DIY – Szansa na zasięgowy product placement

pexels-photo-730807.jpeg

DIY jest kojarzone z hobbistyczną dłubaniną, podczas której robimy coś z niczego. Coraz częściej jednak ta dłubanina ma twarz znanych marek, które nawiązują współpracę z influencerami. Postanowiliśmy przyjrzeć się dyskusji na temat DIY, która miała miejsce na przestrzeni ostatniego roku i zobaczyć jakie kategorie cieszą się największą popularnością.

Gdzie rozmawiamy o DIY?

Na przestrzeni ostatniego roku pojawiło się blisko 900 tysięcy wzmianek na temat DIY. Ponad połowa dyskusji miała miejsce pod treściami z kategorii foto i video. Najpopularniejszą przestrzenią dyskusji był YouTube, na którym internauci chętnie komentowali publikowane tutoriale. Drugą najpopularniejszą przestrzenią dyskusji był Instagram, natomiast Facebook znalazł się dopiero na trzecim miejscu.
Obraz_1

Czego i gdzie szukamy?

W kontekście DIY dominuje 5 kategorii wyszukań w Google: zapytania związane z poszukiwaniem źródeł inspiracji, przepisów na świąteczne ozdoby i upominki, ciekawych elementów wystroju mieszkania, nieoczywistych prezentów oraz sposobów na wykonanie konkretnych przedmiotów.

  • Kategoria inspiracje – najczęściej, gdy szukamy inspiracji zaczynami od strony Pinterest, YouTube’a oraz blogów. Do najczęściej wyszukiwanych blogów w kontekście DIY należą: Stylowi, Zszywka oraz Twoje DIY.
  • Kategoria DIY świąteczne – najczęściej wyszukiwaną kategorią DIY jest kategoria świąteczna. Jest ona przede wszystkim związana ze świętami Bożego Narodzenia oraz pomysłami na dekoracje świąteczne czy kreatywne sposoby na pakowanie prezentów.
  • Kategoria wystrój – kolejną popularną kategorią wyszukiwanych tutoriali są te związane z elementami wystroju. Internauci szukają pomysłów na ozdobę do mieszkania, pokoju oraz łatwy sposób na renowację mebli.
  • Kategoria prezenty – ostatnią dużą kategorią przepisów wyszukiwanych przez internautów są pomysły na prezent, obok prezentów urodzinowy, walentynkowych coraz częściej pojawia się kategoria prezentów ślubnych.
  • Pozostałe wyszukania w Google związane były z często z zainteresowaniem konkretnymi przedmiotami, np. kalendarzami, czy zabawkami dla dzieci.

obraz_2

Co wywołuje dyskusje?

Największy wzrost dyskusji miał miejsce w grudniu, kiedy królowały DIY związane ze świątecznymi prezentami, ozdobami na choinkę czy pakowaniem prezentów. Nie była to jednak najczęściej komentowana kategoria – największą dyskusję wywołały tutoriale poświęcone Slime oraz vlogi związanym z tematem szkoły.

Obraz_3