Comperia kończy kwartał ze wzrostami i pierwszy raz raportuje wyniki Comfino

Prawie 12 mln zł przychodu i ponad 950 tys. EBITDA osiągnęła Grupa Comperia.pl SA w pierwszym kwartale 2023 r. W raporcie kwartalnym, poza reklamą efektywnościową i dystrybucją ubezpieczeń, po raz pierwszy wyodrębniono segment e-commerce, czyli platformę Comfino.

19 maja Grupa Comperia.pl SA opublikowała skonsolidowany raport za pierwszy kwartał bieżącego roku. Przychody, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, wzrosły o 17 proc. i wyniosły 11,967 mln zł. EBITDA wzrósł o 2 proc. rok do roku do poziomu 951 tys. zł.

Comfino – trzeci filar działalności

W 2022 r. spółka wiele uwagi poświęciła rozwojowi swojej bramki płatności i finansowania zakupów Comfino. W tym czasie nawiązano współpracę z szeregiem banków i fintechów (m.in. BLIK, Santander Consumer Bank) oraz z czołowymi platformami typu SaaS, dostarczającymi rozwiązania do sklepów internetowych (np. PrestaShop, Shoper, SOTE).

Pozwoliło to na wejście w etap komercjalizacji Comfino, a w związku z tym wydzielenie go jako oddzielnego segmentu działalności Grupy Comperia.pl SA. Przychody z tego tytułu wyniosły w raportowanym okresie 177 tys. zł.

Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA
Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA

– Dotychczas zawarliśmy ze sklepami internetowymi kilkaset umów na dostarczanie usług finansowania zakupów za pośrednictwem platformy Comfino – mówi Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny m.in. za rozwój Comfino. – W kolejnych kwartałach będziemy skupiać się na akwizycji sklepów, jak również na rozwoju dostępności i funkcjonalności naszej bramki płatniczej. Planujemy pozyskiwać nowych partnerów w postaci platform SaaS – dostawców oprogramowania dla sklepów e-commerce, a także wzbogacić grono podmiotów dostarczających finansowanie klientom Comfino o nowe banki i fintechy – zapowiada Paweł Szukalski.

Wzrosty w reklamie i ubezpieczeniach

W swoim głównym segmencie operacyjnym – reklamie efektywnościowej, spółka zanotowała 28 proc. wzrost EBITDA. Na poprawę wyników wpłynęła strategia spółki polegająca na dywersyfikacji źródeł przychodów. Wobec ograniczonego popytu na produkty kredytowe, zintensyfikowano sprzedaż innych produktów bankowych, w szczególności kont osobistych.

Przychody z reklam generuje również należący do Grupy portal Telepolis.pl. Należy on do czołowych serwisów technologicznych w Polsce. Miesięcznie odwiedza go ponad 5 mln użytkowników.

Nowa strategia sprzedaży produktów ubezpieczeniowych oraz ogólna sytuacja na tym rynku spowodowały, że w segmencie również osiągnięto wyniki lepsze niż przed rokiem. Przychody wzrosły o 26 proc., a EBITDA o 9 proc.

– W najbliższym czasie w obszarze ubezpieczeń koncentrować się będziemy na zwiększaniu efektywności rosnącej sieci sprzedaży oraz rozwoju wielokanałowego dotarcia do klienta – zapowiada Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.pl. – Planujemy też poszerzenie oferty i wprowadzenie produktów kolejnych towarzystw ubezpieczeniowych – dodaje.

Grupa Comperia.pl SA to działający od 2007 roku fintech, którego misją jest dostarczanie dopasowanych rozwiązań finansowych i ubezpieczeniowych. Od 2011 roku spółka notowana jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Laureat licznych prestiżowych nagród, w tym Deloitte Technology Fast 50. W skład Grupy Comperia.pl SA wchodzi kilka serwisów i produktów, w tym Comperia.pl, ComperiaRaty, Comfino, Comperia Ubezpieczenia, Compero.pl oraz Telepolis.pl.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Fundusz bValue inwestuje 20 mln zł w Solidstudio – innowacyjne technologie dla elektromobilności

Fundusz bValue ogłosił drugą w tym roku inwestycję. To...

Paweł Sobkiewicz dołącza do Rady Nadzorczej Medinice SA

Medinice SA, notowana na GPW spółka MedTech, ma nowego członka...

ORLEN: rekordowy rok sprzedaży małego LNG

W 2024 roku Grupa ORLEN dostarczyła do klientów blisko...

Sylwia Müller nową Prezeską Zarządu w Seris Konsalnet S.A.

Od początku 2025 roku stanowisko Prezeski Zarządu oraz Dyrektorki...

Ice Code Games stawia na AI i innowacje – nowe podejście do produkcji gier

Realizacja gier opartych na własnym IP, przy jednoczesnym wykorzystaniu...
Wiadomości

ORLEN: rekordowy rok sprzedaży małego LNG

W 2024 roku Grupa ORLEN dostarczyła do klientów blisko...

Paweł Sobkiewicz dołącza do Rady Nadzorczej Medinice SA

Medinice SA, notowana na GPW spółka MedTech, ma nowego członka...

KRAM Investment zapowiada rozpoczęcie budowy trzech parków handlowych w 2025 r.

KRAM Investment planuje dynamiczną ekspansję na rynku nieruchomości komercyjnych...

Mateusz Ozór nowym dyrektorem zakładu produkcyjnego Henkel w Raciborzu

Od stycznia 2025 roku zakład produkcyjny detergentów Henkel Polska...

Ice Code Games stawia na AI i innowacje – nowe podejście do produkcji gier

Realizacja gier opartych na własnym IP, przy jednoczesnym wykorzystaniu...

Sylwia Müller nową Prezeską Zarządu w Seris Konsalnet S.A.

Od początku 2025 roku stanowisko Prezeski Zarządu oraz Dyrektorki...

Simpact Ventures i partnerzy inwestują w platformę analizującą dynamikę społeczną – CulturePulse

Simpact Ventures, wraz z dwoma innymi funduszami, zainwestował w...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie