlaczego rośnie liczba niewypłacalności? Trzeci rok z rzędu, bijąc rekordy ich liczby w skali miesiąca czy kwartału, gdy jednocześnie wzrost PKB osiągał w...

Dla większości firm DevOps to wciąż czarna magia

Aż 81 proc. menadżerów IT na świecie uważa, że wytwarzanie oprogramowania metodyką DevOps w sposób znaczący ogranicza czas potrzebny na stworzenie systemu IT lub...